در گفت و گو با نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک مطرح شد؛

نوبت به معافیت مالیاتی صاحب خانه ها رسید

داوود بیگی نژاد گفت: به هر میزانی که هزینه مالکان واحدهای مسکونی کاهش پیدا کند، قطعا به همان نسبت هم این افراد انگیزه کمتری برای افزایش قیمت اجاره مسکن دارند.

 نوبت به معافیت مالیاتی صاحب خانه ها رسید

یکی از راهکارهای دولت برای کنترل بازار اجاره مسکن، تعیین سقف اجاره بها بوده است که اخیرا مصوبه آن توسط شورای‌عالی مسکن اعلام شد. راح حل دیگر برای کاهش فشار اجاره مسکن از دوش مستاجران، مسئله تخفیفات مالیاتی برای مالکان واحدهای مسکونی است. بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای این افراد احتمالا می‌تواند سبب کنترل بهتر بازار اجاره مسکن شود.

در راستای موضوع معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای مالکان واحدهای مسکونی به مصاحبه با داوود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک پرداختیم.

بیگی نژاد در خصوص ارائه بسته‌های تشویقی به صاحب خانه‌ها از سوی دولت توضیح داد: به هر میزانی که هزینه مالکان واحدهای مسکونی کاهش پیدا کند، قطعا به همان نسبت هم این افراد انگیزه کمتری برای افزایش قیمت اجاره مسکن دارند. بعد از سال‌ها با این موضوع مواجه هستیم که در یک دستور العملی که ایجاد شده است، علاوه بر تنبیهاتی که برای مالکان واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است، اکنون تشویق های قابل لمسی هم مشاهده می‌شود و قطعا آثار این بسته‌های تشویقی بر فصل پیش روی اجاره مسکن مشخص است.

داود-بیگی نژاد

وی در ادامه افزود: زمانی که ما اجاره داری حرفه‌ای را نداریم، باید با انگیزه دادن از طریق بسته‌های تشویقی مانند تخفیفات مالیاتی به صاحبان واحدهای مسکونی باعث شویم تا این افراد خانه‌های خود را با شرایط آسان تری به سمت اجاره دادن سوق دهند و صنعت اجاره داری را حفظ کنند.

نایب رئیس اول اتحادریه مشاوران املاک در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر تاثیر تعیین سقف اجاره بهای مسکن بر کنترل بازار گفت: فعلا چند روزی است که مصوبه شورای‌عالی مسکن در خصوص تعیین سقف اجاره بها اعلام شده است و قطعا نمی‌تواند تاثیر آنی خود را نشان دهد. تقاضا در این بخش مشخص می‌کند که چقدر تعیین سقف اجاره مسکن بر کنترل این بازار موثر است.

داوود بیگی نژاد همچنین در رابطه با مسئله منع مشاوران املاک از اقدامات حقوقی به دلیل عدم ثبت تعرفه‌ها در سامانه املاک بیان کرد: تعیین مشاوران املاک تابعی از توافقات میان مالک و مستاجر است. متاسفانه مشاوران املاک در این زمینه سردرگم هستند. از طرفی سامانه املاک و اسکان اجازه تهیه کد رهگیری را نمی‌دهد و از طرفی این افراد مجبور هستند که این کد را تهیه کنند اما ابزار لازم را ندارند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • شهروند

    تاکی میخواهید مردم را فریب دهید وام مسکن راگران و اجاره هارابالامیبرد با ۲ اقدام ساده بحران هاحل می‌شود ۱- دولت باید بنگاه‌های املاک و مردم را ملزم به ثبت قراردادهای خریدوفروش خانه زمین باغ ويلا درسامانه املاک یاخودنویس کندتاهم سالانه مالیات سرشاری ازملاکان نصیب کشور شود وهم باعث فرار سوداگران ودلالان ازترس مالیات وعرضه چندمیلیون خانه خالی واحتکارشده ببازارگردد بخش مسکن مامن سودهای باداورده وبدون مالیات وبدون آمار شده ۲-دولت باید فوری ۲۰ میلیون مهاجر افغان رابه کشورشان بازگرداند تابحران مسکن بنزین آب دارونان تورم گاز اشتغال امنیتی و.... برطرف گردد سالانه تریلیاردهاتومن هزینه مهاجران می‌شود درحالیکه کسری بودجه باعث تورم وحشتناک شده

  • شهروند

    با پلیس بازی اجاره پایین نمی‌آید بایدبا مالیات وقانون سوداگران ودلالان رافراری دهیدتاقیمت مسکن کاهش‌ ودر نتیجه اجاره کاهشی شود بدادمردم شهرمشهد برسید شهر مشهد به‌ غزه تبدیل شده بیشتر خانه هارا مهاجران خريده واشغال کرده حتی خانه خریدوفروش می‌کنند چون‌ بخش مسکن مامن سودهای باداورده وبدون مالیات وبدون آمار شده

  • ناشناس

    هرچه مداخله غیر کمتر باشد رابطه موجر ومستاجرعاطفی تر وانسانی تر می شود.

  • مهدی

    یک میلیون تا دو میلیون میگیرن از هر افغانی کارت رو میدن وگرنه جمع کردن چه صیغه ایه دنبال پول گرفتن ازشونن

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر