تیتر کوتاه گزارش می دهد؛

جذب بی دردسر مشتری با بازاریابی معکوس + فیلم

بازاریابی معکوس، مخاطب را به سوی برند شما می کشاند. ترفند استفاده شده در این نوع بازاریابی این است که افراد خودشان برای پیگیری محصول شما ترغیب شوند. خلاقیت عنصر اصلی این نوع بازاریابی است.

جذب بی دردسر مشتری با بازاریابی معکوس + فیلم

بازاریابی معکوس هر استراتژی بازاریابی را توصیف می‌کند که مصرف‌کنندگان را تشویق کرده تا خودشان به دنبال یک محصول یا شرکت باشند. این رویکرد با استراتژی بازاریابی سنتی که در آن بازاریابان به دنبال مصرف‌کننده هستند، متفاوت است.

بازاریابی معکوس استراتژی است که افراد را ترغیب می‌کند تا از طریق تبلیغات عمومی، به جای بازاریابی برای گروه خاصی از مشتریان احتمالی، یک محصول یا شرکت را انتخاب کنند. هدف بازاریابی معکوس این است که مصرف‌کنندگان آنقدر به یک برند اعتماد داشته باشند که خودشان فعالانه آن را انتخاب کنند. این اعتماد زمانی به‌دست می‌آید که یک کسب‌وکار اطلاعات مفیدی را ارائه دهد و اعتماد مصرف‌کننده را به‌دست آورد. کسب‌وکارهایی که از تکنیک بازاریابی معکوس استفاده می‌کنند باید تعادل ظریفی بین اجتناب از اجبار و مبهم نبودن را برقرار کنند که مصرف‌کننده بتواند ارتباط مورد نظر را برقرار کرده و به جای آن یک برند رقیب را انتخاب نکند.

بازاریابی معکوس یکی از انواع بازاریابی چریکی است. در این مثال برای تبلیغات، به جای اضافه کردن چیزی به یک سطح، بازاریاب سعی می‌کند کثیفی و آلودگی را از دیوار یا سطح زمین پاک کند. برای این کار از یک شابلون استفاده شده و اطرافش به روش‌های خاصی تمیز می‌شود.

در سال ۲۰۱۳، Dove کمپینی به نام Dove Campaign for Real Beauty را اجرا کرد. هدف این کمپین این بود که به زنان نشان دهد زیباتر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنند. زنان خود را برای هنرمندی توصیف کردند که سپس پرتره‌ای از آنها کشید. پرتره دیگری نیز توسط این هنرمند بر اساس توضیحاتی که توسط غریبه‌ها ارائه شده است، کشیده شده است. این کمپین این دو پرتره را مقایسه کرد تا به زنان نشان دهد که دیگران چقدر آنها را زیبا می‌بینند. Dove از تصاویری استفاده کرد که باعث شد زنان احساس بسیار خوبی نسبت به خودشان داشته باشند تا نشان دهند همه زیباتر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنند. آنها به جای فروش محصولات زیبایی برای رفع ایرادات، بر تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس زنان تمرکز کردند.

نکات کاربردی بازاریابی معکوس

کسب و کار را ارزیابی کنید: بازاریابی معکوس شامل درک این است که مردم چگونه یک محصول، خدمات یا شرکت را می‌بینند. نکته کلیدی این است که شرکت به خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان هدف خود پی ببرد. با تعیین اهداف و ارزیابی عملکرد، کسب و کارها می‌توانند تعیین کنند که آیا موفق هستند یا خیر. این استراتژی همچنین برای تغییر نحوه درک یک برند و شکل دادن به تصویر آن استفاده می‌شود.

تهاجمی نباشید: مهم است که در طول بازاریابی معکوس تا حد امکان غیر تهاجمی باقی بمانید. به یاد داشته باشید، مصرف‌کننده باید احساس کند که مجبور است به تنهایی محصول یا شرکت را جست‌وجو کند. حتی برای دریافت آدرس ایمیل افراد ابتدا از آنها سوال کنید که مایل به این کار هستند یا خیر. به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی در یوتیوب نیز می‌تواند قابل رد شدن باشد تا اطمینان حاصل شود که مصرف‌کنندگان احساس نمی‌کنند که مجبور شده‌اند حتما آن پیام تبلیغاتی را تماشا کنند.

بر محتوا تمرکز کنید: ایجاد محتوای با کیفیت بسیار مهم است. کمپین‌های بازاریابی می‌توانند از طریق بازاریابی معکوس به صورت غیر مستقیم بر تحکیم روابط مشتری با محصول یا برند مورد نظر تمرکز کنند و منجر به به وجود امدن حس اعتماد در مصرف‌کننده شوند.

از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید: بسیاری از شرکت‌ها از پلتفرم هایی مانند فیس بوک برای به اشتراک گذاشتن محتوای مفید برای دنبال‌کنندگان خود استفاده می‌کنند. با انجام این کار، آنها به یک منبع قابل اعتماد اطلاعات تبدیل می‌شوند. این ضروری است که قبل از تبلیغ مستقیم محصولات، ابتدا بر ارائه ارزش به مخاطب تمرکز کنید. این استراتژی در پلتفرم‌های دیگری مانند توییتر و یوتیوب نیز موثر است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد