بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس

سقوط ۱۲۱۷ واحدی شاخص بورس

امروز فملی، میدکو و فولاد نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

سقوط ۱۲۱۷ واحدی شاخص بورس

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

در معاملات امروز سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۱۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۲۵۵ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۶۷۷ واحدی در رقم ۷۳۸ هزار و ۷۶۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۴۷ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۱۴۰ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۸۸۲ واحد رسید.

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز فملی، میدکو و فولاد نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کنور، تاپیکو و ذوب از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، هرمز و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، کزغال و بگیلان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • صدقیه

    آن چیزی کهظرف 35 روز کاری گذشته شاخص کل در 24 روز منفی بوده و بیشتر از 5% ریزش کرده در حالی که اگر ریزتر به قضیه نگاه کنیم شرایط برای عامه سبدها این طور نیست و ربطی هم تخصص و تجربه به آن شیوه ممکن ندارد. دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد اما انفعال سازمان و بدتر آنکه تظاهر به نظارت و خوب جلوه دادن شرایط بیشتر از هر موضوع دیگری دردناک است.

    « إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا »
    منافقان را در جهنم، پست‌ترین جایگاه است و برای آنان هرگز یاری نخواهی یافت.

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر