الگوها و استراتژی‌ پرایس اکشن در فارکس

پرایس اکشن، یک روش تحلیل در دنیای معاملات است. این روش، یک نگاه عمیق از تغییرات قیمتی اخیر و درک بهتری از آن‌ها را به ما می‌دهد.

الگوها و استراتژی‌ پرایس اکشن در فارکس

الگوها و استراتژی‌ پرایس اکشن در فارکس

پرایس اکشن، یک روش تحلیل در دنیای معاملات است. این روش، یک نگاه عمیق از تغییرات قیمتی اخیر و درک بهتری از آن‌ها را به ما می‌دهد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این روش‌ها، الگوها و استراتژی‌های پرایس اکشن بپردازیم.

پرایس-اکشن

مفهوم پرایس اکشن

پرایس اکشن را می‌توان یک تکنیک معاملاتی معرفی کرد. در این تکنیک، معامله‌گر می‌تواند بدون تکیه‌بر شاخص‌های فنی، بازار را تحلیل و درک کند. با استفاده از این روش، معامله‌گر تحرکات قیمتی اخیر را بررسی می‌کند و تصمیماتش را بر اساس این موارد، اتخاذ می‌کند. در این روش، تحلیل تکنیکال جای تحلیل بنیادی را می‌گیرد و بر قیمت‌های گذشته، استوار است. درواقع، هدف این استراتژی را می‌توان درک رفتار بازار و پیش‌بینی حرکت بعدی قیمت دانست. استفاده از این استراتژی، یک روش ساده، کارآمد و منعطف برای معامله‌گران است.

کاربرد در معاملات

در روش پرایس اکشن، معامله‌گران، قیمت‌های تاریخی را بررسی می‌کنند؛ همچنین، سیگنال‌های مهم را نیز از نمودارها، استخراج می‌کنند. این روش، به معامله‌گر نشان می‌دهد که سفارش‌ها در بازار، به چه صورت است. با تحلیل فعالیت معامله‌گران دیگر، مسیر حرکت را نیز قابل پیش‌بینی می‌کند.

پرایس اکشن در بازار فارکس

استراتژی پرایس اکشن را می‌توان در هر بازار مالی استفاده کرد. یکی از بازارهای قابل‌استفاده، فارکس است. این بازار از محبوبیت خاصی در بین معامله‌گران برخوردار است. از این استراتژی در فارکس نیز برای مشاهده‌ی تغییرات قیمت، استفاده می‌کنند.

نمودار-خرید

مزایای استفاده از این استراتژی

پرایس اکشن، یک استراتژی انعطاف‌پذیر است. این انعطاف‌پذیری، برای معامله‌گران خرده‌فروش با سرمایه‌ی محدود، بسیار مفید واقع‌شده است. با استفاده از این روش، آن‌ها می‌توانند رفتار معامله‌گران پیشین را پیش‌بینی کنند؛ درنتیجه، برای آینده برنامه‌های دقیق‌تری خواهند داشت. شناسایی جهت و قدرت روند بازار، از دیگر مزایای این روش است. در ادامه، به دیگر مزایای این روش تحلیلی می‌پردازیم.

تحلیل الگوهای بازار

در این روش، معامله‌گران و بازیگران می‌توانند الگوهای قیمتی مانند، اوج‌های بالاتر و پایین‌تر را در روندهای صعودی و نزولی، بررسی کنند. با این بررسی، احساسات بازار را نیز درک می‌کنند. در نهایت، معاملات را همراه با دقت بیشتری انجام می‌دهند.

سادگی

برای استفاده از استراتژی پرایس اکشن، نیازی به استفاده از ابزارهای پیچیده نیست. در این روش کافی است تنها به نمودارهای قیمت، الگوهای شمعی، خطوط روند، سطوح حمایت و مقاومت و حجم معاملات، توجه کنند. در نهایت، تنها باید نمودارها را به شکل ساده و عینی، بررسی کنند. تصمیم‌گیری بر اساس داده‌های واقعی بازار نیز، اهمیت دارد.

کارآمد

با استفاده از این تکنیک، معامله‌گران قادر خواهند بود که رفتار بازار را درک کنند. با به‌دست آوردن حرکت بعدی قیمت و سیگنال‌های ورود و خروج مناسب نیز، به سودی بالاتر دست پیدا کنند. استفاده از این استراتژی، به معامله‌گران در تحلیل بازار در زمان‌های مختلف، کمک می‌کند.

تحلیل سطوح حمایت و مقاومت

از مزایای دیگر پرایس اکشن، تحلیل سطوح حمایت و مقاومت است. این سطوح در نمودار، نشان‌دهنده‌ی نقاطی هستند که حرکت قیمت، با حمایت و یا مقاومت مواجه شده است. این حمایت یا مقاومت، ناشی از فشارهای خرید یا فروش است.

تعیین نقاط ورود و خروج بهینه

با کمک این استراتژی، معامله‌گران نقاط مطلوب ورود و خروج را برای معاملات خود شناسایی می‌کنند. با تحلیل تکنیکال رفتار قیمت، می‌توان ریسک و یا پاداش نقاط ورودی را تعیین کرد. در این صورت، سود و یا ضرر به خوبی مدیریت می‌شود.

الگوها

این الگوها، در تشخیص روند، نقاط برگشت، سیگنال‌های ورود و خروج و استراتژی‌های معاملاتی، کمک می‌کنند. الگوهای پرایس اکشن را به سه دسته‌ی اصلی تقسیم می‌کنند.

الگوهای هارمونیک

الگوهای هارمونیک، یک‌سری از الگوهای شکل‌گرفته در نمودار قیمتی هستند. این الگوها را با استفاده از نسبت‌های فیبوناچی، تعیین می‌کنند. الگوهای هارمونیک، معامله‌گران را در پیش‌بینی نقاط برگشت، کمک می‌کنند. این الگوها، 4 نقطه‌ی اصلی و حساس را شامل می‌شوند که شامل نقاط، X، A، B و C است. هرکدام از این‌ها، شکل، نام و نسبت‌های خاص خود را دارند. از الگوهای هارمونیک می‌توان به Butterfly ،Bat ،Frog و Dog اشاره کرد.

 

الگوهای ادامه‌دهنده

الگوهای ادامه‌دهنده، ادامه‌ی روند قیمت را پس از یک دوره استراحت و یا تصحیح، نشان می‌دهند. از انواع این الگوها می‌توان به پرچم، بنر، مثلث، کنج، کانال و... اشاره کرد.

الگوهای برگشتی

الگوهای برگشتی، نشان‌دهنده‌ی تغییر روند قیمت پس از رسیدن به یک نقطه‌ی حساس و حرکت به جهت مخالف مسیر خود است. از انواع این الگوها می‌توان به سر و شانه، دو قله، سه قله و... اشاره کرد.

استرانژی-معاملاتی

استراتژی‌های معاملاتی پرایس اکشن

معاملات پرایس اکشن، تجزیه‌وتحلیل اقدامات تمامی خریداران و فروشندگان فعال در بازار را شامل می‌شود. به همین دلیل می‌توان از آن، در تمام بازارهای مالی استفاده کرد. همچنین، می‌توان ابزارهای موجود در همه‌ی این بازارها را بر روی نمودارها، مشاهده کرد و یک استراتژی را بر روی آن‌ها، پیاده کرد.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر