در گفت‌وگو تیتر کوتاه با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد

پیش بینی هفته ای پر سود برای بورس بازان

کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته دوم شهریور بازار نسبتا خوب و خاصی را داشتیم و کمی توانست زیان هفته های گذشته را جبران کند و تا حدودی هم به بسیاری این موضوع را یادآوری کرد که احتمال به پایان رسیدن بحران و اصلاح اخیر وجود دارد.

پیش بینی هفته ای پر سود برای بورس بازان

این هفته خودرویی ها و بانکی ها به همراه برخی شرکت های گروه پتروشیمی به واسطه خبرهای نرخ خوراک و اوره مورد توجه بودند و امروز هم لیدری اصلی بازار به عهده بانکی ها بود،  بازار برای گذر از محدوده  فعلی به اخبار مهمی احتیاج دارد که خبرهای خودرویی و بانکی میتواند مهم ترین آنها باشد.

در همین راستا مجتبی دیبا، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که چه بر بازار گذشت، گفت: در روزهای میانی هفته به بازار دو خبر خوب مخابره شد؛ ابتدا نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به‌صورت رسمی به فرمول سال ۹۴ بازگشت و همچنین خبر نرخ تسعیر ارز پتروشیمی بیشتر مانور داده شد تا به نرخ مرکز مبادله نزدیک شود. همچنین شاهد دست‌به‌دست شدن قیمت‌ها در این محدوده‌ها بودیم. دراین‌بین از نظر نگاه سرمایه‌گذاران منطقه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد به صورتی است که اگر ارزش معاملات در ۷ همت بماند امکان عبور این منطقه بالا می‌رود.

مجتبی-دیبا

وی ادامه داد: از طرفی در صورت تثبیت این منطقه در هفته بعد می‌توان گزینه روی میز در گام نخست هجوم شاخص به محدوده ۲ میلیون و سیصد هزار واحد باشد با پیش‌فرضی که به آن اشاره شد. به‌صورت کلی می‌توان بازار در هفته آینده را با تعادل مثبت خوب (ریتم صعودی) پیش‌بینی کرد ضمن اینکه می‌توان معاملات خوبی را انتظار داشت. برای نتیجه‌گیری باید گفت در شرایط رکود تورمی قرار داریم و در این شرایط انتظار رشدهای خیره‌کننده از بورس را نباید داشت. هرچند که معاملات پر جم و جوش شاید برای کلیت بازار کفایت کند و معامله‌گرها به دنبال دست‌به‌دست شدن سهام هستند و دنبال دستیابی به اهداف رؤیایی نیستند.

دیبا در پایان بیان کرد: بنابراین با دیدگاهی و پیش‌فرضی که مطرح شد روند هفته بعد را می‌توان با معاملات خوب پیش‌بینی کرد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    باسلام چند سال پیش هرچه داد زدم فریاد زدم کسی حرف مرا نشنیده وخسته شدم ازاینکه هیچ کس حرفم را درک نکرد مثلا یک شخص چندتا باید اسم داشته باشد اگر کسی هفت اسم داشته باشد به کدام اسم باید ان شخص راصدا زد دقیقا وضعیت اقتصاد وارز کشور چنین وضعیتی دارد هفت مدل نرخ ارز داریم وهیچ کشوری دردنیا چنین کاری نمی کنند مشکل اصلی کشور فقط تک نرخی کردن ارز است 90 درصد مشکلات اقتصادی بدین طریق قابل حل است امید وارم این اتفاق بیفتد ؟

  • ایرانی

    چرا وقتی رانت پتروشیمیها را به اطلاع عموم رساندند در یک ماه تمام مثبتهای ۴-۵ گذشتش را از سهامداران پس گرفت ولی الان شفاف نرخ خوراک ره قبل برگشت حتی پتروشیمیها یا در صفر تابلوند یا منفی آیا میشه اینو توضیح دهید

  • محمود

    دارم دون می پاشن الان همه قیمتها رو می خواهند بیاورند پایین

  • ناشناس

    مدال ونشان دزدی در بورس مال گروه بهمن و دی است مبادا حق خوری بشه.

  • مج7یییددد

    کم سر مردم کلاه بزارید با این خبرها و تبلیغات . چرا مردم رو تحریک میکنید که بیان تو کوره پولسوزی
    کم بدبخت شدن و زندگیشون نابود شده. بسه دیگه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر