اختصاصی تیتر کوتاه؛

ممنوعیت همراه داشتن مایعات در پرواز از کجا آمد؟

تا به حال قبل از سوار شدن به هواپیما از شما خواسته شده تا بطری آب خود را خالی کرده یا دور بیاندازید؟ این یک قانون عجیب و پیچیده در فضای ایرلاین‌ها است که معمولا با ممنوعیت همراه می‌شود.

ممنوعیت همراه داشتن مایعات در پرواز از کجا آمد؟

به گزارش تیتر کوتاه، همراه داشتن مایعات در پرواز یکی از عجیب‌ترین نوع‌های ممنوعیت در میان ایرلاین‌های سراسر دنیاست. به طور کلی مسافرین هر پرواز نمی‌توانند مایعاتی به همراه خود وارد کابین هواپیما کنند و این در حالی است که انواع نوشیدنی‌ها در داخل هواپیما در اختیار مسافرین گذاشته می‌شود، پس ریشه این قانون عجیب چیست؟ 

در سال ۲۰۰۶ در یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی ترانساتلانتیک که قصد پرواز از انگلستان به سمت ایالات متحده را داشت، مقداری مایع انفجاری کشف گردید. البته که پلیس انگلستان پیش از سوار شدن تروریست‌ها به داخل هواپیما توانست این موضوع را خنثی کند و حادثه‌ای برای مسافرین رخ نداد اما از آن زمان تا امروز در همه نقاط دنیا از ورود مایعات به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود. 

با این حال شرایط ورود مایعات به داخل هواپیما وجود دارد که بسیار پیچیده است برای مثال، بردن مایعات مانند ژل، اسپری، کرم، عطر، نوشیدنی، شامپو، محلول لنز و موارد مشابه به شکل زیر مجاز است: 

  • مقدار این مایعات باید اندک باشد و در ظرف‌های به وزن حداکثر ۱۰۰ میلی‌لیتر یا ۳.۴ اونس حمل شود.
  • این مایعات باید در یک کیسه شفاف از جنس پلاستیک با حجم یک لیتر گذاشته شوند.
  • هر مسافر فقط می‌تواند یک کیسه حمل مایعات به همراه داشته باشد.
  • باید توجه داشته باشید میزان مایع داخل ظرف تعیین‌کننده نیست بلکه اندازه ظرف باید حداکثر ۱۰۰ میلی‌لیتر گنجایش داشته باشد.

با توجه به اینکه قبل از سوار شدن به هواپیما زمانی برای اندازه گیری میزان مایعات درون ساکی که همراه شماست وجود ندارد پس به طور کلی با کلمه ممنوع روبه‌رو خواهید شد و تمام مایعات را باید در فرودگاه به سطل زباله بیاندازید. 

این مورد در سفرهای خارجی که معمولا با خریدهای گوناگون همراه است، مشکل ساز می‌شود. فرض کنید عدد قابل توجهی خرید از انواع عطر و اسپری داشتید و برای اینکه سالم به مقصد برسانید آن را در کیف خود قرار دادید اما نمی‌تواند آن را وارد هواپیما کرده و متضرر خواهید شد. 

در این شرایط بهتر است تمامی مایعات و خریدهای از این دست خود را درون یک جعبه قرارداده و آن را با استفاده از سیستم بسته‌بندی فرودگاه، کاملا بسته کرده و تحویل قسمت بار هواپیما دهید تا از هرگونه ضرر احتمالی جلوگیری شود. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر