صنعت خودرو | خودروسازی | خودرو | بازار خودرو

کارنامه بازار خودرو در ۱۴۰۲ / مردم در انتظار جواب آزمون و خطا وزارت صمت

حجم ویدیو: ۴۲.۸۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۳۹:۳۲ دانلود ویدیو

بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ با فراز و فرودهای همراه بود. سیاست گذار تلاش کرد با ابداع شیوه های جدید که پیش تر در بازار خودرو آزمایش نشده بود، بازار خودرو را مدیریت کرده و اسب سر کش قیمت ها را رام کند.

وضعیت صنعت خودروسازی در ایران در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات اقتصادی داخلی با مشکل مواجه بوده است. این صنعت در گذشته به عنوان یکی از صنایع مهم کشور در نظر گرفته می‌شد و تولید خودرو یکی از صادرات مهم ایران به دیگر کشورها بود. اما با تشدید تحریم‌ها، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی خارجی که همکاری با شرکت‌های داخلی داشتند، از کشور خارج شدند.

علاوه بر ابداع سیاست های نو، مدیران صمت تلاش کردند تا از مسیر واردات خودرو که بیش از پنج سال ممنوع بود، سر و سامانی به وضعیت رقابت در بازار دهد. انتشار اخبار ضد ونقیض درباره واردات خودروهای دست دوم نیز سوژه ای بود که بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ با جدیت دنبال می کرد. بازار خودرو در حالی سال ۱۴۰۳ را آغاز می کند که همچنان سیاست گذار حضور فعالی در بازار خودرو دارد. به نظر می رسد دوره کارآموزی وزارت صمت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ به پایان رسیده است.

متقاضیان منتظر هستند تا نتیجه آزمون و خطاهایی که مدیران صمت برای سر وسامان دادن به بازار خودرو طی دو سال و نیمی گذشته انجام داده اند را در سال ۱۴۰۳مشاهده کنند.

اما قیمت بازاری خودرو در سال اول بعد از پایان کار آموزی مدیران صمت چه سمت و سویی پیدا می کند؟

عبدالله بابایی در گفت و گو با برنامه ویراژ مختصات بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ را ترسیم می کند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر