تهمیدات ویژه برای اسکان زائران در مشهد

وزیر کشور گفت: برای اسکان زائران دهه آخر صفر ۷۰۰ هزار نفر شب اقامت رسمی، موقت و اضطراری تدارک دیده شده است.

تهمیدات ویژه برای اسکان زائران در مشهد

به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احمد وحیدی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه زائران دهه آخر صفر اظهار کرد: حضور چهار میلیون زائر در اربعین و پیش‌بینی هشت میلیون زائر در مشهد نشان می‌دهد که مردم ایران از ایمان عمیق و قوی برخوردار هستند.

او با تاکید بر فراهم کردن امکانات حمل‌ونقل برای زائران تصریح کرد: از مسئولان استان خراسان رضوی به دلیل اقدامات زیرساختی و عملیاتی خوبی که برای دهه پایانی صفر دارند، تشکر می‌کنم، همچنین از زائران تقاضا داریم چنانچه با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مشهد سفر می‌کنند، حتما هنگام خرید بلیت، بلیت برگشت را هم خریداری کنند.

وزیر کشور با بیان این که امیدواریم یک سفر خوب، سالم و راحت برای زائران مشهد در این ایام انجام شود، متذکر شد: با توجه به گزارش مسئولان، هیچ مشکلی در بحث بهداشت و تامین دارو هم وجود ندارد.

او از اقدامات زیربنایی مسئولان استانی تشکر کرد و گفت: بهسازی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های منتهی به مشهد کار بسیار خوبی بود که در این مدت انجام شده است، در دوره‌های گذشته سالیانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت صورت می‌گرفت که در حدود یک سال اخیر ۶ برابر میانگین دوره‌های گذشته در این حوزه کار شده است.

وزیر کشور ادامه داد: گزارش‌ها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد زائران مشهد در دهه آخر صفر با وسایل نقلیه شخصی و عمومی از طریق جاده‌ها به زیارت مشرف می شوند، ۱۵۰ اتوبوس و ون نیز امروز به حمل و نقل درون شهری مشهد اضافه شد که در این ایام اقدام مناسبی است.

همچنین با دستور وزیر کشور ۳۰۰ هزار متر موکت و ۵۰۰ هزار تخته پتو برای مواکب در مسیر منتهی به مشهد برای استراحت زائران پیاده تامین شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها