برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایام اربعین در ۸ نقطه از این استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در ایام پیاده‌روی اربعین در ۸ نقطه از مسیر اصلی تردد زوار در استان کرمانشاه نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایام اربعین در ۸ نقطه از این استان

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۲۹ مردادماه 1402 در سومین جلسه کمیته اربعین که در محل سالن جلسات اداره‌کل با محوریت آمادگی پایگاه‌ها، موزه‌ها و اماکن زیر پوشش اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع باید تمام اماکن تحت پوشش آمادگی کامل را داشته باشند تا به نحو احسن بتوانند میزبانی شایسته‌ای را از زائران و گردشگران عزیز به عمل آورند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی مسیر، نظارت بر اماکن بین‌راهی، توزیع اقلام تبلیغاتی و آمادگی کامل واحد پشتیبانی و بودجه باید مورد توجه جدی همکاران قرار گیرد.

او تصریح کرد: باتوجه به اینکه در این مدت شاهد تردد میلیونی زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه هستیم، فرصت بسیار خوبی برای معرفی و عرضه صنایع‌دستی و سوغات استان است.

فرمانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات برای این ایام تدارک دیده شده است، گفت: در ۸ نقطه از استان از جمله صحنه، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، تنگه مرصاد، اسلام آبادغرب، سرپلذهاب و قصرشیرین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ویژه اربعین برپا می‌شود.

او با با اعلام اینکه کار برپایی این عرفه‌ها در حال انجام است، افزود: تلاش شده تا جانمایی این غرفه‌ها به‌گونه‌ای باشد که یا در مجاورت موکب‌ها قرار بگیرند و یا اینکه موقعیت آن‌ها به شکلی باشد که زائران هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: استان کرمانشاه باتوجه به اینکه مسیر اصلی تردد زوار از مرزهای خسروی و مهران است یکی از اصلی‌ترین میزبان‌های مسافرین اربعین حسینی(ع) به شمار می‌آید، پی‌گیری موارد مربوطه اربعین اصلی‌ترین مأموریت اداره‌کل در این ایام است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها