شرایط صدور گذرنامه‌های زیارتی چیست؟

با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش تقاضا برای ورود به کشور عراق، شرایط دریافت گذرنامه زیارتی از سوی نیروی انتظامی اعلام شد.

شرایط صدور گذرنامه‌های زیارتی چیست؟

به گزارش تیتر کوتاه، گذرنامه زیارتی ویژه اربعین تنها برای ورود به کشور عراق صادر می‌شود و مردم نمی‌توانند با در دست داشتن آن به سایر کشورها سفر کنند. از سوی دیگر آن دسته از اشخاصی که دارای گذرنامه معتبر هستند نیازی به دریافت گذرنامه زیارتی نخواهند داشت.

براساس اعلام نیروی انتظامی گذرنامه‌های زیارتی تنها برای یک نفر صادر می‌شود و همه افراد بدون محدودیت سنی می‌توانند آن را دریافت کنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه زیارتی به شرح زیر اعلام شد:

-شناسنامه و کارت ملی

- کارت پایان خدمت یا معافیت یا مجوز خروج مشمولان ویژه آقایان بالای ۱۸ سال

- موافقت رسمی همسر برای بانوان دارای همسر، گواهی فوت یا طلاق‌نامه برای بانوانی که همسر آنها فوت شده یا طلاق گرفته‌اند. آن دسته از بانوان متاهل که به دلیل عدم دسترسی به همسر (مفقود الاثر یا غیر قابل دسترس بودن قادر به اخذ رضایت نیستند صرفا با ارائه نامه از مرجع قضایی دادستانی محل سکونت می‌توانند در خصوص تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی اقدام کنند.

- موافقت رسمی ولی یا قیم برای متقاضیان کمتر از ۱۸ سال متقاضیان زیر ۱۸ سال در صورت فوت ولی و عدم دسترسی به جد پدری و مشخص نشدن قیم یا ولی قهری با ارائه مجوز از مرجع قضایی دادستانی محل سکونت می‌توانند در خصوص تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی اقدام نمایند

- عکس رنگی زمینه سفید ۶ در۴ تمام رخ بدون عینک بدون کلاه و کروات، از تاریخ گرفتن آن بیش از یک سال سپری نشده باشد و در مورد بانوان بالای ۶ سال با رعایت کامل حجاب اسلامی باشد.

- پرداخت هزینه صدور گذرنامه زیارتی برابر تعرفه

گفتنی است؛ اعتبار گذرنامه‌های زیارتی ۵ سال است و همانطور که گفته شد تنها برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر به کشور عراق اعتبار دارد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها