با اماکن گردشگری نزدیک هتل پارسیان آزادی تهران آشنا شوید

تهران، پایتخت و مهمترین شهر کشور به‌شمار می‌رود که علاوه‌بر دلایل سیاسی و منطقه‌ای، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را هم در خود جای داده و همین باعث شده تا هتل‌های بسیاری در شهر تهران وجود داشته باشد. یکی از بهترین هتل‌های تهران، هتل پنج ستاره پارسیان آزادی است که موقعیت مکانی خوبی نسبت به جاذبه‌های گردشگری تهران دارد.

با اماکن گردشگری نزدیک هتل پارسیان آزادی تهران آشنا شوید

تهران، پایتخت و مهمترین شهر کشور به‌شمار می‌رود که علاوه‌بر دلایل سیاسی و منطقه‌ای، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را هم در خود جای داده و همین باعث شده تا هتل‌های بسیاری در شهر تهران وجود داشته باشد. یکی از بهترین هتل‌های تهران، هتل پنج ستاره پارسیان آزادی است که موقعیت مکانی خوبی نسبت به جاذبه‌های گردشگری تهران دارد. در این مطلب با اماکن گردشگری نزدیک به هتل پارسیان آزادی تهران آشنا می‌شویم.

کاخ سعدآباد

باغ زیبای سعدآباد یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که چندین بنا را در خود جای داده و فاصله کمی با هتل پارسیان آزادی تهران دارد. امروزه این کاخ، به موزه تغییر کاربری داده و فضای سرسبز و زیبای باغ باعث شده، تا کاخ سعدآباد محبوبیت زیادی را در بین گردشگران داشته باشد. مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مساحتی بالغ بر ۱۱۰ هکتار، وسعت دارد.

کاخ سعدآباد از سمت جنوب با تجریش، از شمال با کوه‌های البرز، از غرب با ولنجک و از شرق با گلاب دره ارتباط دارد. کاخ‌های این مجموعه تاریخی، مربوط به دوران قاجار و پهلوی است و مهمانان هتل پارسیان آزادی تهران با بازدید از این کاخ زیبا، می‌توانند خاطره‌ای به یادماندنی را برای خود ثبت کنند.

شاهان قاجار افراد خوش‌گذرانی بودند که بهترین مکان‌ها را برای تفریح و استراحت خود انتخاب می‌کردند و تهران به‌عنوان پایتخت، یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور شمرده می‌شد و بهترین منطقه برای ساخت اقامتگاه و کاخ بوده؛ به همین خاطر کاخ سعدآباد در بهترین منطقه خوش آب و هوای تهران ساخته شد. قدمت قدیمی‌ترین عمارت مجموعه کاخ سعدآباد مربوط به دوران احمد شاه قاجار است.

پس از کودتای ۱۲۹۹ و تصرف سعدآباد، کاخ سعدآباد به رضاخان پهلوی اختصاص پیدا کرد و پس از آن به مرور، کاخ‌های کوچک و بزرگی در این مجموعه بنا شد. پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ کاخ سعدآباد به موزه تغییر کاربری داد و این مجموعه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شد، اما برخی از بناهای کاخ، به نهاد ریاست جمهوری اختصاص دارد.

پارک ملت

پارک ملت یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل پارسیان آزادی تهران است که در خیابان ولیعصر قرار دارد. خیابان ولیعصر دارای پارک‌های زیادی می‌باشد اما بزرگترین پارک این خیابان، پارک ملت است که یکی از قدیمی‌ترین اماکن گردشگری در تهران به‌شمار می‌رود.

این پارک با وجود المان‌های شهری و مجسمه‌های مختلف، زیبایی چشم‌گیری پیدا کرده است. همچنین فضای سرسبز پارک، یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی می‌باشد به ویژه در فصل پاییز که با ریزش برگ‌ها می‌توان بهترین عکس‌ها را ثبت نمود.

پارک ژوراسیک

ژوراسیک پارک یکی دیگر از اماکن گردشگری تهران است که هتل پارسیان آزادی تهران دسترسی مناسبی به آن دارد. پارک ژوراسیک از پارک‌های جدید تهران می‌باشد که به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیر پارک، به یکی از پرطرفدارترین پارک‌های تهران تبدیل شده است.

در پارک ژوراسیک، ماکت‌های جذابی از ۲۸ گونه دایناسور قرار دارد که این ماکت‌ها دارای کمی حرکت می‌باشند و با نورپردازی و صداپردازی بسیار حرفه‌ای، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده است. کودکان با بازدید از این پارک، هیجان زیادی را تجربه می‌کنند.

مجموعه ورزشی انقلاب

از دیگر اماکن گردشگری نزدیک هتل پارسیان آزادی تهران، مجموعه ورزشی انقلاب است. موقعیت مکانی این مجموعه باعث شده تا این باشگاه ورزشی دارای آب و هوای مطبوع و پاکی باشد و به نگین سبز تهران شهرت پیدا کند. این مجموعه حدود ده هزار مترمربع را به فضای فرهنگی و ۶۰ هکتار را به فضای سرپوشیده و روباز ورزشی اختصاص داده است.

در مجموعه ورزشی انقلاب رشته‌هایی همچون تنیس، والیبال، گلف، بسکتبال، اسکواش، شنا، فوتبال، سونا، کارتینگ یا ماشین سواری، بدنسازی، ورزش‌های رزمی و ماهیگیری وجود دارد که با کامل‌ترین امکانات در اختیار ورزش دوستان قرار می‌گیرد. یکی دیگر از زیباترین بخش‌های مجموعه ورزشی انقلاب، مسیر پیاده‌روی دور زمین‌های گلف است که ۲۵۰۰ متر طول دارد.

موزه زمان تهران

موزه زمان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که فاصله کمی با هتل پارسیان آزادی تهران دارد. این موزه اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان است که در میان سایر موزه‌های تهران جذابیت ویژه‌ای دارد. این موزه در یکی از خانه‌های تاریخی در شمال تهران قرار گرفته که حدود ۱۶ سال پیش به‌عنوان اولین موزه ساعت ایران در تهران تاسیس شد.

قدمت این عمارت تاریخی مربوط به دوران قاجار است که در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. ساعت‌های با ارزشی، مربوط به زمان قاجار در این موزه نگهداری می‌شود. ساعت‌های مشاهیر ایران ازجمله پروفسور حسابی و ساعت‌های قدیمی و تاریخی دیگری مانند ساعت آفتابی ناصرالدین شاه در این موزه نگهداری می‌شود.

همچنین ساعت‌های لوکس و دکوری قدیمی با اسناد و مدارک مربوط به آنها، به‌عرصه نمایش گذاشته شده است. علاوه‌بر ساعت‌های گران‌بهائی که در این موزه نگهداری می‌شود، معماری و طراحی زیبای این خانه تاریخی، جذابیت این موزه را دو چندان کرده است.

سه ویژگی جذاب موزه زمان شامل المان‌های درونی موزه، معماری و هنرهای به کار رفته در موزه و همچنین فضای سرسبز و زیبای آن است که برای بازیدکنندگان بسیار جالب توجه می‌باشد. این موزه در یک خانه ۷۰۰ متری تاسیس شده که شامل دو طبقه است. موزه زمان در یک فضای بسیار زیبا و بزرگ که مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع دارد، قرار گرفته است.

در این موزه یک سیر تکاملی مکانیکی که مربوط به قرن هفدهم تا بیستم میلادی می‌باشد به نمایش گذاشته شده و در فضای باز و سرسبز موزه، ماکت ساعت‌های اولیه مانند ساعت‌های شنی، سوختی و آفتابی قرار دارد که گردشگران و مهمانان هتل پارسیان آزادی تهران می‌توانند از نزدیک، نحوه کار آنها را مشاهده نمایند.

در طبقه اول موزه، نمونه‌های متنوع و جالبی از ساعت‌های مکانیکی، وزنی و کوکی مانند ساعت آونگی، رومیزی، شاهینی، دیواری و ایستاده، قرار گرفته که هنر و صنعت را در کنار هم به نمایش گذاشته است. در طبقه دوم نیز، انواع ساعت‌های جیبی و مچی قرار دارد که برخی از این ساعت‌ها مربوط به افراد مشهور دنیا است.

از بخش‌های جذاب موزه، تقویم‌های مهم دنیا و تقویم‌های ساده و باستانی، اسطرلاب‌ها (ابزارهای قدیمی نجوم و طالع‌بینی)، ظروف سنجش زمان و معرفی تقویم نویسان مشهور می‌باشد. همچنین بخش دیگری از موزه به نمایش انواع فسیل‌های مربوط به دوران متفاوت زمین‌شناسی و همچنین معرفی ساعت سازان مشهور و ساعت‌های آنها اختصاص یافته است.

نمایشگاه بین‌المللی تهران

نمایشگاه بین‌المللی تهران حدود پنجاه سال قدمت دارد و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه به‌شمار می‌رود که فاصله کمی با هتل پارسیان آزادی تهران دارد. گردشگران خارجی بسیاری با اقامت در این هتل تهران، امکان دسترسی راحتی را برای خود فراهم آورده‌اند. این نمایشگاه دارای مساحتی بالغ بر ۸۵۰ هزار مترمربع بوده که بخش بزرگی از آن را فضای سرپوشیده تشکیل داده است.

در قسمت شمالی نمایشگاه، سالن کنسرت میلاد قرار گرفته که بسیاری از کنسرت‌های مهم در این سالن برگزار می‌شود. حدود ۳۵ هزار هکتار از مساحت نمایشگاه، مختص به فضای سبز است به همین خاطر، نمایشگاه تهران جزء زیباترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در جهان به‌شمار می‌رود. قبل از مراجعه به نمایشگاه باید از طریق تقویم نمایشگاه، از زمان و محل مشخص برگزاری نمایشگاه‌ها در سالن‌های مختلف اطلاع پیدا کرد.

نمایشگاه بین‌المللی تهران شامل ۳۸ سالن نمایشگاهی است که در فضای حدود ۱۵۰ هزار متری قرار گرفته و این سالن‌ها در شرق، غرب و جنوب نمایشگاه قرار دارند که بهتر است برای پیدا کردن سالن مورد نظر، از نقشه استفاده کرد. در محوطه نمایشگاه دو سالن همایش و کنسرت وجود دارد که به صورت مستقل از نمایشگاه، فعالیت دارند و اقدام به برگزاری همایش، سمینار، کنفرانس و کنسرت می‌نمایند.

جی مکس پارک

از دیگر اماکن گردشگری تهران که دسترسی مناسبی به هتل پارسیان آزادی تهران دارد، آدرنالین پارک یا جی مکس پارک است که دارای تفریحات پرهیجانی همچون سویینگ، نردبان معلق، تشک پرش آزاد و بانجی جامپینگ می‌باشد که مناسب گروه‌های سنی بالای ۱۳ سال بوده و برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه، گزینه خوبی است.

پارک آدرنالین در مساحتی بالغ بر هزار مترمربع ایجاد شده که ضریب ایمنی ۸ را از مجهزترین وسایل ورزشی پرهیجان، دارا می‌باشد. آدرنالین پارک در پارک پرواز واقع شده که خود یکی از جاهای دیدنی در غرب تهران است. در ادامه با تفریحات پرهیجان این مجموعه تفریحی آشنا می‌شویم.

سویینگ

سویینگ یکی از تفریحات پرهیجان این مجموعه است که همانند آن را می‌توان در سنگاپور، دبی، تفلیس و همچنین برخی از شهرهای اروپایی مشاهده کرد. این بازی دارای ارتفاع ۳۰ متر بوده که به صورت تک نفره و پنج نفره از این تفریح پرهیجان استفاده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین تفریحات این پارک به‌شمار می‌آید.

ادونچر

از دیگر تفریحات پارک، ادونچر می‌باشد که دارای یک محوطه پر از موانع چالش برانگیز است و شرکت‌کننده می‌تواند با رعایت اصول ایمنی، استقامت بدنی خود را در این تفریح به چالش بکشد. ادونچر دومین بازی پرمخاطب بعد از بازی سویینگ در آدرنالین پارک است که مهمانان هتل پارسیان آزادی تهران می‌توانند به‌راحتی از آن لذت ببرند.

بانجی جامپینگ

یکی دیگر از تفریحات این مجموعه، بانجی جامپینگ است که ۴۵ متر ارتفاع دارد و پس از آن، اسکای پارک دومین بانجی جامپینگ بلند تهران را دارد. پرش از این سکو برای افراد بالای ۱۶ سال آزاد می‌باشد.

صخره نوردی

صخره‌نوردی از دیگر بخش‌های ورزشی و چالشی مجموعه آدرنالین پارک است که طرفداران آن می‌توانند ضمن آموزش‌های اولیه که توسط مربیان مجرب داده می‌شود با استفاده از لوازم ایمنی از این تفریح پرهیجان لذت ببرند. این تفریح مناسب افراد بالای ۱۲ سال می‌باشد.

پارک پرواز

پارک پرواز یکی دیگر از اماکن گردشگری تهران است که از جاذبه‌های تفریحی نزدیک به هتل پارسیان آزادی تهران به‌شمار می‌رود. این پارک در شمال غرب تهران و در منطقه سعادت آباد قرار گرفته و به خاطر اختلاف ارتفاعی که با دیگر مناطق اطراف دارد، گردشگران بسیاری به آن جذب می‌شوند. این پارک زیبا در فصل پاییز، طبیعتی بسیار جذاب و رنگارنگ داشته که هنر خالق هستی را به نمایش می‌گذارد.

پارک پرواز از غرب به شهرک کیهان، از شرق به بلوار پیام، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از شمال به بلوار شقایق، مرتبط است. در پارک پرواز می‌توان نقاط مهم تهران مانند برج میلاد، کوه‌های البرز و آسمان خراش‌های تهران را از ارتفاعات پارک پرواز مشاهده کرد. اختلاف ارتفاع این پارک با دیگر نقاط ۳۶۰ درجه می‌باشد به همین دلیل گردشگران لذتی به یادماندنی را تجربه می‌کنند.

این پارک سرسبز و زیبا در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و در ساخت و طراحی این پارک، شهرداری تهران از هنرمندان و معماران خوش ذوق و خبره بهره برده و فضایی زیبا و دلنشین را برای عموم مردم طراحی کرده است. پارک پرواز مساحتی بالغ بر 131 هزار متر دارد و در تمام طول شبانه روز باز است و مهمانان هتل پارسیان آزادی تهران می‌توانند در هر ساعتی، از فضای دل انگیز این پارک نهایت استفاده را ببرند.

جاذبه‌های پارک پرواز

فلای لند از جاذبه‌های پارک پرواز تهران است که شامل سه طبقه همکف، منفی یک و منفی دو می‌باشد. در طبقات منفی یک و دو، چندین رستوران‌ ایرانی و فست فود قرار دارد و در طبقه همکف می‌توان بام زیبای پایتخت را مشاهده کرد. این محوطه بسیار شیک و زیباست و برای عکاسی گزینه خوبی به‌شمار می‌رود.

مجسمه‌های بسیار زیبایی که در پارک قرار گرفته آثاری هنری و مفهومی هنرمندان معاصر است که برای جلب توجه گردشگران در پارک تعبیه شده و با پیاده‌روی و قدم زدن در پارک می‌توان این مجسمه‌های زیبا را مشاهده کرد. این مجسمه‌ها به دست هنرمندان مجرب و خوش ذوق ایرانی طراحی شده است.

گردشگران و علاقه‌مندان به بازی شطرنج می‌توانند از میزهای شطرنجی که در پارک تعبیه شده استفاده نمایند. همچنین زمین فوتبال، زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی از دیگر جاذبه‌های این پارک به‌شمار می‌روند که ورزش دوستان و مهمانان هتل پارسیان آزادی تهران می‌توانند به‌راحتی از این امکانات بهره‌مند شوند.

شهربازی پارک پرواز یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک است که وسایل این شهربازی برای کودکان 1.5 تا ۱۲ سال مناسب می‌باشد. وسایل بازی آن شامل هلیکوپتر، قطار کودک، گردونه حیوانات، ماشین برقی، چرخ و فلک، سرسره بادی، کشتی صبا و... می‌باشد. این شهر بازی لحظات پرهیجان و لذت‌بخشی را برای کودکان رقم می‌زند.

آلاچیق‌های پارک، امکان استراحت و پیک‌نیک را در یک فضای زیبا و دلنشین، برای گردشگران فراهم کرده است. همچنین فضای مناسبی برای پارک خودروها در اطراف پارک تعبیه شده تا دیگر گردشگران دغدغه‌ای برای پارک خودرو نداشته باشند.

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها