اختصاصی تیترکوتاه؛

گول بلیط های "سوتو" را نخورید/ قانونی که شرکت های گردشگری اعلام نمی کنند

مدل بلیط های صادر شده برای مسافرین نسبت به مبدا و مقصد آن ها متفاوت می شود گاهی برای مسافری ایرانی در خارج از کشور بلیطی با مبدا غیر از ایران صادر میشود که شامل قوانین جداگانه ای است.

گول بلیط های "سوتو" را نخورید/ قانونی که شرکت های گردشگری اعلام نمی کنند

به گزارش تیتر کوتاه، صدور بلیط با مبداهای مختلف و برای سراسر دنیا یکی از راه های درآمدی شرکت های گردشگری به شمار می آید با این حال قوانین جدیدی که در کشور وضع شده است بخشی از این درآمد را برای شرکت های ایرانی از بین برده است. 

تا دو سال پیش صدور بلیط هایی با مبدا خارج از ایران برای شرکت های گردشگری مجاز بود تا اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در اقدامی تامل برانگیز صدور تمامی بلیط های با مبدا خارج از ایران را ممنوع اعلام کرد. این تصمیم در راستای این اتخاذ شد که با توجه به نرخ پایین تسعیر ارز در کشور برای ایرلاین ها درخواست های صدور بلیط های با مبدا غیر از ایران بسیار افزایش پیدا کرده بود. در همین راستا در جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور این تصمیم گرفته شد و تمامی شرکت های هواپیمایی ایرانی و غیر ایرانی این مدل را اجرا نمودند.

بخشنامه سوتو.jfif 2

با توجه به اینکه این بخشنامه صادر شده است با این حال توانایی خرید بلیط با مبدا خارج از ایران (سوتو-سوتی) برای شرکت های گردشگری فراهم است اما نکته ای اصلی نبود هیچ کمیسیون و غیرقانونی بودن این بلیط هاست. به این صورت که شما اگر به عنوان مسافر این نوع بلیط را تهیه کنید، آژانس هیچگونه کمکی برای تغییر یا دست بردن در بلیط شما انجام نخواهد داد چرا که خرید این بلیط از ابتدا غیر قانونی بوده است. 

برخی از شرکت های گردشگری در اقدامی نه چندان شایسته مسافر، اینگونه قوانین را برای مسافرین توضیح نداده و باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سفر آن ها می شوند. پس اگر قصد سفر به خارج از کشور و تهیه یک بلیط کاملا خارجی را دارید در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی، شرکت های داخلی به هیچ عنوان پاسخگوی شما نخواهند بود و شما به عنوان مسافر بلیطی خارج از عنف تهیه کرده اید. 

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها