استقلال یک - پرسپولیس ۲

یحیی و تیمش فاتح سه‌گانه شدند

دو تیم پایتخت نشین استقلال و پرسپولیس در چارچوب فینال جام حذفی و از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه در استادیوم آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با برتری پرسپولیس خاتمه یافت.

یحیی و تیمش فاتح سه‌گانه شدند

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه، تیم های استقلال و پرسپولیس از ساعت 19:45 امشب دیدار پایانی جام حذفی را برگزار کردند که این بازی در پایان وقت قانونی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

مهدی ترابی ستاره ملی پوش پرسپولیس در دقیقه 30 با ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز اما محمدحسین مرادمند در دقیقه 90+10 و در آخرین ثانیه‌های بازی گل تساوی را به ثمر رساند تا کار به وقت‌های اضافی بکشد.

در 15 دقیقه اول گلی به ثمر نرسید اما در 15 دقیقه دوم و در دقیقه 115 امید عالیشاه روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه حسینی کرد تا شاگردان گل محمدی برنده این بازی شوند و جام حذفی را هم همانند لیگ برتر از آن خود کنند و البته فاتح سوپرجام هم لقب بگیرند.

 

گزارش بازی و اخبار مربوط به این دیدار را در ادامه می خوانید:

22:35 - در دقیقه 120 حنانوف و کامیابی‌نیا جانشین ترابی و امیری شدند. مهدی عبدی هم از داور بازی اخطار گرفت.

22:31 - کریم باقری مربی پرسپولیس از داور اخطار گرفت.

22:29 - امید عالیشاه در دقیقه 115 روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه حسینی کرد.

22:25 - سینا اسدبیگی در دقیقه 111 صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه‌اش در چارچوب نبود.

22:21 - ضربه سر امید عالیشاه در دقیقه 107 از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

22:16 - در 15 دقیقه اضافی اول گلی به ثمر نرسید.

22:11 - ضربه سر فرشاد فرجی در دقیقه 100 روی کار ایستگاهی با اختلاف کم از کنار دروازه حسینی بیرون رفت.

22:09 - عارف غلامی در دقیقه 99 جانشین مرادمند شد. گلزن استقلال به خاطر مصدومیت از بازی بیرون رفت.

22:02: ضربه ایستگاهی مهدی ترابی در دقیقه 93 از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

21:50 - مهدی عبدی در دقیقه 90+9 جانشین آل کثیر شد. ثانیه‌هایی بعد استقلال روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر مرادمند به گل تساوی رسید تا بازی به وقت‌های اضافی بکشد.

21:46 - در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده ضربه مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه برخورد کرد. یک دقیقه بعد عیسی آل‌کثیر در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما داور به او بابت تمارض اخطار داد.

21:41 - 9 دقیقه وقت اضافی برای بازی در نظر گرفته شد. خسرو حیدری مربی استقلال هم اخطار گرفت.

21:37 - در دقیقه 86 آرمان رمضانی، زبیر نیک نفس و سجاد شهباززاده جانشین محمد محبی، روزبه چشمی و آرش رضاوند شدند. در دقیقه 88 هم امید عالیشاه و سینا اسدبیگی جانشین سعید صادقی و سروش رفیعی شدند.

21:33 -  اشکان خورشیدی به دلیل مصدومیت نتوانست به قضاوت ادامه بدهد و در دقیقه 83 جایش را به محمدحسین زاهدی‌فر داد!

21:26: ضربه سعید صادقی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

21:18 - خطای چشمی روی ترابی در دقیقه 67 باعث درگیری این دو بازیکن شد که در ادامه علی نعمتی هم وارد درگیری‌ها شد. هر سه بازیکن از داور اخطار گرفتند. در همین دقیقه ابوالفضل جلالی جانشین جعفر سلمانی شد. فرشاد فرجی هم جای اسماعیلی‌فر را گرفت.

21:15: اسماعیلی فر به خاطر خطا روی قایدی از داور اخطار گرفت.

21:13 - مهدی قایدی در دقیقه 63 در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که داور اعتقادی به خطا نداشت. بازیکنان پرسپولیس در این صحنه معتقد بودند که قایدی باید اخطار بگیرد.

21:08 - سروش رفیعی از داور کارت زرد گرفت. در اواخر نیمه اول هم پیمان بابایی اخطار گرفته بود.

21:03 - ضربه مهدی قایدی در دقیقه 51 از زاویه بسته به بالای دروازه رفت. یک دقیقه بعد با اشتباه سلمانی پرسپولیس صاحب موقعیت خوبی شد که صادقی نتوانست از آن استفاده کند.

21:00 - در دقیقه 48 مهدی قایدی در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت اما ضربه‌اش توسط گلر پرسپولیس به خوبی مهار شد.

20:55 -  قبل از شروع نیمه دوم اشکان خورشیدی لحظاتی با ساپینتو مشغول صحبت شد.

20:38 - بازی در نیمه نخست با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید. در دقایق پایانی سنگ‌پرانی هواداران استقلال باعث شد یک فیلمبردار آسیب ببیند و بازی تا حدی جنجالی شود.

cq0j2us4

20:33 - ضربه مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه 42 با واکنش حسین حسینی روبرو شد.

20:31 -  ضربه سعید مهری در دقیقه 40 با برخورد به تیر افقی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

20:21 - ارسلان مطهری در دقیقه 32 به خاطر مصدومیت از بازی خارج شد و جای خود را به پیمان بابایی داد.

20:19 -  در دقیقه 30 پرسپولیس با ضربه مهدی ترابی از روی خط هجده قدم به گل اول بازی رسید.

20:15 -  در دقیقه 25 دومین موقعیت خوب برای استقلال به دست آمد اما ضربه ارسلان مطهری از بالای دروازه به بیرون رفت.

20:11 - محمد محبی اولین خطر جدی بازی را روی دروازه بیرانوند خلق کرد که ضربه‌اش در چارچوب نبود. بازی تا دقیقه 20 همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شود.

20:10 - سنگ پرانی به سمت سروش رفیعی موقع زدن کرنر باعث شد داور لحظاتی بازی را متوقف کند.

20:05 - مهدی مهدی‌پور ستاره محروم استقلال با لباس شخصی در ورزشگاه آزادی حضور دارد.

20:00 - تا دقیقه 15 اتفاق مهمی در بازی رخ نداد و بازی با تساوی بدون گل پیگیری می‌شود.

 19:49 - اعضای کادر فنی تیم‌ ملی در ورزشگاه آزادی حضور دارند و این بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند.

کادر فنی تیم ملی

 19:47 - محمد فنایی در برنامه فوتبال برتر: اشکان خورشیدی بعد از دربی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

19:40 - پژمان جمشیدی ستاره اسبق پرسپولیس و ستاره کنونی سینما، در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حضور دارد تا دربی را از نزدیک تماشا کند. امید نورافکن بازیکن پیشین استقلال هم در ورزشگاه حاضر شده است.

19:13 - پرتاب سنگ از سوی تماشاگران استقلال به علیرضا بیرانوند در لحظه ورود او برای گرم کردن، با سر ننکا، مربی گلرهای برزیلی پرسپولیس برخورد کرد.

 19:00 - ترکیب استقلال و پرسپولیس برای دربی:

سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، سعید مهری، مهدی قایدی، ارسلان مطهری، محمد محبی

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، وحید امیری، سعید صادقی، عیسی آل‌کثیر

17:45 -  هواداران استقلال با شعار «فدراسیون تبانی» قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را مورد انتقاد قرار دادند، این موضوع سبب واکنش پرسپولیسی‌ها و درگیری لفظی آنها با آبی‌پوشان شد و همین موضوع باعث شد تا سکوهای ورزشگاه آزادی قدری متشنج شود.

17:30-در ادامه ویدیویی از حال و هوا و شرایطی که در استادیوم آزادی پابرجاست مشاهده می کنید.

17:00 -  مانند دربی‌های قبلی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود برای مسابقه نیز از پلیس‌های اسب‌سوار برای کنترل نظم استفاده شد و فرمانده تیم سوارنظام یگان ویژه توضیحاتی برای فعالیتهای این مجموعه در رشته چوگان ارائه کرد.

* برخی هواداران در گوشه‌هایی از ورزشگاه با انداختن زیرانداز روی چمن به استراحت مشغول بودند.

* در ورزشگاه آزادی هوای مطبوع بهاری وجود دارد و و وزش باد شرایط مطلوبی را برای هواداران در این روزهای گرم ایجاد کرده است.

16:00 -  یکی از هواداران پرسپولیس با پوشیدن پیراهن رم به ورزشگاه آزادی آمد. این در شرایطی است که شاگردان خوزه مورینیو مانند تیم یحیی گل محمدی دیدار بسیار مهمی را پیش رو دارند و باید در دیدار نهایی لیگ اروپا به مصاف سریا ایتالیا بروند.

پلیس

در فاصله اندک باقی مانده تا شروع مسابقه استقلال و پرسپولیس طوفان بعدازظهر تهران شرایط سختی را برای هوادارانی که در استادیوم آزادی حضور پیدا کرده‌اند به وجود آورده است. با این همه گروهی از مشوقین تیم‌های استقلال و پرسپولیس پارچه‌های بزرگی را روبروی جایگاه اصلی ورزشگاه آزادی روی سکوها پهن کرده‌اند.

15:45 - استقلالی‌ها تصویر پیراهن استقلال با نوشته رضا را به آزادی برده‌اند که به مناسبت ولادت امام هشتم علیه السلام این نام روی آن نقش بسته است. در کنار آن نیز طرفداران تیم پرسپولیس با پهن کردن پارچه بزرگی که لوگوی باشگاه پرسپولیس روی آن نقش بسته حمایتشان از تیم محبوبشان را از این طریق اعلام کردند. جالب این بود که گروهی از طرفداران دو تیم و دست اندرکاران برگزاری بازی معتقد بودند کنار هم قرار گرفتن این دو پارچه بزرگ مثل این است که هر دو تیم با هم داداش شده‌اند و کنار هم نشسته‌اند!

ورزشگاه+آزادی1

در حالی که کمتر از چهار ساعت و نیم به آغاز دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی باقی مانده است، اما هواداران در حال ورود به ورزشگاه آزادی هستند.

در حال حاضر چیزی نزدیک به 15 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند و به تعدادشان افزوده می‌شود. هوادارانی که روبه‌روی جایگاه نشسته‌اند با پرتاب اشیا و ناسزاگویی از یکدیگر استقبال کردند! پرتاب اشیا به حدی بود که مأموران هم زیر باران اشیا دچار مشکل شدند. این در حالی است که دو سکوی خالی میان تماشاگران گذاشته شده است.

15:30- باد شدیدی در ورزشگاه می‌وزد و اجازه نصب تابلوهای تبلیغاتی را نمی‌دهد. بیرون از ورزشگاه تماشاگران زیادی حضور دارند که بیشتر آنها بلیت ندارند. مأموران و مسئولان ورزشگاه آزادی با بلندگو از هواداران می‌خواهند بدون بلیت تجمع نکنند.

15:00 -  هواداران استقلال به واسطه رفتار علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس در دربی گذشته علیه او شعار دادند. هواداران پرسپولیس نیز به تلافی ضمن تشویق دروازه‌بان تیم‌شان به تشویق عیسی آل‌کثیر مهاجم سرخپوشان و زننده تک گل دربی گذشته پرداختند.

14:14 - هر بار که شدت شعارها بیشتر می‌شود از بلندگوهای ورزشگاه آزادی موسیقی‌ پخش می‌شود. هواداران استقلال در روبه‌روی جایگاه پیراهن بزرگ این تیم را نصب کرده‌اند که بالای آن به مناسبت ولادت امام رضا (ع) «یا رضا» نقش بسته است.

13:23- در این دربی نیز مثل گذشته بازار سیاه بلیت‌فروشی و تجمع هواداران بدون بلیت دیده می‌شود.

 

دربی+آزادی

12:30 - مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی ساعت ۱۹:۴۵ روز چهارشنبه ۱۰ خرداد در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. پیش از این قرار بود فینال جام حذفی ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شود.

این بازی توسط ۱۲ دوربین HD پوشش داده می‌شود و با گزارش پیمان یوسفی، به صورت مستقیم و با صدای استریو از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

دو تیم برای سومین بار در فینال یک رقابت رو در روی هم قرار می گیرند، در دو مرتبه گذشته سهم هر تیم یک پیروزی بوده است.

11:31 استقلال تا به حال ۷ و پرسپولیس ۶ بار عنوان قهرمانی این رقابت ها را بدست آورده اند. در ۵ مصاف گذشته دو تیم در رقابت های جام حذفی ۳ برد سهم استقلال و ۲ پیروزی سهم پرسپولیس بوده است.

 
خبر درحال به روزرسانی است...

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها