تاریخ سازی یک زن ایرانی

تاریخ سازی یک زن ایرانی

شناگر زن ایرانی چهارمین رکورد گینس خود را نیز ثبت کرد.

به گزارش تیترکوتاه و به نقل از سایت guinnessworldrecords،  یک شناگر زن ایرانی با شکستن چهارمین رکورد و در عین حال به چالش کشیدن تابوها، به موفقیت قابل توجهی دست یافت.

این بار الهام السادات اصغری شنای ۵ کیلومتری را با کشیدن قایق کایاک در ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه سپری کرد.

guinnessworldrecords در ادامه نوشت: زنان در ایران از پوشش خاصی پیروی می کنند که طبق آن موها و بدن خود را می پوشانند. این بدان معنا بود که الهام السادات مایو کامل پوشیده بود که ۶ کیلوگرم به وزن او اضافه می کرد و به همین خاطر رکوردشکنی او را بیش از پیش چشمگیر می‌کرد.

قابل ذکر است که الهام چندین رکورد را که قبلاً در اختیار مردان بود، شکسته است، از جمله شنای ۱۰ کیلومتری با یک دست در آبهای آزاد، که در ۴ ساعت و ۵۸ دقیقه تکمیل شد و بر این اساس او رکورد تئودور تسوتکوف از بلغارستان را شکست.

او همچنین استاندارد جدیدی را برای شنای مسافت طولانی در حالی که دستبند به دست دارد تعیین کرد و نه یک بار بلکه دو بار رکورد را شکسته است. آن رکورد اکنون در اختیار شهاب علام مصری است.

در سال ۲۰۱۳، الهام ۲۰ کیلومتر در دریای خزر شنا کرد. برای پایبندی به این قوانین، او یک مایو مخصوص ساخت که تمام بدن را می پوشاند و ۶ کیلوگرم وزن در آب به او اضافه می کند.

من به کاری که انجام می‌دهم افتخار می‌کنم و رکوردهای گینس را بستر حمایتی برای به اشتراک گذاشتن پیامم به جهان می‌دانم. رکوردشکنی های من گواهی بر فداکاری و قدرت من است.

 

 

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار