رضا عنایتی: امیدوارم یک روز سرمربی استقلال شوم

آقای گل سابق لیگ برتر گفت: یکی از آرزوهای من این است که یک روزی دوباره کنار هواداران استقلال قرار بگیرم.

رضا عنایتی: امیدوارم یک روز سرمربی استقلال شوم

به گزارش تیترکوتاه،  رضا عنایتی آقای گل سه دوره لیگ برتر و گلزن‌ترین بازیکن تاریخ این لیگ محسوب می‌شود، طی سال‌های اخیر وارد عرصه مربی‌گری شده و توانسته با هوادار به لیگ برتر صعود کند و در لیگ برتر نیز این تیم را هدایت کند و امسال نیز در مقطع کوتاهی هدایت نفت مسجدسلیمان را به عهده گرفت.

امسال پیش از ساپینتو با شما مذاکره شده بود. با اسم شما بازی نشد؟

نه اصلا. حساسیت‌ها روی استقلال زیاد بود. باید از سردار آجرلو تشکر کنم که این فرصت را به من داد. ما جلسه بسیار خوبی داشتیم و فکر می‌کنم اگر فشار بیرونی نبود اتفاق دیگری رخ می‌داد.

هواداران بنا بر اتفاقاتی که برای دوستان من افتاده بود، حساس شده بودند. هواداران دوست نداشتند خاطرات خوبشان با من به خاطره بد تبدیل شود. در آن زمان حساسیت ایجاد شد و این اتفاق نیفتاد.

* آینده خودتان را روی نیمکت استقلال می‌بینید؟

باید تلاش کنم. مربی‌گری هر روزش و هر اتفاقش یک درس است. برای حضور در یک تیم بزرگ باید اشتباهات خیلی کمی داشته باشید چون توقعات هواداران زیاد است. امیدوارم این اتفاق برای من بیفتد چون یکی از آرزوهای من این است که یک روزی دوباره کنار هواداران تیم خودم قرار بگیرم و برای موفقیت استقلال تلاش کنم.

* برنامه‌ای برای فصل آینده دارید؟

من همیشه آماده ام. خداراشکر در امارات کلاس‌های بسیار خوبی را گذراندم. در آن کلاس‌ها کاپلو، توتی و اونای امری حاضر شده بودند و خیلی چیزها توانستم به خودم اضافه کنم. سعی می‌کنم مطالعه داشته باشم و خودم را به روز کنم تا چیزی مرا سورپرایز نکند. بیشترین وظیفه‌ای که مربی دارد در طول بازی است. ممکن است تغییراتی رخ دهد که شما را سورپرایز کند و شما باید آمادگی همه چیز را داشته باشید. سرمربی همیشه یک مربی تمرین دهنده می‌آورد و بالاخره هر بازیکنی هم سال‌ها با مربیان مختلفی کار می‌کند و چیزهایی هم یاد می‌گیرد. هر مربی باید در آن واحد تصمیمی بگیرد که می‌تواند شما را بالا یا پایین ببرد. همه رسانه‌ها هم منتظر چنین حواشی هستند. این چیزها تفاوت‌ها را به وجود می‌آورد.

استراتژی شما در مربی‌گری چیست؟ نتیجه گرا هستید یا بازی هجومی را دوست دارید؟

در فوتبال این قاعده هجومی و تدافعی را قبول ندارم. باید بر اساس ساختار حریف بازی کنید. شما نمی‌توانید مقابل تیمی مثل بارسلونا حمله کنید چون قطعا پنج گل می‌خورید و برمی‌گردید. باید مقابل این تیم‌ها تدافعی بازی کنید. تیم من مقابل سپاهان تدافعی بازی کرد و همه گفتند اتوبوس چیده است و من گفتم نمی‌شود مقابل سپاهان قدرتمند هجومی بازی کرد. وقتی هم نتیجه نگیرید، می‌گویند این مربی به درد نخور است. باید تیم سازماندهی شود و براساس شرایط بازیکنان و سیستم را انتخاب کنید. شاید اگر من مربی استقلال یا سپاهان باشم، تیمم را هجومی کنم چون ابزارش در اختیارم است. براساس ساختار و شرایط تیمی باید ترکیب را بچینید و تیم را به زمین بفرستید.  

 * و صحبت پایانی...

برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم. بعد از مدت مقابل شما و دوربین قرار گرفتم. امیدوارم سال پیش رو برای همه مردم کشورمان سال خوبی باشد و بتوانیم کنار هم شادتر زندگی کنیم.

 

 

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها