سرمربی ایرانی تیم ملی قایقرانی عراق در گفت‌و‌گو با تیتر کوتاه:

عراقی‌ها برای اولین بار مدال آوردند

تیم ملی عراق با سرمربی‌گری ایرج اقلیمی اولین مدال آسیایی خود را از آب‌های آرام دشت کرد، اتفاقی که برای نخستین بار رخ داد.

عراقی‌ها برای اولین بار مدال آوردند

نسیم شیرازی - تیم ملی آب‌های آرام عراق که بیش از یک سال است از هدایت "ایرج اقلیمی" سرمربی سابق تیم‌ملی آب‌های آرام ایران بهره می‌برد این روزها اولین مدال‌های تاریخ خود را از مسابقات آسیایی که ایران هم در آن حضور دارد دشت کرده است و حالا با انگیزه‌ی بیشتر به بازی‌های آسیایی فکر‌ می‌کند.

سرمربی سابق تیم ملی آب‌های آرام ایران که این روزها سکان سرمربی‌گری تیم ملی عراق را در دست گرفته است در پاسخ به سوال تیتر کوتاه گفت: حدود دو سال از عراق پیشنهاد همکاری داشتم ولی چون سهمیه المپیک را توسط "علی میرزایی" ورزشکار نخبه قایقرانی ایران کسب کرده بودیم به آن‌ها گفتم بعد از المپیک می‌توانم به عراق بیایم که البته بعد از آن حدود دو ماه هم به‌عنوان مدیر تیم در کنار تیم ملی ایران و در اردوی بندر لنگه حضور داشتم.

"ایرج اقلیمی" افزود: وقتی تصمیمم قطعی شد با آقای سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی صحبت کردم که قراردادم با عراق قطعی شده و می‌روم. در حال حاضر قرارداد یکسال من بهمن ۱۴۰۱ تمام شد و تصمیم گرفتم دوباره برای یک سال دیگر تمدیدش کنم.

وی درباره عملکرد تیم ملی عراق در مسابقات آسیایی که برگزار شد ادامه داد: بچه‌ها خیلی عالی بودند، در گذشته تیم عراق حتی به فینال که با ۹ قایق برگزار می‌شد هم راه پیدا نمی‌کرد و حذف می‌شدند ولی الان خدا‌را‌شکر نتایج خوبی گرفتند.

وی بیان کرد: ورزشکاران من در کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر مدال برنز، در کایاک 1000 متر دو‌نفره مدال برنز و در کایاک دویست متر دو‌نفره نیز مدال نقره را از آن خود کردند که این پیشرفت برای همه‌ی ورزشکاران و مسئولان فدراسیون عراق انگیزه‌ای بود تا با قدرت بیشتر به ادامه‌ی مسیر نگاه کنیم.

وی درباره‌ی ترک تیم ملی ایران تصریح کرد: همان‌طور که گفتم از تیم ملی عراق چند سالی بود پیشنهاد داشتم و تیم ایران هم مربی خارجی آورد و فکر کردم بهتر است فرصت به جوان‌ترها داده شود تا بتوانند در کنار مربی خارجی کار کنند.

او درباره‌ی وضعیت قایقرانی بین زنان عراقی بیان کرد: متاسفانه به دلیل مشغله بانوان عراقی، آن‌ها خیلی حرفه‌ای کار نمی‌کنند و تعداد انگشت‌شماری در هفته دو تا سه روز تمرین می‌کنند.

اقلیمی با اشاره به بازی‌های آسیایی تصریح کرد: برای بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه داریم ولی حداقل این تیم سه الی چهار سال باید تمرینات حرفه‌ای داشته باشد چرا که این بچه‌ها هیچ تجربه‌ای در این مورد ندارند و حتی همان‌طور که گفتم این مسابقات اولین مسابقاتی بود که مدال گرفتند.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی قایقرانان عراق را می توان در المپیک دید، اظهار کرد: برای سهمیه المپیک‌ حداقل 4 الی 5 سال تمرینات بدون‌وقفه نیاز است چون در انتخابی قاره‌ای فقط دارنده‌ی مدال طلا سهمیه می‌گیرد.

او که حواسش به ملی پوشان ایران هم هست خاطرنشان کرد: با بچه ها در ارتباط هستم و در هر بار مرخصی موقع برگشت به عراق سمت دریاچه می‌روم تا بچه‌ها را ببینم.

اقلیمی از سپردن کار به جوانان گفت و اضافه کرد: حدود سی سال با تیم ملی ایران بودم و باید کار به جوانتر‌ها سپرده شود و فکر می‌کنم لژیونر شدن یک ایرانی به‌عنوان مربی در قایقرانی می‌تواند راه را برای بقیه مربی‌ها هم باز کند چرا که بیشتر مربیان ایران تاپ هستند و حتی می‌توانند هدایت تیم‌های آسیایی را برعهده بگیرند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها