رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌و‌گو با تیترکوتاه: کوراش به خوبی محک خورد

سال شلوغی است؛ امیدواریم هزینه‌ها اعزامی را لغو نکند

ووشوی ایران تا پایان سال درگیر مسابقات مختلفی است و رئیس فدراسیون امیدوار است هیچ اعزامی به خاطر مشکلات مالی لغو نشود.

سال شلوغی است؛ امیدواریم هزینه‌ها اعزامی را لغو نکند

نسیم شیرازی - "۸ مدال رنگارنگ پایان کاران کوراش‌کاران از هانگژو بود تا محک جدی خود را برای بازی‌های آسیایی بزنند." این خبر خوب بهانه‌ای شد تا سراغ رئیس فدراسیون ووشو برویم.

امیر صدیقی در گفت‌و‌گو با تیتر کوتاه با اشاره به نایب‌قهرمانی مردان و چهارمی زنان کوراش‌کار کشورمان گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا کوراش بزرگسالان در شهر هانگژو چین که اتفاقا میزبان بازی‌های آسیایی هم هست با ۸ مدال رنگارنگ کوراش‌کاران ایران به پایان رسید‌ و پسران ما عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند با کسب دو مدال طلا و دو نقره نایب‌قهرمان آسیا شوند. این اتفاق بسیار خوبیست چرا که بچه‌های ما توانستند خودشان را در فاصله ی ۴ ماه مانده تا بازی‌های آسیایی محک خوبی بزنند به خصوص که این مسابقات در سالنی انجام شد که میزبان بازی‌هاست.

وی با توجه به عملکرد دختران کوراش‌کار بیان کرد: دختران ما تلاش خوبی داشتند و دو نقره‌ی ارزشمند و دو مدال برنز را به دست آوردند که البته باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم در رویدادهای پیش‌رو نتایج بهتری را به دست آوریم.

صدیقی با بیان اینکه برای این اعزام و این مسابقات شرایط اردوی طولانی را نداشتیم افزود: با توجه به این‌که هم آغاز سال نو و هم شروع ماه مبارک رمضان بود مقداری شرایط اردو سخت و کوتاه شد که امیدوارم با برگزاری اردوهای بلند مدت‌تر و شرایط بهتری که برای ورزشکاران‌مان ایجاد می‌کنیم بچه‌ها بتوانند نتایج خیلی بهتری را به‌دست آورند.

او در خصوص حدود سه ساله شدن پیوستن کوراش به فدراسیون ووشو اظهار کرد: کوراش کارش را خوب پیش می‌برد و توسعه‌ی خوبی هم پیدا کرده است. کوراش‌کاران در رویدادهایی که چه طی دو سال گذشته و چه امسال برگزار شده بسیار خوب درخشیدند و امیدوارم حمایت‌های بیشتری از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان شامل حال این رشته‌ی پر‌مدال شود چرا که امسال سال بسیار حساسی است و کوراش هم در بازی‌های آسیایی و هم در بازی‌های داخل سالن حاضر هست و امیدوارم این بچه‌ها بتوانند نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورند.

صدیقی به تقویم شلوغ فدراسیون ووشو در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و تاکید کرد: علاوه بر مسابقه‌ای که داشتیم در همین هانگژو بچه‌های ما مسابقات لیگ جهانی را خواهند داشت و در تابستان، هم بازی‌های دانشجویان جهان و هم مسابقات قهرمانی جوانان گروه‌های سنی ووشو را در ماکائو خواهیم داشت، بعد از آن بازی‌های آسیایی مهر ماه و بلافاصله بازی‌های کام‌بک‌گیمز در ریال عربستان، قهرمانی جهان ووشو در دالاس آمریکا و مسابقات قهرمانی جهان کوراش در ترکمنستان برگزار خواهد شد که در این تقویم شلوغ حتی پایان سال هم ما بازی‌های داخل سالن تایلند را داریم.

وی درباره‌ی شرایط اقتصادی ووشو به تیترکوتاه گفت: شرایط اقتصادی ویژه‌ای است و تمام تلاش‌مان این است که بچه‌های ما هیچ رویدادی را از دست ندهند و بتوانند در تمام اردوها و مسابقاتی که پیش‌رو داریم با بهترین شکل و البته با نگاه کیفی حضور پیدا کنند. تمرینات ملی‌پوشان و اردوها هم به امید خدا طبق برنامه پیش خواهد ‌رفت و امیدواریم فشار مالی باعث کنسل شدن هیچ کدام‌شان نشود.

رئیس فدراسیون ووشو خاطرنشان کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه رویداد درون اردویی ووشو دختران را در پیش داریم و سیزدهم اردیبهشت نیز پسران ما وارد اردو خواهند شد و بلافاصله مسابقات قهرمانی جوانان کشورمان را در شیراز خواهیم داشت. اردوهای ملی ما نیز از ابتدای خرداد ماه آغاز خواهد شد و این روند تا بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان پیش خواهد رفت.

او درباره حمایت فدراسیون از دختران ووشو‌کار و کوراش‌کار کشورمان بیان کرد: فدراسیون ووشو همیشه حامی دختران بوده و هیچ تفاوتی در فدراسیون ووشو برای ورزش آقایان و خانم ها وجود ندارد؛ تمام تلاش مان این است همانطور که دختران ما بسیار مدال‌آور و بسیار پر‌تلاش هستند همیشه ظرفیت کافی برای دختران‌مان فراهم  شود.

صدیقی درباره مسابقات لیگ ووشو هم بیان کرد: با توجه به تقویم شلوغی که در پیش داریم و همینطور برگزاری لیگ جوانان به امید خدا برایش برنامه‌ریزی خواهد شد ولی لیگ بزرگسالان در سه ماهه ی پایان سال انجام خواهد‌شد و امیدوارم امسال را بسیار خوب پشت سر بگذاریم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها