یوسفی، وزنه‌بردار ملی‌پوش در گفت‌وگو با تیترکوتاه:

رکورد غیر رسمی‌ام را در کره‌جنوبی رسمی می‌کنم

علیرضا یوسفی وزنه‌بردار جوان تیم ملی وزنه‌برداری ایران در اردوی تیم ملی رکورد جهان را که دست خودش بود، شکست.

رکورد غیر رسمی‌ام را در کره‌جنوبی رسمی می‌کنم

نسیم شیرازی -  در رکوردگیری درون اردویی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، قدرتمندان ایران در آکادمی ملی المپیک زیر وزنه رفتند که گرچه وزنه‌برداری مانند کیانوش رستمی نتوانست انتظارات را برآورده کند ولی وزنه‌بردار جوانی چون علیرضا یوسفی با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرم رکورد خودش را ارتقا داد و البته که برای مهار وزنه ۲۴۶ گرمی هم زیر وزنه رفت که گرچه این بار ناموفق بود و به گفته خودش برای ۲۴۶ کیلو گرم در آن لحظه از نظر ذهنی آماده نبود ولی در تمرینات بارها این رکورد را شکسته بود. علیرضا یوسفی که چندی از مربیان و کارشناسان معتقدند وزن او حتی برای سنگین وزن هم زیاد است این موضوع را طبیعت بدنش می داند و در مسیر مستقیم به هدفش وزنه‌ها را یکی پس از دیگری بالا می‌برد.

یوسفی در گفت‌وگو با تیترکوتاه از آماده شدنش برای مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانم رکوردی که غیر رسمی در اردو به ثبت رساندم را به طور رسمی در این مسابقات ثبت کنم و البته به دنبال مدال خوشرنگ این رقابت‌ها هم هستم و امیدوارم دارنده مدال نقره المپیک را که یکضرب زن خوبیست، در دو ضرب با رکوردی چشمگیر شکست دهم.

او که ارتقای رکوردش را بارها در تمرینات انجام داده بود، امیدوار است در مسابقات آسیایی و جهانی وزنه‌های بیشتری را بزند و از نظر ذهنی هم در شرایط مسابقه آمادگی زدن وزنه‌های بیشتر را داشته باشد.

یوسفی با اشاره به شرایط اردوها بیان کرد: از قبل شرایط خیلی بهتر شده و از آن جایی که فدراسیون ابتدای کارش است، فکر می‌کنم روز به روز شرایط بهتر هم خواهد شد و همین که نسبت به گذشته بهتر شده، جای امیدواریست.

تقویم سال ۱۴۰۲ وزنه برداری تقویم شلوغیست و وزنه‌برداران هم باید خود را برای این ترافیک رقابت‌ها آماده کنند. هرکول جوان وزنه‌برداری ایران در این باره تصریح کرد: بله برای این تقویم شلوغ سال ۱۴۰۲ ما از سال گذشته برنامه ریزی کردیم و برایش تا حدی زیادی خود را آماده کرده‌ایم، چرا که باید برای هدف‌هایی که داریم، تلاش کنیم.

سنگین‌وزن تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان که هنوز در رده سنی جوانان هم علاوه بر بزرگسالان وزنه می‌زند، تصویر فضای مجازی‌اش را پوستری از المپیک پاریس ۲۰۲۴ گذاشته است. او درباره این تصویر بیان کرد: من هنوز در رده سنی جوانان هستم و شرایطم نسبت به بقیه رقبایم فرق دارد ولی تمام تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک پاریس و رسیدن به این المپیک در رده بزرگسالان خواهم کرد تا در پاریس ۲۰۲۴ وزنه بزنم.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها