جدیدترین آمار فروش سینما

با نزدیک شدن به پایان دومین ماه سال ۱۴۰۲، تعداد تماشاگرانی که از ابتدای امسال فیلم های روی پرده سینماها را تماشا کرده‌اند به بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید.

جدیدترین آمار فروش سینما

به گزارش تیترکوتاه، در حال حاضر ۱۶ فیلم در تعداد سانس‌های مختلف، برخی کم و برخی بیشتر روی پرده سینماها در حال اکران هستند و آمار فروش فیلم‌ها در روزهای آخر اردیبهشت نشان می‌دهد اگرچه میزان مخاطب نسبت به سال گذشته در دو ماه ابتدایی سال افزایش قابل توجهی داشته اما بیشتر از آن، فاصله عجیبی میان تماشاگران فیلم پرفروش گیشه با باقی آثار در حال اکران حاکم شده است.

از دو روز قبل، فیلم کمدی «یقه سفیدها» به انبوه فیلم‌های کمدی سینماها اضافه شد و به این ترتیب از ابتدای امسال ۱۱ فیلم جدید روی پرده سینماها رفته‌اند که در کنار آن‌ها پنج فیلم هم از سال گذشته همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهند. البته به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها روزهای پایانی اکران خود را سپری می‌کنند.

 مجموع مخاطبان این فیلم‌ها در سال ۱۴۰۲ فاصله چندانی با ۵ میلیونی شدن ندارد که در این میان حدود ۳ میلیون نفر صرفاً تماشاگران فیلم «فسیل» بودند. این کمدی نخستین فیلمی است که فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان را در سینمای ایران تجربه کرده و رقم فروش آن به ۱۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

فاصله این فیلم با دومین فیلم پرفروش این مدت -آخرین ساخته سامان سالور به نام «سه کام حبس» -حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است و همین مسئله نگرانی‌هایی بین تولیدکنندگان فیلم و نیز سینماداران ایجاد کرده، چون با افزایش متقاضیان اکران فیلم‌های کمدی، تنوع در اکران در حال از بین رفتن است.  

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر