دل این نماینده مجلس هم برای فرهنگیان سوخت

دل این نماینده مجلس هم برای فرهنگیان سوخت

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم مشکل دیگر این وزارتخانه است، افزود: ما معلم کم داریم و من فکر می کنم صحرایی ظرفیت خوبی برای اداره این وزارت‌خانه دارد.

به گزارش تیترکوتاه،  عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم مشکل دیگر این وزارتخانه است، افزود: ما معلم کم داریم و من فکر می کنم صحرایی ظرفیت خوبی برای اداره این وزارت‌خانه دارد.

احمد حسین فلاحی گفت: فضای کمیسیون آموزش نسبت به صحرایی مثبت است؛ به این علت که و در این مدت با ایرادات و اشکالات وزارت آموزش و پرورش آشنا شده است و طبیعتا بهتر سوار بر کار است، نسبت به اینکه فرد جدیدی بیاید که تازه با مشکلات مواجه شود. وی در دانشگاه فرهنگیان بوده که اتفاقا چالش بزرگ و مشکل ما نیز دانشگاه فرهنگیان است که نه مشکل ساختمان، نه مشکل اساتید و نه مشکل ظرفیت دانشجویان هیچ کدام حل نشده است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم مشکل دیگر این وزارتخانه است، افزود: ما معلم کم داریم و من فکر می کنم صحرایی ظرفیت خوبی برای اداره این وزارت‌خانه دارد. از سویی ما وقت کافی نداریم و فصل امتحانات است. البته ما نظام آموزشی را ۱۲ ماه تعریف کرده ایم و خرداد ماه آموزش و تربیت ما تمام نمی‌شود، بلکه ادامه دارد و برای برنامه‌ریزی تابستان و مهرماه که باید از امروز انجام شود دولت باید وزیر مورد نظر خود را معرفی کند.

نماینده مردم همدان  در پاسخ به سوال که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در پی تغییرات پیاپی در این وزارتخانه و اعتراض بخشی از مردم، آیا نوعی بی هویتی به جامعه تزریق نمی‌شود؟ گفت: ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم،؛ بایدیک وزیر به همراه جمعی از کارشناسان خبره سر کار بیاید تا در سر فصل‌های آموزشی و امور اقتصادی آموزش و پرورش تجدیدنظر کنیم. ما نباید پس از ۴۴ سال در فضای آموزشی مشکل داشته باشیم. همچنین در بحث کمبود نیروی انسانی باید فکر جدی کنیم و اگر قرار است از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی استفاده کنیم، باید فضای آنجا را دانشگاهی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش در بیان اینکه فردی باید به وزارتخانه بیاید که با برنامه و دغدغه‌مند باشد، افزود: افرادی که ادعا می‌کنند در گذشته در آموزش و پرورش بوده اند، زمانی که به عملکرد آن‌ها توجه می‌کنیم می‌بینیم که یک جا را ساخته و جای دیگر را خراب کرده اند! پس اگر بخواهیم مشکلات آموزش و پرورش را اولویت بندی کنیم، ابتدا کمبود فضای انسانی، سپس کمبود فضای آموزشی و در وهله بعد اصلاح سرفصل‌ها و متون بسیار مهم است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چند سال باید زمان داد که این امور اصلاح شود؟ تصریح کرد: اگر وزیری بخواهد می‌تواند در عرض ۴ سال تغییراتی را ایجاد کند. امروز هنرستان‌ها رها شده و آموزش‌های مهارتی روی زمین مانده؛ باید هنرستان‌ها را تجهیز کنیم.


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر