مدافع گرجستانی از وضعیت خود گله دارد و شاید تمدید نکند

ترفند سرمربی پرسپولیس درباره گولسیانی

مدافع گرجستانی پرسپولیس بعد از یک فصل فوق‌العاده در این تیم تبدیل به یک نیمکت‌نشین شده و از وضعیت خود راضی نیست.

ترفند سرمربی پرسپولیس درباره گولسیانی

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه، در پایان لیگ بیست و دوم گئورگی گولسیانی یکی از برترین بازیکنان پرسپولیس و تمام لیگ بود و به عنوان یک مدافع با ۶ گل عنوان بهترین گلزن قرمزها را نیز به خود اختصاص داد و البته پنالتی زن اول این تیم نیز لقب گرفت.

درخشش مدافع گرجستانی به حدی بود که برای نخستین بار به تیم ملی کشورش نیز دعوت شد تا بهترین روزها را پشت سر بگذارد اما با شروع لیگ بیست و سوم همه چیز تغییر کرد.

جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان باعث شد یحیی گل‌محمدی از وی در کنار مرتضی پورعلی‌گنجی استفاده کند و گولسیانی هم نیمکت نشین شد و خیلی زود حضور در تیم ملی کشورش را نیز از دست داد.

پیش‌بینی می شد گل‌محمدی برای جلب رضایت مدافع خارجی و آماده خود طرحی داشته باشد و برخی از احتمال بازی کردن پرسپولیس با سیستم سه دفاعه خبر دادند اما خبری از تغییر سیستم هم نشد و در هفت بازی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان گولسیانی در ترکیب تیمش قرار نگرفت.

نکته جالب اما این است که مدافع گرجستانی در اکثر این مسابقات به عنوان بازیکن تعویضی و در آخرین دقایق به میدان رفته است؛ گولسیانی در هفته اول و دوم مقابل آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز فرصت بازی پیدا نکرد اما در هفته سوم برابر ذوب‌آهن در دقیقه ۸۲ به میدان رفت و جانشین میلاد سرلک شد.

مدافع گرجستانی در بازی هفته چهارم پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در دقیقه ۸۸ به جای سعید صادقی به میدان رفت و در بازی بعدی این تیم در لیگ مقابل گل گهر سیرجان در هفته هفتم(بازی های پرسپولیس در هفته‌های پنجم و ششم برگزار نشد) نیز در دقیقه ۹۰+۳ جانشین سروش رفیعی شد.

گولسیانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز مقابل النصر عربستان که به شکست دو بر صفر قرمزها انجامید، به میدان نرفت اما در بازی دوم برابر الدحیل قطر که با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه بود، در دقیقه ۹۰+۶ جانشین امید عالیشاه شد.

اینکه یحیی گل‌محمدی در مسابقات خود بخواهد از یک مدافع در دقایق پایانی استفاده کند تا نتیجه مدنظرش حفظ شود شاید نکته چندان عجیبی نباشد اما این میدان دادن‌های کوتاه به گولسیانی بی‌ارتباط با وضع قوانین جدید درباره بازیکنان خارجی هم نیست.

در آیین نامه جدید آمده است: به منظور اطمینان از سلامت نقل‌وانتقال بازیکنان خارجی، چنانچه یک بازیکن خارجی به جز دلایل پزشکی مورد تأیید ایفمارک در کمتر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرمؤثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه (از هفت سهمیه در نظر گرفته شده) برای فصل بعد کسر می‌شود.

قرمزها برای شروع فصل جدید دو بازیکن خارجی به نام وحدت هنانوف و گئورگی گولسیانی داشتند و اخیر نبیل باهویی نیز به این جمع اضافه شده است که فعلا هیچکدام بازیکن اصلی نیستند. هنانوف تا الان چندان فرصت بازی پیدا نکرده و بعید است بتواند تا پایان فصل در ۶۰ درصد مسابقات تیمش به میدان برود. گولسانی اما با راهکار گل‌محمدی اگرچه دقایق زیادی به میدان نرفته اما تعداد بازی‌های‌هایش توانسته به حدنصاب کافی برسد تا حداقل یک سهمیه خارجی برای فصل بعد به این طریق حفظ شود!

البته شاید قرمزها با این ترفند بتوانند یک سهمیه خارجی را حفظ کنند اما بعید است گولسیانی که از نیمکت نشینی خود راضی نیست در این تیم بماند چرا که قراردادش تا پایان فصل اعتبار دارد و با وضعیت موجود تمایلی به تمدید نشان نخواهد داد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها