مجید جلالی در گفت‌وگو با تیترکوتاه: یحیی برای پیروزی در دربی برنامه داشت

شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر است

کارشناس شناخته شده فوتبال ایران معتقد است که دربی شماره صد از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر است

نسیم شیرازی - دربی صدم با پیروزی تیم پرسپولیس به پایان رسید تا در یک بازی حساس این سرخپوشان باشند که سه امتیاز این مسابقه را از آن خود می‌کنند و با اطمینان بیشتری در کورس قهرمانی با سپاهان رقابت کنند. مجید جلالی کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران درباره ی این دربی در گفت‌وگو با تیترکوتاه اظهار داشت: این دربی واقعا با کیفیت بود. سال هاست که این مسابقات را نگاه و مقایسه‌اش می کنم با دربی‌هایی که در دهه ۸۰ و ۹۰ انجام می‌شد. باید بگویم که این بازی متفاوتی بود و هر دو تیم به خصوص در نیمه‌ی اول با کیفیت بازی کردند. نیمه‌ی دوم بر اساس طراحی که پرسپولیس داشت و به گل رسید کمی قواعد بازی تغییر کرد و استقلال دچار سردرگمی در تعویض‌ها و تصمیماتش شد ولی واقعا بازی با کیفیتی بود.

جلالی که پیش‌تر لیگ این فصل را لیگی بی‌کیفیت خوانده بود، بیان کرد: واقعا شروع این لیگ، بی‌کیفیت بود و حتی تا قبل از مسابقات جام جهانی این بی‌کیفیتی ادامه هم داشت. در وقفه ۵۰ روزه که به خاطر جام جهانی افتاد به نظر من آنجا تیم‌ها فرصت ترمیم داشتند و بعد از آن کیفیت لیگ یک مقداری بهتر شد و الان در هفته های پایانی شاید ۴ یا ۵ تیم هستند که حتی از بقیه تیم‌ها کیفیت بهتری را ارایه دادند.

وی پیش‌بینی‌اش از قهرمان لیگ را این گونه عنوان کرد: به نظر من با توجه به شرایطی که در جدول وجود دارد، بازی‌هایی که در پیش دارند و آن پارامترهایی که برای قهرمانی یک باشگاه نیاز دارد به اعتقاد من شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر است ولی این گونه نیست که صد در صد سپاهان را قهرمان بدانیم ولی من شانس سپاهان را بیشتر می‌دانم.

از مجید جلالی پرسیدیم آیا می توان برد دربی را با توجه به تعویض طلایی‌اش در نیمه دوم برد یحیی در نظر گرفت که او پاسخ داد: به طور حتم تیم پرسپولیس برای نیمه دوم برنامه داشت و کاملا از ابتدای نیمه دوم با آوردن عیسی آل‌کثیر شروع به اجرای برنامه از پیش تعیین شده کرده است. هر چقدر هم جلوتر می‌رفت کاملا تعویض‌هایش هدفمند بود و به نظر من تعویض‌های گل‌محمدی بود که تعیین کننده و باعث پیروزی پرسپولیس شد.

"سرخابی ها از جام باشگاه های آسیا به دلایل تکراری حذف شدند" جلالی درباره ی این وضعیت به تیترکوتاه گفت: متاسفانه این داستان ادامه داریست و تا وضعیت فوتبال‌مان از بخش‌های بالادستی مشخص نشود، شرایط همین است. فوتبالی که تحت سیطره‌ی دولت و حاکمیت باشد، هیچ وقت با این قوانینی که ما داریم نمی‌تواند خصوصی شود و تا وقتی که دولتی باقی بماند، مدیرانش هم دولتی می‌شوند و آنها هیچ دخل و خرج و حساب کتابی را نمی‌کنند و سال هاست که این گونه است. وقتی نمی‌توانی درآمدزایی کنی نمی‌توانی پاسخگوی هزینه‌ها باشی و مقروض می‌شوی و این داستان‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

او از تیم ملی هم گفت و با توجه به انتخاب امیر قلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی نیز اظهار کرد: در مقطع کنونی انتخابی خوبی بود و به نظر من او الان باید سرمربی تیم ملی می‌شد نه ۱۶ سال پیش! الان به مراتب مربی پخته‌تر و باتجربه تریست که می‌تواند به خیلی از مسائل احاطه داشته باشد. شاید اگر کادرش را کمی قوی تر انتخاب کند می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد، فقط امیدوارم که فدراسیون تمام تمهیداتی که برای یک مربی خارجی آماده می‌کرد را برای سرمربی ایرانی به خصوص در بخش بازی‌های تدارکاتی هم انجام دهد.

از جلالی درباره جام ملت‌ها پرسیدیم که سرمربی سابق لیگ برتری فوتبال ایران گفت: تا شروع جام ملت‌ها حدود ۹ تا ۱۰ ماه وقت داریم و الان نمی‌شود درباره عملکرد فدراسیون یا وزارت ورزش برای آماده سازی تیم قضاوت کرد چرا که هنوز من حتی در جریان برنامه‌های آماده سازی تیم ملی هم نیستم و باید صبر کنیم که بدانیم تیم ملی چه برنامه هایی داده و آیا مسئولان در امتداد اجرایی شدنش حرکت می کنند یا نه.

پیشکسوت با اخلاق فوتبال ایران درباره سوال ما مبنی بر ماجراهای فتح‌الله‌زاده با استقلال و موضع وزارت ورزش در خصوص ۵ میلیارد مطرح شده توسط رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید به همین دلایلی که فتح الله زاده محکوم است، صدها مدیر در این سی سال گذشته محکوم هستند که فعلا این یکی را گوشه رینگ انداخته‌اند ولی در طول این ۳۵ سال گذشته همه مدیران دولتی که آمدند همین عملکرد را داشتند. هر مدیری می‌آمد قرض بالا می‌آورد و می‌رفت بنابراین اگر این شکل کار تخلف است به نظر من صدها مدیر در ۳۵ سال گذشته تخلف کردند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها