هوش مصنوعی در راه تیم ملی!

اولین استعدادیابی هوشمند فوتبال در آکادمی مجید جلالی برگزار شد

هوش مصنوعی در راه تیم ملی!

نسیم شیرازی - مجید جلالی به تازگی آکادمی فوتبالش را افتتاح و اولین استعدادیابی هوشمند فوتبال را با استفاده از هوش مصنوعی برگزار کرد تا ۷۰۰ نفر در این طرح مورد ارزیابی و آنالیز قرار بگیرند. به همین بهانه با جلالی هم صحبت شدیم و او نیز به سوالات تیتر کوتاه پاسخ داد.

 

آخر هفته‌ای که گذشت استعدادیابی بزرگی را برگزار کردید، انتظاری که برای این استعدادیابی داشتید برآورده شد؟

ما اصلا انتظار این استقبال را نداشتیم، برای مراسم افتتاحیه جمعیتی حدود سه هزار نفر آمده بودند و مراسم خیلی بزرگی برگزار شد و فوق‌العاده خوب بود. بزرگان ورزش و فوتبال مانند امیر قلعه‌نویی، داریوش مصطفوی، ناصر ابراهیمی، اساتید دانشگاه هم به عنوان مهمان ویژه آمده بودند. ما طی سه روز حدود هفتصد بچه را استعدادیابی کردیم و بخشی از این تست‌هایی که می گرفتیم از طریق هوش مصنوعی بود که برای اولین بار در ایران انجام می شد که خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت و نتایج خوبی هم داشت. حتی سرمربی تیم ملی هم پیشنهاد داد تا این هوش مصنوعی را به سمت تیم ملی بیاوریم که انشاا... این کار را انجام خواهیم داد.

 

اولین استعدادیابی هوشمند کشور بود، درباره چگونگی هوشمند بودن آن توضیح دهید.

کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد در درجه اول این است که اطلاعات خیلی دقیقی درباره‌ی آناتومی بدن و محورهایی که در بدن موقع اجرای تکنیک وجود دارد می‌دهد، به طور مثال در تکنیک‌های دویدن، پرش، جهش ، پا به توپ شدن اطلاعات دقیق را به ما می‌دهد و ما تمام این ویدئوها را گرفتیم و سیستم هوش مصنوعی به ما می‌گوید که بچه‌ی مورد نظر از نظر ساختار بدنی و آناتومیکی چه اشکالاتی دارد که بعد بتوانیم از طریق حرکات اصلاحی آنها را رفع کنیم.

 

چند نفر انتخاب شدند و قرار است تا کجا با این بچه ها پیش بروید؟

۷۰۰ نفری که آمده بودند تقریبا از تمام نقاط ایران بودند، از شمالی‌ترین نقطه ایران تا جنوبی‌ترین، از ماکو آمده بودند تا سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر، از کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان، خاف، اردبیل، کردستان و در حقیقت از بیشتر استان‌ها در این استعدادیابی شرکت کرده بودند که ما این بچه‌ها را در ۴ سطح تقسیم بندی می‌کنیم. در برگه‌هایی که داریم بچه‌ها نمره‌ای بین صفر تا صد می‌گیرند که اگر زیر ۳۰ باشند ما به خانواده‌های‌شان می‌گوییم و آنها پذیرش نمی‌شوند. چون از نظر ما شاید شرایط فوتبالیست شدن را ندارند. بین ۳۰ تا ۵۰ به مدرسه فوتبال ما می‌آیند، از ۵۰ تا ۸۰ به آکادمی می‌آیند و ۸۰ به بالا از نظر ما نخبه‌ها هستند که جذب تیم‌های‌مان می‌شوند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها