گفت و گوی تیترکوتاه با بازیکن تیم نوجوانان پرسپولیس:

می‌خواهم در لیگ انگلیس بازی کنم / قراردادهای ما حرفه‌ای نیست

احمد جهالش گفت: اگر موقعیت و پیشنهاد خوبی از تیم‌های خارجی برای لژیونر شدن داشتم حتما به آن فکر می‌کنم، ضمن این‌که طرفدار پروپاقرص لیگ برتر انگلیس هستم.

 می‌خواهم در لیگ انگلیس بازی کنم / قراردادهای ما حرفه‌ای نیست

گروه ورزشی تیترکوتاه-نسیم شیرازی: وقتی از حمایت از رده‌های سنی پایه در تمام رشته‌های ورزشی صحبت می‌کنیم باید پای گفته‌های‌مان هم باشیم، فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، مربیان و رسانه‌ها در مقابل انگیزه، تلاش، همت و روحیه قهرمانی آینده‌سازان ورزش کشور مسئولند و هر کدام این شوق قهرمانی را کم‌تر ببینند باید به پایه‌های حمایت از رده سنی پایه شک کرد. این‌بار سراغ قهرمان نوجوانی رفتیم که از زمین‌های خاکی منطقه مرزی جرگلان واقع در خراسان شمالی شروع کرد و از کری‌خوانی برای قهرمانی تیم محبوبش حالا تبدیل به یک بازیکن هدفمند برای قهرمانی تیمش شده است، صحبت از بازیکن نوجوان تیم پرسپولیس است که همین چند وقت پیش همراه تیمش کاپ قهرمانی لیگ برتر تهران را قاطعانه بالا برد و حالا باقی هدف‌هایش را نشانه گرفته است. احمد جهالش هافبک وسط خوش‌آتیه تیم سرخپوشان پایتخت شفاف، شیوا و عاشقانه از فوتبال می‌گوید و قهرمانی تیم محبوبش پرسپولیس. احمد جهالش هیچ گلایه‌ای از مسئولان استانش که معتقد است شاید حتی نامش را هم نشنیده باشند ندارد و بیانش برپایه اخلاق و محجوبانه است، انگار حسن خان‌محمدی و پیش‌تر مربیانش در رده سنی نونهالان و باز هم قبل از آن خانواده حمایت‌گرش بنای اخلاق او را درست چیده‌اند. گفت‌وگوی تیترکوتاه با پسر نوجوان پرسپولیس را که در آینده نه‌چندان دور از او و درخشش‌هایش بیشتر خواهید شنید، در ادامه خواهید خواند. 

قهرمانی

 

تاریخ‌ساز شدید و قهرمانی لیگ برتر تهران را برای اولین بار در این رده سنی دو هفته زودتر از پایان فصل به‌دست آوردید، از این قهرمانی بگو و این فصل چند بازی همراه پرسپولیس بودی؟

بله همان‌طور که گفتید تا حالا در پایه‌های پرسپولیس قهرمانی نداشتند و ما اولین قهرمانی باشگاه پرسپولیس را برای پایه‌ها به دست آوردیم و خدا را شکر از همان هفته اول تا هفته سی‌ام صدر جدول بودیم و صدر را به کسی هم ندادیم تا بدون حرف و حدیث و با اقتدار تیم را قهرمان کردیم و تا جایی که یادم هست تقریبا همه بازی‌ها درون زمین بودم و از همان نونهالی هم در پست هافبک وسط در خدمت تیمم بودم و امسال هم در همین پست هرچه از دستم بر می‌آمد انجام دادم.

از نونهالان با پرسپولیس بودی، چطور از قلب جرگلان به یکی از تیم‌های بزرگ پایتخت رسیدی؟

بله از رده سنی نونهالان با تیم بزرگ پرسپولیس بودم و الان سه چهار سالی می‌شود که همراه تیم هستم و افتخار می‌کنیم که از قلب جرگلان به تیم بزرگ پایتخت رسیدم؛ خواستم و تلاش کردم.

از ابتدا پرسپولیسی بودی یا وقتی به تیم پیوستی پرسپولیسی شدی؟

همیشه در خانه با داداش بزرگترم کری می‌خواندیم و موقع دربی‌ها دعوای‌مان می‌شد، من دوست داشتم پرسپولیس ببرد چون از بچگی پرسپولیسی بودم و برادر بزرگترم هم برعکس من دوست داشت تیم محبوب خودش یعنی استقلال ببرد. از همان کودکی پرسپولیسی بودم و خدا را شکر می‌کنم که الان می‌توانم لباس این تیم مقدس را بپوشم.

جهالش - پرسپولیس

می‌توانیم چند سال دیگر احمد جهالش را در تیم بزرگسالان پرسپولیس هم ببینیم؟

بله، تمام بچه‌هایی که در آکادمی پرسپولیس بازی می‌کنند دوست دارند که در تیم بزرگسالان پرسپولیس هم بازی کنند. چه تیمی بهتر از پرسپولیس که بتوان با پیراهنش به زمین رفت. فقط باید در نظر بگیریم که فوتبال سلیقه‌ای است و معلوم نیست یکی دو سال دیگر مربی تیم پرسپولیس در رده سنی بزرگسالان چه فردی باشد که بخواهد باشیم یا نه ولی اگر مدنظر کادر فنی بزرگسالان باشم شک نکنید که خیلی بیشتر از تلاش و به امید خدا درخشش با این پیراهن خواهید شنید و هدفم حتما بازی برای بزرگسالان پرسپولیس است و رسیدن به آن برای خوشحال کننده و عالی است.

به لژیونر شدن فکر می‌کنی و ممکن است که فوتبالت را مانند «سردار آزمون» در کشور دیگری ادامه بدهی؟

ببینم خدا چه می‌خواهد، اگر موقعیت و پیشنهاد خوبی از تیم‌های خارجی برای لژیونر شدن داشتم حتما به آن فکر می‌کنم، ضمن این‌که طرفدار پروپاقرص لیگ برتر انگلیس هستم چون واقعا سطح لیگ‌شان یک سر و گردن از دیگر لیگ‌های جهان بالاتر است و خیلی دوست دارم در لیگ برتر انگلیس بازی کنم و تیم‌های مورد علاقه‌ام هم منچستر سینی و رئال مادرید است.

از توجه مسئولان باشگاه پرسپولیس به تیم نوجوانان بگو، آقای درویش و همکارانش حواس‌شان به تیم نوجوانان هم هست؟

آقای درویش را دو مرتبه دیده‌ایم ،یک بار در دربی رفت و یک بار هم بعد از جشن قهرمانی مراسمی در خود باشگاه داشتیم که آنجا هم مدیرعامل باشگاه را ملاقات کردیم. دست‌شان هم درد نکند.

بعد از قهرمانی قول پاداشی داده نشد؟

بله یک سری قول‌هایی برای پاداش دادند که در حال حاضر پنجاه درصدش را گرفتیم و پنجاه درصد دیگرش مانده است.

قرارداد رده سنی نوجوانان به چه نوعی است و آیا جوابگوی دغدغه مالی یک نوجوان که وقتش را تمرینات پر کرده است؟

قراردادهای ما آن‌گونه که فکر می‌کنید نیست، اصلا قراردادهای ما حرفه‌ای نیست و هنوز قرارداد مالی نداریم و به همین خاطر هم طلبی هم از سال‌های پیش نداریم.

اهل خراسان شمالی هم هستی، در این مدت مسئولان هیئت فوتبال، اداره کل ورزش استان و حتی مسئولان استانی مانند استاندار، معاونان‌ یا فرماندار شهرت خبری از شما گرفته‌اند یا قولی برای پاداش ورزشی داده‌اند؟

تشکر ویژه‌ای باید بکنم از تمام مردم خراسان شمالی و مسئولان عزیز؛ البته این‌که شما می‌گویی قولی نداده‌اند باید بگویم که شاید اصلا اسم من را هم تا حالا نشنیده باشند چه برسد که قولی هم به ما داده باشند ولی در کل ممنونم و خیلی هم به ما لطف دارند.

رویای ورزشی و زندگی بازیکن نوجوان پرسپولیس چیست؟

رویای ورزشی من این است که به امید خدا بتوانم ابتدا یکی از بهترین بازیکنان ایران و در مرحله بعد جهان باشم.

از  کار با حسن خان محمدی و کادر فنی پرسپولیس هم بگو.

کار با آقای خان‌محمدی واقعا لذت‌بخش است؛ حسن آقا مرد بسیار شریفی است و فکر نمی‌کنم فرد دیگری بجز حسن آقا می‌توانست امسال تیم ما را قهرمان کند.

از وقتی محسن خلیلی مسئول آکادمی پرسپولیس شده تغییری در رده‌های سنی پایه پرسپولیس به نظرت ایجاد شده؟

از زحمات آقا محسن خلیلی هر چه بگویم واقعا کم گفته‌ام، از موقعی که آقا محسن مدیر آکادمی شدند چه از نظر سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری باشگاه و آکادمی به صورت خیلی زیادی پیشرفت کرده و این پیشرفت را مشاهده می‌کنیم که چقدر بازیکن از پایه‌های پرسپولیس به تیم‌های دیگر و تیم اصلی خود پرسپولیس معرفی می‌شوند و واقعا آقا محسن خلیلی قدر استعدادهایی که هستند را می‌دانند و واقعا از او ممنونم.

خودت از عملکرد این فصل خودت راضی بودی؟

نمی‌توانم بگویم راضی نیستم چون برای تیمی بازی کردم که قهرمان لیگ برتر نوجوانان کشور شده است ولی آن عملکردی که مدنظرم هست و دوست دارم به آن برسم را هنوز کسب نکردم و انشاا... که بتوانم سال‌های دیگر احمد قوی‌تری برای هم استان خودم، هم برای خودم و هم برای پرسپولیس بزرگ باشم.

حرف پایانی قهرمان نوجوان پرسپولیس برای این گفت و گو

در آخر جا دارد از پدر و مادرم و مربی عزیزم خیلی تشکر کنم که در این چند سال واقعا برای من کم نگذاشتند و تشکر ویژه از شما و عوامل پشت صحنه دارم که واقعا برای دیده شدن فوتبالیست‌ها و ورزشکاران کم نمی‌گذارید و از مثلا خود من و امثال من مصاحبه می‌گیرید تا بچه‌ها دیده شوند و واقعا جای قدردانی و تشکر دارد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها