مدیر فنی تیم قهرمان لیگ والیبال دختران ایران در گفت‌وگو با تیترکوتاه:

برای جام باشگاه‌های آسیا حمایت ویژه مالی نیاز داریم / لزوم بازنگری در رقم قرارداد دختران والیبالیست

فریبا سلیمانی گفت: امسال سایپا قرادادها را مطابق خواسته بازیکنان و خوب بسته است، البته امیدوارم قرارداد دختران والیبال هم نزدیک به پسران شود چرا که شغل‌شان والیبال است.

برای جام باشگاه‌های آسیا حمایت ویژه مالی نیاز داریم / لزوم بازنگری در رقم قرارداد دختران والیبالیست

گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی: تیم والیبال دختران سایپا در اختتامیه‌ای شایسته روی سکوی قهرمانی لیگ ایران ایستاد تا شادی بعد از قهرمانی متفاوتی را نسبت به لیگ‌های قبل تجربه کنند، آن‌ها این بار جانانه و زیبا به آسیا سلام کردند. دختران نارنجی پوش پایتخت حالا با شیرینی طلای لیگ والیبال ایران تمرینات‌شان را جدی‌تر از همیشه برای حضور درخشان در آسیا آغاز می‌کنند، به‌طوری که این قهرمانی تازه ابتدای کار دختران بلندقامت ایران بود و هنوز وقت خسته شدن‌شان نیست. آن‌ها قرار است پرانرژی‌تر از همیشه و امیدوارتر به حمایت مسئولان پا به میدانی بزرگ‌تر بگذارند. به بهانه این قهرمانی با مدیر فنی تیم والیبال سایپا گفت‌وگویی گرفتیم که در ادامه صحبت‌های «فریبا سلیمانی» که دلسوزانه کنار دختران والیبالی‌اش ایستاد را خواهید خواند. 

سلیمانی والیبال

 

قهرمان شدید و در مسیر سخت و پرفشار لیگ والیبال ایران روی سکوی اول ایستادید، اگر بخواهید چند مورد از فراز و نشیب‌های این مسیر را بگویید به چه مواردی اشاره خواهید کرد؟

تیم ما با این‌که به علت بدهی فصل قبل باشگاه به بازیکنان دیر بسته شد اما تیم خوبی جمع شد و البته واقعا فراز و نشیب زیادی حتی برای بسته شدن تیم را پشت سر گذاشتیم ولی خوشبختانه سایپا دیزل زیر مجموعه خانواده سایپا است و با تدبیر و کمک مدیر عامل سایپا این مشکل حل شد.

به عنوان مدیر فنی تیم، جلسات آنالیز منسجمی را قبل از بازی‌ها داشتید، این اتفاق چقدر به موفقیت تیم کمک کرد؟

بله جلسات آنالیز با بهترین و اولین آنالیزور والیبال بانوان کشور  بسیار عالی و متداوم برگزار شد و اطلاعات خوب آنالیزور قبل از مسابقات و درحین بازی کمک زیادی به تیم کرد. ما قبل و بعد از هر بازی آنالیز داشتیم و تمرین‌های هر روز طبق آنالیز و تاکتیک‌های بازی انجام می‌شد و برد فینال هم نتیجه آنالیز خوب را به همه نشان داد.

همراهی و همدلی بازیکنان سایپا موردی است که خیلی درباره‌اش صحبت می‌شود، چقدر برای این همدلی و همراهی تلاش کردید؟

ایجاد همدلی بین دونسل متفاوت باتجربه و نوجوان کار سختی بود، برای این اتفاق، انسجام و همدلی باید بین کادر می‌بود که بعضی‌ها برای اولین بار کنار هم بودیم و این اتفاق خوب کنار هم جنگیدن برای تیم در زمانی کوتاه افتاد وکل تیم را با کمک هم منسجم و متحد کردیم، در این لیگ باشگاه، کادرفنی و بازیکنان همه یکدل و هم‌هدف بودیم.

با این قهرمانی چیزی تمام نشده و تازه شروع ماجراجویی شما و تیم سایپا است، برای سکوی آسیا از کی شروع می‌کنید؟

دقیقا همینطور است و واقعا این قهرمانی ارزشمند ابتدای کار ما است، ما نماینده سایپا درلیگ برتر کشور بودیم ولی حالا هدف‌مان جام باشگاه‌های آسیا است و نماینده کشور عزیزمان ایران با نام پرافتخار سایپا خواهیم بود که این وظیفه دشوارتر خواهد بود؛ بنابراین بعد از استراحت کوتاه تمرینات تیم را دوباره با جدیت بیشتر شروع می‌کنیم چراکه اواخر فروردین اعزام داریم و به‌طور حتم نوروز هم در تمرین خواهیم بود تا نمایش و درخشش بیشتری در جام باشگاه‌ها داشته باشیم.

با توجه به شرایطی که در باشگاه وجود دارد فکر می‌کنید چقدر حمایت مسئولان را برای حضور قدرتمند در آسیا داشته باشید؟

به‌طور حتم مسئولان بیشتر حمایت خواهند کرد همانطور که حمایت مالی و شایسته ای از دختران و تیم قهرمان‌شان کردند و حالا با آگاهی و  حمایت بیشتر از توان دختران‌مان در جام باشگاه‌ها کنارمان خواهند بود. و همین جا هم می‌خواهم به عنوان بزرگ‌تر تیم از مدیر باشگاه سایپا آقای حسینی پور و از اعتمادی که به ما کردند وکادر جوان و با دانش را پدرانه حمایت کردند و همین‌طور مدیر سایپا دیزل که تا زمانی‌که مدیریت را عهده دار بودند از هیچ حمایتی دریغ نکردند تشکر ویژه داشته باشم. باید از فدراسیون والیبال هم قدردانی کنم که حامی والیبال دختران هستند و امیدوارم بیشتر از همیشه هم باشند چراکه دختران والیبالی کار بزرگی می‌کنند و نمایش اقتدار، قهرمانی و قهرمان پروری را همزمان و بدون چشم‌داشت انجام می‌دهند. از معاونت ورزشی سایپا و همه مدیران و همکاران عزیزم سپاسگزارم که صادقانه حمایت و کمک کردند تا این قهرمانی رقم بخورد.

فریبا سلیمانی - والیبال

نیازهای‌تان را هم برای موفقیت در آسیا بگویید؟

تجهیزات کافی، حمایت مالی بیشتر و تا زمان اعزام قطعا در کمپ خواهیم بود که اگر دو سه روز زودتر اعزام شویم و بازی تدارکاتی هم انجام بدهیم عالی خواهد بود، البته زمان کم است اما یک هفته اگر امکانات باشد و بتوانیم اردویی را در ترکیه که بهترین لیگ و بازیکنان را دارد داشته باشیم به ما و درخشش تیم کمک بزرگی خواهد کرد. یار کمکی هم خواهیم گرفت  و این را هم بگویم که ما برنامه جام باشگاه‌ها را از ابتدا بسته بودیم وانشا... امیدواریم با بهترین شرایط اعزام خواهیم شد.

آیا قراردادهای والیبال بانوان نسبت به قبل بهتر شده است؟ در لیگ‌های گذشته دختران والیبالی از کم بودن قراردادها گلایه داشتند.

امسال سایپا قرادادها را مطابق خواسته بازیکنان و خوب بسته است و دختران باشگاه ما گلایه ای ندارند و تا قبل از فینال هفتاد درصد قرادادها هم پرداخت شد.  ولی به طور کلی امیدوارم قرارداد دختران والیبال هم نزدیک به پسران شود چرا که شغل‌شان والیبال است.

پاداشی برای قهرمانی بچه‌ها در نظر گرفته شده است؟

بله ده درصد از قراردادها و برد هم پاداش خواهد داشت و تا قبل از پایان سال باشگاه قول تسویه را داده است.

مدیرعامل باشگاه سایپا در اختتامیه نماندند و رفتند. دلیلش چه بود؟

برخورد برخی در فدراسیون والیبال مدیر سایپا را رنجاند و متاسفانه نماندند ولی معاون‌‌شان تا پایان مراسم ماندند. 

حرف پایانی شما برای این گفت‌وگو

آرزوی موفقیت برای دختران در جام باشگاه‌ها و تیم‌های ملی دارم و آرزوی من و ما کسب سکوی آسیا است، همیشه کنار دخترانم خواهم بود و حمایت‌شان خواهم کرد چرا که شایسته بهترین‌ها هستند و از حامیان مالی هم خواهش می‌کنم این کار بزرگ‌شان را ادامه بدهند تا تیم‌های بیشتری در لیگ شرکت کنند. خواهشی هم که از مسئولان دارم این است که ساعت بازی‌های دختران هم مانند بازی آقایان باشد و شرایط و قوانین هم یکسان باشد.  به کادر جوان، پرتلاش و بادانش تیم و دختران باغیرت‌مان خسته نباشید و می‌گویم و از تک‌تک‌شان ممنونم، همچنین از مجموعه سایپا ،عوامل برگزارکننده لیگ و رسانه‌هایی که همیشه حمایت می‌کنند، فدراسیون والیبال ممنونم و امیدوارم بیشتر از قبل حامیان مالی از دختران و پسران والیبالی ایران حمایت کنند. همیشه خدمتگزار والیبال هستم، عاشقانه خدمت می‌کنم و افتخار می‌کنم که کنار شاگردان قدیمی‌ام در کادر هستم، حمایت‌شان می‌کنم و از موفقیت‌های‌شان لذت می‌برم. از تمام مسئولان فدراسیون هم که چنین اختتامیه باشکوهی را برای دختران مانند پسران برگزار کردند ممنونم.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها