یادداشت/

خداحافظی با دختر فوتبال ایران؛ سخت، تلخ، باورنکردنی

نسیم شیرازی-خبرنگار ورزشی

گروه ورزشی تیترکوتاه- خبر شوکه کننده، کوتاه و تلخ بود. آنقدر تلخ که بعد از یک روز هم باورش برای آن‌هایی که حتی یک‌بار با او هم‌کلام شده‌اند سخت است، حتی اگر با او هم‌صحبت هم نشده باشید دیدن تصاویرش، تماشای بازی‌هایش و ذوق او برای ثابت کردن خودش به سرمربی تیم ملی برای درخشش با پیراهن تیم‌ملی کشورش هیچ وقت از یاد نمی‌رود.

ملیکااا

«ملیکا محمدی» را «کتایون خسرویار» به فوتبال ایران آورد، آن هم درحالی که در آمریکا زندگی کرده و بزرگ شده بود. پوشیدن پیراهن تیم ملی نوجوانان برایش آنقدر شیرین بود که قید بودن در فوتبال آمریکا را بزند و این دختر در اصل شیرازی به دعوت کتایون خسرویار راهی ایران شود. اما سرنوشت تلخی در ایران برای او رقم خورد. به کابین ناامن خودروی ساخت داخل چشمان خوابالود راننده تیبا را هم اضافه کنید تا همه چیز برای یک پایان تلخ آماده شود. این خواب بی‌موقع این‌بار جان دختر بیست و سه ساله‌ای که هنوز رویاهای فوتبالی‌اش را در آغوش نکشیده بود را گرفت.

دختر فوتبال ایران هنوز می‌خواست بارها و بارها برای تیم‌ملی فوتبال زنان ایران پا به مستطیل سبز بگذارد، هنوز برایش مهم بود که اعتماد صد در صد «مریم آزمون» را به دست آورد، هافبک تیم‌ملی فوتبال ایران حالا حالاها با توپش کار داشت که این‌گونه تلخ دنیا را وداع گفت، اصلا ملیکا هیچ، رویای طرفداران فوتبال زنان که چشم به قدرت این دختران فوتبالی برای شگفتی‌سازی دوخته بودند کجا می‌رود؟ مگر می‌شود آن همه رویا بافت و در نهایت اتفاق تلخ غیرمنتظره شب بخوابی و صبح بیدار شوی همه‌اش را به باد بسپرد؟ باورش هنوز هم سخت است که در میان شوک و ناباوری که گاه و بی‌گاه پیدایش می‌شود، این‌بار در شمایل به غارت رفتن دختر نخبه فوتبالی ایران خودش را نشان داد. ملیکا محمدی رفت ولی صدایش‎، بازی‌هایش در سپاهان، خاتون بم و تیم‌ملی فوتبال ایران، لبخند و خنده‌هایش هیچ وقت از یاد علاقه‌مندان به فوتبال نخواهد رفت.

ملیکا محمدی

همراه ملیکا محمدی دو بازیکن دیگر تیم‌ملی فوتبال ایران «بهناز طاهرخانی» و «زهرا خواجویی» هم بودند که آن‌ها نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند. تحریریه تیترکوتاه برای این دو بازیکن مطرح تیم‌ملی فوتبال زنان ایران آرزوی سلامتی می‌کند و برای بازماندگان ملیکای فوتبال ایران آرزوی صبر. جای او میان اهالی خاتون بم که خبر درگذشت ملیکا مانند زلزله روی سرشان آوار شد و تیم ملی فوتبال زنان ایران همیشه سبز و خالی خواهد ماند.

همچنین گفته می‌شود مراسم وداع با ملیکا محمدى بازیکن تیم ملى فوتبال زنان امروز در ورزشگاه فجر بم انجام می‌شود.

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها