محمدخانی: نسل جدید هندبال زنان ایران آرزوی ما را برآورده کرده است

کارشناس هندبال بانوان معتقد است نقد بی‌جهت هیچ کمکی به رشد و توسعه هندبال نخواهد کرد.

محمدخانی: نسل جدید هندبال زنان ایران آرزوی ما را برآورده کرده است

فاطمه محمدخانی، درخصوص عملکرد تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی جهان هندبال اظهار کرد: یک زمانی حضور در مسابقات جهانی برای ما آرزو بود بنابراین خیلی خوشحالم که امروز می‌بینم نسل جدید این آرزو را تجربه می‌کند. هندبال زنان ایران چند سالی است که در مسیر رشد قرار دارد و این اتفاق کوچکی نیست.

وی افزود: استارت این کار زمانی زده شد که ما شروع کردیم به سرمایه گذاری و تیم‌های بانوان را به رقابت‌های آسیایی اعزام کردیم. در این چند سال تیم های ما به رقابت های آسیایی اعزام شدند و اکثرا هم همه با نتایج خوب به کار خود پایان دادند. یک زمانی ما مسابقات را می رفتیم ولی نهایتا پنجم می شدیم اما حالا با کسب سهمیه جهانی به کار خود پایان می دهیم.

این مربی هندبال در ادامه عنوان کرد: در مسابقات جهانی هم عملکرد خوبی داشتیم اکثر بازیکنان ما در دو تجربه اخیری که داشتند در برخی بازیها بازیکن برتر میدان بودند. باید همه این موارد را ببینیم و شرایط حال این رشته با گذشته را مقایسه کنیم. یک زمانی رسیدن به این جایگاه برای ما آرزو بود ولی حالا در میدان جهانی دختران ما بازی می‌کنند تیم کوبل داوری قضاوت می کند. ما باید اینها را ببینیم و اگر نقدی هم وجود دارد باید آن نقد سازنده باشد اینکه بی جهت فقط نقد کنیم هیچ کمکی به هندبال نمی‌کند.

محمدخانی در پایان خاطر نشان کرد: ما فقط ۶ سال است که در هندبال سرمایه گذاری کردیم و حالا شاهد این نتیجه هستیم پس باید زمان بدهیم و اتفاقا کنار هندبال زنان باشیم. فدراسیون دست خالی نمی‌تواند کاری بکند باید باشگاه‌ها پای کار باشند و مسولان هم کمک کنند. شما در همین مسابقات عملکرد فاطمه مریخ را نگاه کنید یک دختر ۱۹ ساله وقتی به درستی در شهری مانند خوزستان استعدادیابی شده و به درستی هم در فدراسیون روی آن سرمایه گذاری شده است نتیجه این می شود که جزو برترین گلزن‌های جهان قرار می گیرد. شک نکنید در همه استانها از این استعدادها زیاد است ولی باید بودجه در اختیار استانها باشد که این بازیکنها را شناسایی کنند. در حال حاضر هندبال زنان ایران فاطمه خلیلی را دارد که لژیونر است و در اروپا بازی می‌کند پس این شرایط برای سایرین هم وجود دارد به شرطی که به موقع شناسایی شوند و روی آنها سرمایه گذاری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها