گفتگوی تیتر کوتاه با مدرس ارشد صنعت نمایشگاهی کشور:

برگزارکنندگان از جشنواره پوسترهای نمایشگاهی استقبال کنند

حسین میرظفرجویان ضمن استقبال از برگزاری دور سوم جشنواره پوسترهای نمایشگاهی به انجمن برگزارکنندگان پیشنهاد داد که با صدور دستورالعملی شرکت های برگزارکننده را ملزم به حضور در این جشنواره کنند.

برگزارکنندگان از جشنواره پوسترهای نمایشگاهی استقبال کنند

سومین جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. برگزاری این جشنواره در دو دوره قبل با استقبال بسیار خوب فعالان صنعت نمایشگاهی قرار گرفت. از آنجا که یکی از بخش های مهم شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران که ارتباط مستقیمی با حوزه پوسترها دارد حوزه امور فنی و مهندسی این شرکت است به سراغ حسین میرظفرجویان معاون وقت این معاونت رفتیم و در خصوص برگزاری این جشنواره و اهمیت آن در صنعت نمایشگاهی با او گفتگو کردیم که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

پوسترهای نمایشگاهی یک اثر هنری و تبلیغاتی هستند

میرظفرجویان در این گفتگو اظهار داشت: به طور عمومی پوسترها، بروشورها و مواردی از این قبیل در تمام صنایع کاربرد اطلاع رسانی و تبلیغات درباره صنعت مورد نظر را بر عهده دارند. برخی مواقع پوسترها برای جلب توجه نیز هستند. البته این موضوع در صنعت نمایشگاهی کمتر مدنظر قرار می گیرد. چراکه در این صنعت در اغلب موارد پوسترها با جنبه اطلاع رسانی منتشر و توزیع می شوند.

حسین-میرظفرجویان

مدیرعامل تعاونی کارکنان نمایشگاه بین المللی تهران افزود: بنابراین در صنعت نمایشگاهی برگزارکنندگان و طراحان تلاش می کنند تا پوستر یک اثر هنری باشد تا همزمان با معرفی مضامین نمایشگاه مدنظر، جاذبه های بصری خاص به خود را داشته باشد. متاسفانه با توجه به دیجیتالی شدن بسیاری از امور در کشور، بخش هنری طراحی پوسترها به باد فراموشی سپرده شده یا زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. این چالش بزرگی است که در حوزه پوسترها در سطح کلان به وجود آمده و فقط مختص صنعت نمایشگاهی نیست.

لزوم حمایت متولیان از برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی

معاون پیشین امور فنی و مهندسی نمایشگاه بین المللی تهران در ادامه به برگزاری دور سوم جشنواره ملی پوسترها اشاره کرد و گفت: هر نوع رویدادی مانند جشنواره، مسابقه و... که بتواند روند اطلاع رسانی و نمایش توانمندی های صنعت نمایشگاهی را مخابره کرده واثرگذاری خوبی روی مخاطبان داشته باشد اتفاق خوب و درخور توجهی است. این اقدام کمک می کند که هم مخاطبان آگاه تر شوند و از طرفی اطلاع رسانی ها در قالب یک اثر هنری رخ دهد.

میرظفرجویان افزود: در دو دوره اول برگزاری این جشنواره بنده نیز نقش کوچکی ایفا کردم؛ چرا که در آن دوره من به عنوان معاون فنی و مهندسی نمایشگاه تهران مشغول به فعالیت بودم و اقدامات مربوط به تایید پوسترهای نمایشگاهی در این معاونت انجام می شد. از این رو در بطن ماجرا بودم. با توجه به این تجارب توصیه می کنم انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی در قالب یک دستورالعمل از طریق سازمان توسعه تجارت یا شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران اعضای خود را ملزم به حضور در این جشنواره کنند. چراکه طراحی پوسترها موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است و حضور در این جشنواره موجب رشد بخش طراحی پوسترها و در نتیجه اطلاع رسانی بهتر و در نهایت رشد صنعت نمایشگاهی کشور خواهد شد. 

سهیل فرزین
سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها