اختصاصی تیتر کوتاه:

همه چیز برای برگزاری اولین نمایشگاه بتن آماده است

نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده برگزار شد.

همه چیز برای برگزاری اولین نمایشگاه بتن آماده است

نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده امروز ۱ شهریور ماه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد اعم از محمد حلاجیان مجری برگزاری نمایشگاه، محرم کریمی، دبیر انجمن صنفی تولید بتن آماده و قطعات پیش‌ساخته بتنی کشور، بدرلو معاون سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران ، رضایت مشاور عالی کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی، رحمتی عضو هییت علمی انجمن بتن کشور ، رهبر، رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران، نماینده مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی  و سایر متخصصان و فعالان این حوزه ، برگزار شد.

جزییات برگزاری نمایشگاه

حلاجیان مدیر برگزاری این رویداد در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع صنعت بتن در کشور، تا کنون به شکل یک رویداد تجاری به این صنعت نگاه نشده بود. به پیشنهاد کانون کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده ما به این موضوع ورود کردیم. از همین رو اولین دوره این برگزاری این رویداد ۷ تا ۱۰ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. ۹۰ شرکت داخلی آخرین دستاوردها و خدمات خود در زمینه های زنجیره تامین شامل مجموعه های تولید شن و ماسه از معادن تا کارخانه جات تولیدی، مجموعه های کارخانه های سیمان و مجموعه های کارخانجات بتن آماده، آزمایشگاه ها، شرکت های تولید میکسر و.... را در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در معرض دید متخصصان و فعالان این حوزه قرار داده اند.

وی افزود: حضور پررنگ انجمن های استانی بتن آماده سراسر کشور در این نمایشگاه جزو نکات حائز اهمیت اولین دوره از برگزاری نمایشگاه بتن، قطعات و صنایع وابسته است. با توجه به اهمیت موضوع صنعت بتن شاهد حضور دانشگاه ها و مراکز علمی در این رویداد خواهیم بود. با توجه به تخصصی بودن این رویداد شرایطی مهیا شده تا در مدت برگزاری این نمایشگاه با همکاری کمیته فنی دوره های آموزشی تخصصی این صنعت نیز برگزار شود. حضور مقامات کشوری و استانی در مراسم افتتاحیه نیز از سایر برنامه های ما خواهد بود.

مدیر برگزاری این نمایشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه آغاز یک رویکرد متفاوت در صنعت بتن آماده کشور خواهد بود. امید داریم با حضور و حمایت انجمن های تخصصی این صنعت از این رویداد در راستای توسعه این صنعت نقش مهمی در آبادانی کشور ایفا کنند.

حلاجیان با بیان اینکه بتن یکی از مهم ترین ساختارهای ساخت یک ساختمان به شمار می رود، گفت: در صددیم تا اهمیت این صنعت مهم را با برگزاری این رویداد تجاری به کشور معرفی کنیم.

نامگذاری یک روز در تقویم به نام «روز ملی بتن»

در ادامه این مراسم محرم کریمی دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی بتن آماده کشور اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ کارخانه بتن آماده در کشور وجود دارد. ۶۰ درصد از سیمان کشور به صورت فله ای تولید می شود. ۹۰ درصد از این میزان در کارخانه جات بتن آماده مصرف می شوند. این بتن به وسیله ۱۵ هزار کامیون میکسر حمل و در محل پروژه ها پمپاژ می شود. گرچه بتن آماده از استاندارد ملی اجباری ۶۰۴۴ تبعیت می کند؛ اما نباید فراموش کرد که بتن محصولی است که بدون هماهنگی با سازمان های حاکمیتی به صورت استاندارد به دست مردم نخواهد رسید. ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا وزارتخانه ها، نهادها، سازمان های مربوط به این موضوع را پای کار بیاوریم تا استانداردهای لازم در تهیه بتن اعمال شود. در استان ها نیز انجمن های صنفی تشکیل شده است. این انجمن ها متشکل از واحد های تولید بتن آماده و قطعات بتنی در آن استان ها هستند. تمام اعضای کانون سراسری از اشخاص حقیقی هستند.

وی افزود: مبلغ فروش صنعت بتن آماده ۳ برابر کل سیمان کشور است. یکی از اقدامات مهمی که در راستای معرفی بهتر اهمیت صنعت بتن آماده به جامعه انجام داده ایم تعیین یک روز ملی به نام «روز بتن آماده» در اردیبهشت ماه است. امسال برای اولین بار سمینار با شکوهی در همین زمینه برگزار شد. امیدواریم با این اقدامات در ارتقای کیفیت بتن آماده نقش بسزایی داشته باشیم.

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی بتن آماده کشور همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم در ۴ روز زمان برگزاری این نمایشگاه شاهد اتفاقات خوب در صنعت بتن آماده باشیم.

اقدامات سازمان نظام مهندسی برای افزایش کیفیت بتن

در ادامه این نشست علی کریمی آنچه با بیان اینکه صنعت بتن آماده یکی از پایه های اصلی ساختمان سازی در کشور محسوب می شود، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی تلاش های وافری کرده تا بتن آماده از کیفیت بالایی برخوردار شود. از جمله این اقدامات موضوع اطلاعیه های لازم الاجرایی بود که برای مهندسان ناظر و طراح خود صادر کرده است. در این اطلاعیه ها خلاصه ای از استاندردهای بتن آماده ذکر شده است.

وی در ادامه به موضوع تخریب جنجالی ساختمان های غیر مجاز در منطقه ۱۹ تهران اشاره کرد و گفت: وقتی ساختمانی بدون نظارت مهندسان و نظارت ساخته می شود مشخص نیست که از چه میلگرد و بتنی ساخته شده است. بنابراین هنگام تخریب این ساختمان باید توجه داشت که ممکن است از مصالح غیر استاندارد در ساخت این ساختمان استفاده شده باشد. وقتی با مصالح غیر استاندارد رفتار استاندارد انجام دهیم پاسخ استاندارد دریافت نخواهیم کرد.

خلا برگزاری نمایشگاه بتن در این صنعت

در ادامه این نشست بدرلو معاون سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار داشت: ما خلا برگزاری چنین نمایشگاهی در کشور را داشتیم. ما برگزاری این نمایشگاه را فرصت بسیار مغتنمی می شماریم و از برگزارکنندگان آن تشکر می کنیم. امیداریم گام های بعدی برگزاری این نمایشگاه به صورت دقیق تر و قوی تر برداشته شود. سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران  این آمادگی را دارد که به منظور غنی تر شدن این نمایشگاه ها در ارتقای محتوای علمی و آموزشی این چنین رویدادهایی مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: ما در کشور این نعمت را داریم که بتن به آسانی در اختیار ما است. البته نباید شرایط به گونه ای پیش برود که این نعمت به نِقمت تبدیل شود. اگر ما در این زمینه مصرف بی رویه داشته باشیم به احتمال قوی دچار عارضه های زیست محیطی و... خواهیم شد.

همگرایی انجمن های تخصصی

در ادامه این نشست مهرداد نظارت مشاور عالی کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی نیز بیان داشت: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه موفق شویم ظرفیت ها و اهمیت ویژه این صنعت را بیش از پیش به جامعه گوشزد بکنیم. برگزاری این نمایشگاه اتفاق بزرگی در صنعت بتن خواهد بود. این رویداد موجب همگرایی انجمن های تخصصی این حوزه و در نتیجه اعتلای این صنعت و افزایش کیفیت بتن های تولیدی خواهد شد.

بتن بی کیفیت؛ دینامیتی در زندگی هموطنان

رحمتی رییس کمیته فنی کانون و عضو هیئت مدیره انجمن علمی بتن کشور نیز در این نشست اظهار داشت: ما در کشور زلزله خیزی زندگی می کنیم؛ بنابراین باید توجه ویژه ای به موضوع مقاوم سازی به شکل واقعی داشته باشیم. خط مقدم ساختن سازه های مقاوم در کشور تولیدکنندگان بتن آماده هستند که زیر نظر سازمان نظام مهندسی استان متبوع خود اقدام به بتن ریزی در پروژه ها می کنند. کوچک ترین غفلتی در توجه به کیفیت تولید و اجرای بتن در سازه ها جان هموطنان ما را به خطر می اندازد.

وی افزود: ریختن بتن بی کیفیت در سقف خانه هموطنان ما دقیقا مشابه کار گذاری دینامیت در بالای سر آنها است. چاشنی این دینامیت نیز در زمان زلزله فعال خواهد شد. بنابراین برای توجه به اهمیت این موضوع یک روز به نام روز بتن آماده در تقویم رسمی کشور ثبت شد. یکی دیگر از تصمیمات مهم در این زمینه برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت بتن آماده و صنایع وابسته در شهر آفتاب بود.

رحمتی خاطرنشان کرد: نیازهای علمی، آموزشی و صنعتی واحدهای تولیدی بتن در کشور در این نمایشگاه تامین خواهد شد. از طرفی جامعه مهندسی کشور در این رویداد برای اولین بار با توانایی ها و قابلیت های صنعت بتن کشور آشنا خواهند شد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها