دموتکس ۲۰۲۳ افتتاح شد / حضور چشمگیر ایرانی ها در این رویداد

نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۳ ترکیه روز گذشته آغاز به کار کرد.

دموتکس ۲۰۲۳ افتتاح شد / حضور چشمگیر ایرانی ها در این رویداد

نمایشگاه دموتکس ترکیه به عنوان پیشروترین نمایشگاه تجاری در صنعت فرش و کفپوش در ترکیه و منطقه خاورمیانه، امسال از دهم تا سیزدهم جولای (نوزدهم تا بیست و دوم تیرماه) در مرکز نمایشگاه و همایش ANFAŞ  در آنتالیا در حال برگزاری است. تغییر مکان اصلی نمایشگاه از غازی آنتپ به آنتالیا به این دلیل بوده که مرکز نمایشگاهی غازی آنتپ در اختیار سازمان های امدادی مرتبط با زلزله ویرانگر ششم فوریه قرار گرفته است.

در این نمایشگاه که امسال با موضوع «پایداری و بازیافت» برگزار شد، محصولات متعددی در گروه‌های کالایی فرش و گلیم ماشینی و دستباف؛ کفپوش های نساجی؛ کفپوش های ارتجاعی؛ لمینت؛ چوب و پارکت؛ الیاف، نخ و پارچه‌های تاری پودی؛ تکنولوژی های تنظیف؛ چمن مصنوعی و کفپوش ورزشی؛ تکنولوژی ها و برنامه های کاربردی در حوزه ماشین آلات و کفپوش ها به نمایش گذاشته شده است.

سونیا ودل کاستلانو، مدیر جهانی DOMOTEX در مراسم افتتاحیه دموتکس ۲۰۲۳ ترکیه گفت: در چند سال اخیر، به ندرت موضوعی به اندازه پایداری، برای همه ما ضروری و دغدغه ذهنی بوده است. پایداری برای بقای انسان حیاتی است. هر محصول و خدماتی که تولید و عرضه می‌شود باید سازگار با محیط‌زیست و پایدار باشد. بنابراین، من بسیار خوشحالم که نمایشگاه امسال بر روی "پایداری و بازیافت" تمرکز دارد.

 شاهین کاظمی، نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه‌های فرش مانند دموتکس ظرفیت بالایی برای تولیدکنندگان در ایران و نقش بسیار مهمی در افزایش مجدد حجم و ارزش صادرات فرش و قالی ایران دارد.

شاهین-کاظمی

به گزارش تیتر کوتاه برنامه ریزی شده که نسل جدیدی از محصولات دوستدار طبیعت که با تکنولوژی های دوستدار محیط زیست تولید شده اند، در نمایشگاه عرضه شوند که انتظار می رود مانند نمایشگاه دور گذشته، مورد توجه قرار بگیرند.

همچنین طبق اعلام وبسایت نمایشگاه، آمریکا، کره جنوبی، چین، هند، پاکستان، ازبکستان، ایران و اردن ، هشت کشور مشارکت کننده نمایشگاه دموتکس ترکیه ۲۰۲۳ هستند. تعداد ۳۵ شرکت ایرانی در نمایشگاه دموتکس ترکیه به عنوان غرفه گذار حاضر هستند.

گفتنی است این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۷۵۰۰ متر برگزار شده و سهم شرکت های ایرانی حاضر در این رویداد حدود ۳۸۰۰ متر است.

دموتکس-۱

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها