در گفت و گوی تیتر کوتاه با رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران مطرح شد؛

آرزوی خارجی ها برای حضور در نمایشگاه نفت تهران

در این دوره از برگزاری نمایشگاه نفت، ستاد برگزاری این رویداد (شرکت بانیان امید)، با توجه به تاثیر این نمایشگاه در حوزه های مختلف صنعت نمایشگاهی و حجم بالای فعالان نمایشگاهی درگیر در این رویداد؛ مصاحبه هایی با هدف اطلاع رسانی هر چه بیشتر به فعالان صنعت نمایشگاهی و دریافت نظرات ایشان در خصوص تاثیر این نمایشگاه در این صنعت برنامه ریزی کرده است.

آرزوی خارجی ها برای حضور در نمایشگاه نفت تهران

برگزاری نمایشگاه نفت تهران اهمیت بسیاری در صنعت نفت و گاز دارد. این رویداد یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ های صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در منطقه خاورمیانه است و فرصتی برای معرفی آخرین دستاوردها، فن‌ آوری‌ ها، تجهیزات و خدمات مرتبط با این صنایع فراهم می‌ کند. این رخداد موجب ایجاد فرصت‌ های جدیدی در زمینه همکاری‌ های تجاری، انتقال فناوری و افزایش همکاری‌ های بین‌ المللی در حوزه صنایع نفت و گاز می‌ شود. از آنجایی که صنعت نفت و گاز اهمیت اقتصادی بالایی دارد، برگزاری نمایشگاه نفت تهران به عنوان یک پل ارتباطی و تبادل اطلاعات بین شرکت‌ ها، کارآفرینان و اهالی صنعت، بهبود و توسعه این صنایع را تسهیل می‌ کند.

پیرامون اهمیت برگزاری این رویداد گفتگویی با شهنام سپاسدار رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران و مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد. 

 شعاع تاثیرگذاری صنعت نفت بر سایر صنایع 

سپاسدار در این گفت و گو بیا ن کرد: نمایشگاه نفت تهران در منطقه و ایران بزرگترین نمایشگاه حوزه انرژی از نظر توان شرکت کنندگان و گردش مالی و تاثیرگذار بر حوزه اقتصاد کشور است. بخش عظیمی از سرمایه کشور امروزه از حوزه نفت، گاز و پتروشیمی قرار دارد. این حوزه صنایع و گروه های کالاهای بسیار متعددی را پوشش می دهد. از طرفی صنایع متعددی نیز به صورت غیرمستقیم به حوزه نفت و گاز کشور ارتباط دارند. بنابراین این صنعت شعاع تاثیرگذاری بسیار بالایی بر اکثر کسب و کارها و صنایع کشور دارد. 

شهنام-سپاسدار

وی افزود:‌ از این جهت همواره استقبال بسیار خوبی از برگزاری این نمایشگاه به عمل می آید و امروز با جرات می توان گفت که نمایشگاه نفت تهران در دنیا به برند بزرگی شناخته شده است. اگر تحریم های ظالمانه به کشور ما اعمال نشده بود به طور قطع تعداد شرکت های خارجی حاضر در این رویداد از شرکت های داخلی بیشتر می شد. 

رییس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ و مطرح در حوزه انرژی دنیا آرزو دارند که در نمایشگاه نفت تهران حضور داشته باشند اما به دلیل تحریم ها امکان حضور آنها در این رویداد مهم نمایشگاهی وجود ندارد. 

سپاسدار تصریح کرد: البته این موضوع را می توان از زاویه دیگری نیز مورد بررسی قرار داد. در رویدادهایی که رقبای خارجی امکان حضور ندارند امکان رقابت و رشد برای شرکت های داخلی، دانش بنیان ها، صاحبان ایده ها و... فراهم است. 

ویژگی خاص نمایشگاه نفت تهران 

مدیرعامل شرکت بانیان امید در پایان عنوان کرد: خوشبختانه امسال طی برگزاری یک مناقصه رسمی مجموعه ما عهده دار برگزاری این رویداد مهم شده است. البته برگزاری نمایشگاه نفت یک ویژگی بسیار مهم دارد و آن هم اینکه شرکت ملی نفت ایران برگزارکننده و سیاست گذار اصلی این نمایشگاه است. به عبارتی حتی اگر مجریان برگزاری این رویداد هم تغییر کنند سیاست های اصلی تغییر نخواهد کرد و دبیرخانه و سایر اجزای این شرکت امورات را پیش برده و امورات را از مرحله صفر به شرکت های برگزارکننده تحویل نمی دهند.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها