در گفت و گوی تیتر کوتاه با معاون سازمان توسعه تجارت مطرح شد؛

نمایشگاه نفت تهران آبروی صنعت نمایشگاهی ایران در خاورمیانه

در این دوره از برگزاری نمایشگاه، ستاد برگزاری این رویداد (شرکت بانیان امید)، با توجه به تاثیر این نمایشگاه در حوزه های مختلف صنعت نمایشگاهی و حجم بالای فعالان نمایشگاهی درگیر در این رویداد؛ مصاحبه هایی با هدف اطلاع رسانی هر چه بیشتر به فعالان صنعت نمایشگاهی و دریافت نظرات ایشان در خصوص تاثیر این نمایشگاه در این صنعت برنامه ریزی کرده است.

نمایشگاه نفت تهران آبروی صنعت نمایشگاهی ایران در خاورمیانه

در دنیای امروز، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نقشی حیاتی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع ایفا می کند. ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان، از جایگاهی ویژه در این عرصه برخوردار است.

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در این حوزه در منطقه خاورمیانه، فرصتی منحصر به فرد برای معرفی دستاوردها، نوآوری ها و ظرفیت های این صنعت به بازار جهانی فراهم می کند.

اما این نمایشگاه صرفاً به نمایش محصولات و خدمات این صنعت محدود نمی شود. نمایشگاه نفت ایران پلی به سوی آینده است؛ آینده ای که در آن ایران به عنوان هاب منطقه ای انرژی و مرکز ثقل نوآوری ها و فناوری های نوین در این حوزه شناخته می شود.

بیست‌ وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌ المللی تهران برگزار می‌ شود. 

در این دوره از برگزاری نمایشگاه، ستاد برگزاری این رویداد (شرکت بانیان امید) برنامه های خوبی برای جذب و دعوت از هیئت های خارجی و گروه های فعال در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در نظر گرفته است.  برنامه های جانبی جدیدی نیز در خلال برگزاری بیست‌ وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز با همت ستاد برگزاری این رویداد، برگزار خواهد شد. 

پیرامون اهمیت برگزاری این نمایشگاه با سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران به گفتگو نشستیم. 

نمایشگاه ها ویترین توانمندی های ایران 

قنادزاده در این گفتگو بیان کرد: نمایشگاه ها به عنوان ویترین توانمندی کشور در حوزه های مختلف هستد. از طرفی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور نیز به عنوان یکی از مزیت های ویژه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. بنابراین می توان گفت نمایشگاه نفت یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی کشور و منطقه در این حوزه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نفت ایران ظرفیت تبدیل شدن به یک رویداد مهم جهانی در حوزه نفت و گاز را دارد، گفت: این نمایشگاه تجلی گاه قدرت‌نمایی توانمندی های ایران در حوزه تولید، خدمات فنی مهندسی و... به دنیا است.

سید-محمدصادق-قنادزاده

تاثیر برگزاری نمایشگاه بر توسعه تجارت 

 معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری با کیفیت و مشارکت خوب شرکت کنندگان در این رویداد برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. خوشبختانه نمایشگاه نفت یکی از رویدادهایی است که همواره با مشارکت بسیار بالای شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود.

قنادزاده در ادامه گفت: یکی از کارکردهای برگزاری رویدادهای تجاری به هم رسانی تولیدکننده و مصرف کننده و تجار، بازاریابی و برقرار ارتباطات تجاری است. نمایشگاه ها این فرصت را برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم می کند که  در یک بازه زمانی ۴ روزه آخرین دستاوردها،  تکنولوژی ها، ظرفیت ها، امکانات فروش، خدمات تولیدکنندگان  و... را معرفی و مشاهده کنند. بسیاری از تجار خارجی نیز شرکای تجاری خود را از دل این نمایشگاه بیرون می کشند؛ بنابراین هم خریداران و مشارکت کنندگان از حضور در این رویداد منتفع شده و در نهایت موجبات ارتقا و توسعه تجارت کشور را رقم می زنند.

حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و خارجی حاضر در نمایشگاه ها

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران  در پایان تصریح کرد: ما در سازمان، یک بسته حمایتی برای صنعت نمایشگاهی کشور طراحی کرده ایم. بخشی از بسته متعلق به شرکت های نمونه داخلی و دانش بنیان ها و قسمتی از آن به شرکت های خارجی مربوط می شود. در راستای حمایت از شرکت های داخلی اعمال تخفیف ها و مواردی از این قبیل را انجام می دهیم.  از طرفی طی یک توافق با شرکت های برگزارکننده بخشی از درآمد مجریان به پذیرش و پرداخت هزینه های جانبی هیئت های خارجی حاضر در رویدادهای نمایشگاهی اختصاص پیدا می کند. این موضوع کمک خواهد کرد که هیئت های تجاری خارجی با انگیزه بیشتری وارد کشور ما شده و روابط تجاری خود را با شرکت های ایرانی گسترده تر می کنند. ما نیز در سازمان توسعه تجارت هر آنچه در توان داریم پای کار آورده ایم تا شاهد پیشرفت هر چه سریع ترصنعت نمایشگاهی کشور در ایران و دنیا باشیم.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها