در گفت و گو با مدیر عامل مجموعه طلافنون ایران مطرح شد؛

آموزش طلا و جواهرسازی به سبک بزرگترین مرکز آموزشی کشور

محمدزاده گفت: درباره بازار کار صنعت طلا و جواهر برای افرادی که می خواهند وارد این حوزه شوند باید بگویم تماماً بستگی به پشتکار شخص دارد، تقریباً یک الی دو سال زمان می برد که یک فرد مبتدی تبدیل به یک استاد کار شود.

آموزش طلا و جواهرسازی به سبک بزرگترین مرکز آموزشی کشور

به گزارش تیترکوتاه، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال افتتاح شد. این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۵ بهمن ماه دایر است و پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. در این رویداد اقتصادی ، فعالان بخش‌های مختلف صنعت طلا، نقره و جواهر آخرین محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. مجموعه طلافنون ایران با ارائه محصولات متفاوت و چشم نواز در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشته است. در حاشیه نمایشگاه با مدیر عامل مجموعه طلافنون ایران به گفت و گو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

بهزاد محمدزاده مدیر عامل مجموعه طلافنون ایران در خصوص این مجموعه به خبرنگار تیترکوتاه گفت:  مجموعه طلافنون ایران با بیش از ۱۳ شعبه در سراسر ایران از سال ۱۳۵۵ مشغول آموزش است. این مجموعه توسط پدرم به عنوان اولین و بزرگترین آموزشگاه در ایران و خاورمیانه تاسیس و مشغول به کار شد.

طلافنون

محمدزاده در خصوص بازار کار این حوزه شغلی گفت : تقریباً می توان گفت از ابتدا شروع به کار آموزشگاه در حوزه طلا و جواهر ، روند رو به رشدی مشاهده شد. اکثرا بانوان هستند که وارد این حوزه می شوند که می توان به عنوان خون تازه ای شده در رگ های صنعت طلا و جواهر از آن ها یاد کرد. این حجم از اشتیاق برای جذب شدن به این حوزه باعث افزایش شور شوق و فعالیت های خودجوش برای ادامه و پیشرفت این افراد می شود.درباره بازار کار  صنعت طلا و جواهر برای افرادی که می خواهند وارد این حوزه شوند باید بگویم تماماً بستگی به پشتکار شخص دارد، تقریباً یک الی دو سال زمان می برد که یک فرد مبتدی تبدیل به یک استاد کار شود اما استثنائاتی هم وجود دارد. برای مثال می توان گفت که فردی بسیار مستعد توانست طی مدت ۳ ماه به آن نتیجه مد نظر برسد، اما افرادی هم بودند که در مدت ۵ سال هم نتوانستند به آن سطح مورد نظر برسند.

وی در رابطه با قیمت شهریه های مجموعه طلافنون افزود : قیمت ها باتوجه به هر دوره متفاوت است، مثلا دوره جامع ما که دوره سازندگی هست و اگر هنرجویان بخواهند برای مدت ۶ ماه سازندگی بکنند، شهریه این دوره چیزی بین ۱۵ الی ۱۷ میلیون است. پس از اتمام دوره ها اصولاً اقدامی به معرفی هنرجویان به کارفرما نمی کنیم ، طلا فنون اعتقاد دارد هر فرد توانمند می بایست کسب و کار و برند خود را داشته باشند، اگر دقت کنید در این فضا بالغ بر ۲۵۰ نفر از هنرجویان ما با برند های خودشان در این نمایشگاه  شرکت کرده‌اند. این برند سازی باعث می شود تا اگر هنرجویی که وارد این صنف شد بیشتر دلسوزی کند و زودتر به نتیجه برسد چون برند و کار تماماً برای خودش است تا اینکه در جایی دیگر مشغول به کار شود اما اگر فردی مصر بر معرفی به جایی باشد، بله وی را معرفی خواهیم کرد.

مدیر عامل مجموعه طلافنون در پایان درباره نمایشگاه طلا و جواهر واقع در ایران مال گفت : مجموعه ما برای نخستین بار در نمایشگاه ایران مال شرکت کرده است و تمام سعی مان بر این بوده که در این حوزه متفاوت باشیم ، شایان ذکر است که سبک کارمان نیز با توجه به مابقی غرفه داران شرکت کننده در این نمایشگاه نیز متفاوت است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها