نمایشگاه | صنعت نمایشگاهی | رویداد نمایشگاهی | نمایشگاه تهران

همه چیز برای برگزاری نمایشگاه چوب و تجهیزات مبلمان آماده است

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ایران از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین‌آلات یراق‌، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته، با حضور شرکت‌های مطرح داخلی و خارجی از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد.

همه چیز برای برگزاری نمایشگاه چوب و تجهیزات مبلمان آماده است

نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین‌آلات یراق‌، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته، روز یکشنبه ۸ بهمن ماه با حضور بی‌آزار معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ج.ا.ایران، مقانلو دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران، یاوری رئیس انجمن کارفرمایی روکش‌های مصنوعی و MDF، رزاق زاده مدیر نمایشگاه های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه ها، خانی مدیرعامل شرکت نمایشگاهی چیستا به همراه جمعی از مدیران شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و اصحاب رسانه در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، با اشاره به جزئیات برگزاری بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چوب، مواد اولیه، ماشین‌آلات، یراق‌آلات، تجهیزات مبلمان و صنایع وابسته، گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۲۵ شرکت داخلی و ۶۹ شرکت خارجی از چهار کشور آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین، در فضایی به مساحت ۲۶ هزار متر مربع، از پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۳، به مدت چهار روز، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی با برشمردن گروه‌های کالایی حاضر در نمایشگاه اظهار داشت: ۱۰ سالن به این نمایشگاه اختصاص یافته که شامل انواع دیوار پوش، چسب و رنگ‌های دکوراتی، مبلمان، صنایع چوبی، ام دی اف، نوپان و سایر صنایع وابسته است.

او در ادامه گفت: سه سال است که این رویداد را با همکاری تشکل‌های فعال این حوزه برگزار می‌شود و روند این نمایشگاه صعودی بوده است. در سال ۱۴۰۰ در فضای ۱۹ هزار متر مربع و امسال در فضای بیش از ۲۶ هزار متر مربع برپا می‌شود. همچنین شاهد رشد قابل توجه بخش بین‌الملل هستیم که از ۲۹۰ متر به بیش از ۱۵۰۰ متر مربع رسیده است. رشد بخش بین‌المللی و متراژ نمایشگاه از مهمترین قسمت‌های این نمایشگاه در سال جاری است که اتفاق خوبی برای عرضه و معرفی صنایع چوب محسوب می‌شود.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با تشریح برنامه‌های این رویداد گفت: شاهد حضور هیئت‌های خارجی از پنج کشور خواهیم بود. همچنین ۱۰ نفر از کشورهای ارمنستان، روسیه و بوسنی و ۷ سفیر خارجی در نمایشگاه حضور خواهند یافت. این حضور می‌تواند به امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های تجاری منجر شود.

بی‌آزار در پایان گفت: هشت کارگاه آموزشی برای ارتقای دانش و آگاهی شرکت‌کنندگان در زمینه بازارهای صادراتی در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

در ادامه این جلسه، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب ایران، گفت: در سال گذشته ۸۰ میلیون دلار انواع اوراق فشرده چوب صادر کردیم که درصدد هستیم با افزایش تولید، ارزش صادرات را افزایش دهیم.

مغانلو اظهار داشت: روند تولید صنعت چوب رو به رشد است و اکنون بخشی از نیاز بازار کشور را تامین می‌کند و بخشی نیز صادر می‌شود.

وی افزود: صنعت چوب یکی از شاخص‌های توسعه‌ای است که در کشور ما نیز محصولات این صنعت مورد استفاده در صنایع مختلف قرار می‌گیرد.

مغانلو با اشاره به برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. وی عنوان کرد: واردات مبلمان خانگی ممنوع است و آنچه که مردم در بازار می‌بینند، تولید داخل است.

مغانلو تاکید کرد: بر اساس آمار گمرک، در سال گذشته ۴۲ میلیون دلار صادرات مبلمان صورت گرفته است و در ۹ ماه امسال نیز ۲۷ میلیون دلار صادرات مبلمان داشته‌ایم.

همچنین، یاوری، رئیس انجمن کارفرمایی روکش‌های مصنوعی و ام‌دی‌اف، گفت: نمایشگاه مهم‌ترین رویداد این صنعت است و در سال‌های اخیر، با توجه به برگزاری این رویداد توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و تشکیل شورای سیاست‌گذاری، آمار بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان نسبت به سنوات گذشته با رشد بالایی مواجه شده است.

در ادامه این جلسه، رزاق‌زاده، مدیر نمایشگاه‌های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، به تشریح تقسیم‌بندی گروه‌های کالایی واقع در سالن‌های مختلف نمایشگاه پرداخت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها