اکسپو ژآپن زیر ذره بین تیتر کوتاه / ۱

شگفتی شهرک اکسپو ژاپن / تجارت روی بزرگ ترین جزیره مصنوعی جهان + فیلم

متولیان امر تصمیم گرفتند یک جزیره مصنوعی چند هکتاری را در وسط اقیانوس و نزدیک به شهر اوزاکا برای ساخت و سازهای اصلی در نظر بگیرند.

شگفتی شهرک اکسپو ژاپن / تجارت روی بزرگ ترین جزیره مصنوعی  جهان + فیلم

حدود ۴۵۰ روز تا برگزاری مهمترین رویداد نمایگاهی سراسر جهان یعنی اکسپو ۲۰۲۵ زمان باقی مانده است؛ مشهورترین اتفاق بین المللی بعد از جام جهانی و المپیک که میزبانی دوره آتی آن بر عهده ژاپنی ها قرار داده شده است.

بر اساس تصویب سازمان BIE شعار اکسپو ژاپن که در شهر اوزاکا برگزار می شود، «طراحی جامعه آینده بر محور زندگی انسان‌ها» است که آن هم مستقیما با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و مفهوم جامعه سطح پنجم، از مفاهیم در حال توسعه از سوی ژاپن، پیوند دارد.

در واقع موضوع اصلی اکسپو اوزاکا، توسعه پایدار است. تمرکز این نمایشگاه بر سه حوزه نجات زندگی از طریق مبارزه با بیماری‌ها و گسترش طول عمر، قدرت بخشی به زندگی از طریق آموزش و کار و همچنین ارتباطات میان جوامع و فرهنگ‌ها خواهد بود.

نکته جالب توجه درباره اکسپو ژاپن، فضا برگزاری آن است. متولیان امر تصمیم گرفتند یک جزیره مصنوعی چند هکتاری را در وسط اقیانوس و نزدیک به شهر اوزاکا برای ساخت و سازهای اصلی در نظر بگیرند.

این جزیره از سه طرف به شهر متصل شده و عبور و مرورها از طریق پل های معلق انجام می شود. البته برخی اخبار غیر رسمی نیز نشان دهنده این است که احتملا بخشی از ترددها توسط کشتی های کوچک و قایق های تندرو انجام خواهد شد.

نمایندگان کشور ما محل ساخت و سازهای پاویون ایران را در مجاورت یکی از سه درب اصلی با متراژ ۹۰۰ متر انتخاب کردند و این محل پس از طی مراحل قانونی و تایید طرح، جهت ساخت و ساز در اختیار پیمانکار بومی آن منطقه قرار خواهد گرفت.

تا کنون ۲۵ کشور برای حضور در اکسپو اعلام آمادگی کرددند. از این تعداد کشورهایی چون آلمان، اسلواکی، عربستان، عمان و کانادا از طرح پاویون خود رونمایی کرده و آماده رقابت برای جایزه بهترین طراحی به ارزش ۱۰ هزار یورو شدند.

اکسپو اوزاکا ۱۳ آپریل ۲۰۲۵ میلادی آغاز و در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ میلادی نیز به پایان خواهد رسید. این نمایشگاه بستری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد تا سال ۲۰۳۰ میلادی است که با زمینه‌ی طراحی جوامع آینده برای زندگی تمرکز دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها