قیمت بنزین | مصرف بنزین | آلودگی هوا

مقصر آلودگی هوا بنزین نیست / تهران ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علت آلودگی هوا را تعداد بالای خودروها دانست و بیان کرد: وقتی خودرویی که در کشور تولید می‌شود با هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند قطعا آلودگی بالا می‌رود و ارتباطی به بنزین ندارد.

مقصر آلودگی هوا بنزین نیست / تهران ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد

تولید بنزین به واسطه فرآیند پالایش نفت صورت می‌گیرد. عوامل مختلفی بر تولید بنزین اثر می‌گذارند که مهم‌ترین آنها شامل نوع نفت خام، فناوری و تجهیزات استفاده شده برای پالایش نفت، و استانداردهای محیط زیستی و قانونی هستند. نوع نفت خام مورد استفاده برای پالایش، سطح تصفیه مورد نیاز و هزینه‌های مربوط به تولید، بر کیفیت و قیمت بنزین تولید شده تاثیر می‌گذارند. همچنین، فناوری و تجهیزات مورد استفاده برای پالایش نفت، تأثیر قابل توجهی بر سودآوری و کیفیت بنزین تولیدی می‌گذارند. در نهایت، استانداردهای محیط زیستی و قانونی نیز بر تولید بنزین تأثیرگذار هستند و بازار بنزین را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رقم مصرف و تولید بنزین را درحال‌حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: فعلا تولید و مصرف تقریبا سربه‌سر است.

جعفر سالاری‌نسب درباره میزان تولید و مصرف بنزین اظهارکرد: درحال‌حاضر توزیع بنزین طبق روال خودش انجام می‌شود و البته میزان تقاضا و مصرف بالاست. اما مشکلی در ذخیره‌سازی نداریم و بنزین به اندازه کافی و نیاز کشور در مخازن ۸۲گانه کشور وجود داشته و از مسیر نفتکش‌ها، ریل و خطوط به مقاصد منتقل می‌شود.

وی رقم مصرف را درحال‌حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر و میزان تولید هم در همین حد اعلام کرد و گفت: فعلا تولید و مصرف تقریبا سربه‌سر است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت بنزین گفت: سال قبل به خاطر مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها آلودگی هوا به‌وجود آمد اما همان زمان در تهران، اصفهان، کرج، اراک و تبریز هیچ نفت کوره‌ای استفاده نشد، زمانی طی ۲۰ سال گذشته اکتان‌بوسترهایی در کشور استفاده می‌شد. اما اکنون در ایران منسوخ شده و هم کیفیت اکتان کشور مناسب و هم تولید بنزین یورو است؛ استاندارد نیز روی تولیدات نظارت می‌کند و هیچگونه آلودگی نداریم.

وی تاکید کرد: اکنون بنزین در تهران کاملا یورو و با استاندارد اروپا توزیع می‌شود و اکتان آن هم مناسب است و اشکالی ندارد، ایراد در تعداد خودروها، کیفیت و خودروهای تک‌سرنشین است، وقتی خودرویی که در کشور تولید می‌شود با هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند قطعا آلودگی هوا بالا می‌رود و ارتباطی به بنزین ندارد و یا تعداد زیاد خودروهای دیزلی ارتباطی با کیفیت نفت‌گاز ندارد، تعداد خودرو زیاد است و ظرفیت شهر نمی‌تواند این تعداد خودرو را در خود جا دهد.

سالاری نسب درباره احتمال تکرار قطع گاز جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در فصل زمستان امسال گفت: پارسال مقطع کوتاهی این اتفاق افتاد و دلیل آن ناترازی در مصرف و تولید گاز بود، اکنون بالاترین میزان تولید و مصرف گاز را در همسایگان داریم، سال گذشته زمان کوتاهی برخی جایگاه‌ها را برای حفظ فشار از دست دادیم و دوباره برگشتیم.

وی یادآور شد: قابل پیش‌بینی نیست که امسال چه اتفاقی می‌افتد، اما ما آمادگی کامل را داریم، مسئولیت ما رساندن سوخت مایع به نیروگاه‌ها، صنایع و حمل‌ونقل است و مشکلی از این بابت نداریم.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها