رشد چشمگیر صادرات نفت + جزییات

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: صادرات نفت‌خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد، ۲ برابر شده است و این به‌معنای آن است که امکانات، تأسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک، به‌طور کامل در اختیار صادرات است.

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در نشستی تخصصی با عباس غریبی، سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیران و رؤسای این مجموعه در جزیره خارک عنوان کرد: اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های پایانه‌های نفتی ایران ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد اعتبارات بر اساس مصوبات شرکت ملی نفت ایران مربوط به دولت سیزدهم هستند. نگاه ما به پایانه‌ها نگاه بلندمدت است و جزیره خارک از نظر جغرافیایی میان پایانه‌های دنیا برترین به شمار می‌آید و باید در بالاترین سطح استانداردهای جهانی اداره شود.

وی افزود: ارتقای سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، تعمیرات اساسی مخازن، به‌روزرسانی سیستم‌های اندازه‌گیری نفت (میترینگ)، احداث مخازن جدید با ظرفیت ۴ میلیون بشکه در خارک، ۱۰ میلیون بشکه در جاسک و ۵۰۰ هزار بشکه در تهران و ارتقا و نوسازی سیستم‌های موجود از جمله اقدام‌ها برای توسعه پایانه‌های نفتی ایران هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به نقش کارکنان در بهره‌وری سازمان اشاره و تصریح کرد: کارکنان به‌عنوان مهم‌ترین دارایی، نقشی اساسی در تعالی سازمان دارند و پشتوانه محکم نظام، دولت و صنعت هستند و این وظیفه ما را در جبران خدمات کارکنان سنگین‌تر می‌کند.

خجسته‌مهر تأکید کرد: صادرات نفت‌خام و میعانات گازی در مقایسه با زمانی که دولت تحویل گرفته شد، 2 برابر شده است. این به‌معنای آن است که امکانات، تأسیسات، لجستیک و خدمات دریایی خارک، به‌طور کامل در اختیار صادرات است و از طرفی شرکت میترینگ، خدمات پهلودهی و هدایت کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل صادراتی، توانمندی دارد و یک ناوگان کامل است.

وی گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران برای اینکه به شکل مدرن و مبتنی بر فناوری‌های نو اداره شود، چه از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار، باید هرچه سریع‌تر برنامه پنجساله را تدوین کند زیرا همه تخصیص اعتبارات بر مبنای برنامه توسعه‌ای خواهد بود.

معاون وزیر نفت افزود: ایمنی نقش اساسی در شرکت‌ها دارد و ایمنی در مخازن ذخیره‌سازی بسیار حائز اهمیت است. برای دستیابی به اهداف، پدافندغیرعامل شرکت باید سیستمی و هوشمند اداره شود. تعمیرات اساسی مخازن خارک در اولویت قرار گیرد، برای انجام پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای به‌طور حتم از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و از توان متخصصان بومی استفاده شود، مهارت‌آموزی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برای جوانان جویای کار منطقه در دستور کار باشد و طرح‌های نیمه‌کاره یا راکد با جدیت پیگیری شوند و پایان یابند.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها