در گفت و گوی تیتر کوتاه با مدیرعامل مجموعه پتروشیمی هنگام مطرح شد؛

گام بلند پتروشیمی خلیج فارس در ارز آوری برای کشور

غلامرضا جمشیدی گفت: راه اندازی مجموعه پتروشیمی هنگام که چندین سال به تعویق افتاده بود با اراده مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اجرا شد و احتمالا در هفته‌های آتی افتتاح این مجموعه توسط ریاست محترم جمهور انجام می شود.

گام بلند پتروشیمی خلیج فارس در ارز آوری برای کشور

 صنایع پتروشیمی یکی از صنایع کلیدی در اقتصاد کشورهای مختلف است و تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد دارد. این صنایع با تأمین مواد اولیه برای تولید محصولات پلاستیکی، کودها، رنگ‌ها، داروها و سایر محصولات شیمیایی، بخش عظیمی از اقتصاد را پشتیبانی می‌کنند. همچنین صعود درآمد دولت از صادرات نفت و محصولات پتروشیمی می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند. از آنجا که صنایع پتروشیمی به طور مستقیم و غیرمستقیم از بسیاری از صنایع دیگری مانند خودروسازی، بسته‌بندی، ساخت و ساز و ... تأثیر می‌پذیرند، می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی داشته باشند.

در همین راستا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس که شامل شرکت‌های تولیدی، مهندسی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، آموزشی و خدماتی است، به‌عنوان بزرگترین هلدینگ تخصصی پتروشیمی در چند سال اخیر تغییرات اساسی را در تدوین برنامه‌های راهبردی خود ایجاد کرده که همین موضوع سبب افزایش ضریب سود آوری محصولات پتروشیمی در کشور شده است.  برای بررسی بهتر شرایط کنونی بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور، به مصاحبه با غلامرضا جمشیدی مدیرعامل پتروشیمی جزیره هنگام پرداختیم.

جمشیدی در مصاحبه با تیتر کوتاه در خصوص راه‌اندازی واحد پتروشیمی هنگام توضیح داد: هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس از مجموعه‌های بزرگی هستند که بحث صنعت پتروشیمی کشور را مدیریت می‌کند که در راس این مجموعه جناب علی عسکری به عنوان مدیرعامل از بدو ورود به هلدینگ خلج فارس اقدامات مثبت بسیاری از جمله راه‌اندازی مجموعه پتروشیمی هنگام را انجام داده اند . در واقع راه‌اندازی این پروژه چندین سال به تعویق افتاده بود و در نهایت با دستور اکید جناب علی عسکری و به لطف خدا توانستیم واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام را به تولید رسانیم که احتمالا در هفته‌های آتی افتتاح این مجموعه توسط ریاست محترم جمهوری انجام شود. امیدوار هستیم واحد اوره مجموعه پتروشیمی هنگام که فاز دوم این مجموعه است، تا پایان سال به سرانجام برسد.

وی همچنین در رابطه با تاثیر برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ( ایران اکسپو) بر روند صادرات محصولات پتروشیمی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از جمله نمایشگاه‌های حائز اهمیت است، زیرا همان طور که مشخص است اقتصاد کشور بر حوزه صادرات است. استقابل از این نمایشگاه بسیار خوب بوده و ما باید از ظرفیت چنین نمایشگاه‌های برای صادرات محصولات پتروشیمی بهره ببریم. درست است که این نمایشگاه چند منظوره بوده، اما در حوزه پتروشیمی، فعالان این صنعت حضور چشمگیری داشته‌اند. امیدوار هستیم در نتجیه برگزاری این نمایشگاه، بتوانیم با مشتری‌ها و بازارهای جدید آشنا شده و محصولات هلدینگ خلیج‌فارس را با قیمت‌های رقابتی به فروش رسانیم.

مدیرعامل مجموعه پتروشیمی هنگام در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر شرایط کنونی هلدینگ خلیج‌فارس گفت: هلدینگ خلیج‌فارس بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور است. چشم‌اندازی را که جناب علی عسکری به عنوان مدیرعامل مجموعه برای هلدینگ در نظر دارد، چشم‌انداز بسیار روشنی است و خوشبختانه طرح هایی که در این زمینه سال‌ها بر روی زمین بوده اند، در حال رسیدن به بهره‌برداری هستند. بهره‌برداری از این مجموعه‌ها در سال جاری منجر به ارز آوری بیشتر برای کشور می‌شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها