قیمت نفت | بازار نفت | نفت برنت

قیمت طلای سیاه افزایشی شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱.۸۶ درصد افزایش و ۸۷ دلار رسید.

قیمت طلای سیاه افزایشی شد

تعیین قیمت نفت و دلار از اهمیت بسیاری برخوردار است. قیمت نفت به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع انرژی جهان، تأثیر زیادی بر اقتصاد جهانی دارد. روند قیمت نفت تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، تأثیر سیاست‌های کشورها، شرایط جغرافیایی، تغییرات اقلیمی و حتی عوامل سیاسی قرار دارد. همچنین، دلار به عنوان ارز معاملاتی بین‌المللی، تأثیر چشمگیری بر قیمت نفت و سایر کالاهای انرژی دارد. به طور کلی، روند قیمت نفت و دلار به عنوان دو عنصر کلیدی از اهمیت اقتصادی و سیاسی بالایی برخوردارند.

دورنمای تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، ادامه حملات به زیرساخت‌های انرژی روسیه و کاهش تعداد چاه‌های نفت امریکا قیمت نفت را بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱.۸۶ درصد افزایش و ۸۷ دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا هم با یک دلار و ۸۲ سنت معادل ۲.۲۴ افزایش، ۸۳ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۲.۴ درصد و نفت امریکا حدود ۳.۲ طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند و سومین افزایش قیمت ماهانه پیاپی را پشت سر گذاشتند.

گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفت خام و بنزین این کشور به خاطر بالا رفتن واردات نفت و کاهش تقاضا برای بنزین، قیمت نفت را تا حدی تحت فشار قرار داده بود.

اما حجم افزایش ذخایر نفتی امریکا کمتر از انتظار تحلیلگران بوده است.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها