رمزگشایی از انتقاد رهبر انقلاب به واردات بنزین

رهبر انقلاب در دیدار با فعالان بخش خصوصی از واردات بنزین انتقاد کردند.

رمزگشایی از انتقاد رهبر انقلاب به واردات بنزین

به گزارش خبرنگار نفت تیتر کوتاه، این روزها مصرف بالای بنزین در کشور و در نتیجه‌ی آن ناترازی و واردات آن به یکی از مسائل مهم و بزرگترین نگرانی‌ کارشناسان حوزه انرژی و مردم تبدیل شده است.

به اعتقاد کارشناسان، تراز بنزین کشور بعد از چند سال حضور ایران در باشگاه صادرکنندگان بنزین از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ بالاخره سال ۱۴۰۲ منفی شد. افتتاح فاز‌های سه‌گانه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ و شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ از مهم‌ترین دلایل مثبت شدن تراز بنزین و صادرات آن شد، عواملی که به مرور اثر خود را از دست دادند.

طبق آمار وزارت نفت، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا اواخر دی ماه معادل ۱۲۰ میلیون لیتر در روز بوده که این رقم در مقایسه با میانگین مصرف در مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است. البته وزارت نفت در سال گذشته با اجرای برخی راهکار‌ها تراز بنزین را در حالت سر به سر نگه داشته است، اما با روند کنونی مصرف ایران مجددا به واردکننده بنزین تبدیل شد.


رمزگشایی از انتقاد رهبر انقلاب به واردات بنزین

دو روز پیش بود که نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی در حسینیه امام خمینی برپا شد تا مقام معظم رهبری از این نمایشگاه بازدید کرده و از نزدیک با آخرین دستاوردهای ملی آشنا شوند.

صنعت نفت هم به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی اقتصادی کشور هم در این نمایشگاه حضور داشت و مسئولان دولتی و فعالان خصوصی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. پس از بازدید رهبر انقلاب و شنیدن گلایه‌های برخی مدیران حاضر در این نمایشگاه، نکات مهمی توسط ایشان مطرح شد.

رهبری، در یکی از مهم‌ترین محورهای سخنرانی خود به موضوع واردات بنزین اشاره کردند و با انتقاد از شرایط موجود گفتند:ما الان در مسئله‌ی سوخت، به معنای واقعی کلمه مشکل داریم. ما کشور تولیدکننده‌ی نفت، بااین‌همه منابع زیرزمینی نفتی، بنزین وارد کنیم؟ این معنی دارد؟ معنایش همین است که ما در یک مسئله‌ی کلان دچار مشکلیم.

اما آیا انتقاد ایشان به ناترازی بنزین ناظر به کم بودن میزان تولید بوده یا از مسیر کنترل مصرف می‌گذرد؟
بررسی صفحه توئیتر KHAMENEI.IR موضع‌گیری‌های سابق ایشان در این باره را نشان می‌دهد:

انتقاد شدید رهبر انقلاب از ورود ایران به باشگاه واردکنندگان بنزین

آن ذهن و فکری که می‌تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار ۳۶ هزار کیلومتری هدف‌گذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیت برای تولید خودرو با مصرف ۵ لیتر بنزین در یکصد کیلومتر و در دیگر بخش‌های تولید نیز دارد.

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها