عربستان | میدان گازی آرش

عربستان خواستار مذاکره با ایران شد / تکرار ادعای واهی عربستان و کویت بر مالکیت کامل میدان گازی آرش

عربستان و کویت، بیانیه مشترکی در خصوص میدان گازی آرش در پایان سفر مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به عربستان صادر کردند.

عربستان خواستار مذاکره با ایران شد / تکرار ادعای واهی عربستان و کویت بر مالکیت کامل میدان گازی آرش

میدان گازی آرش یکی از میادین توسعه‌نیافته استراتژیک کشورمان است که مشترک با ناحیه بی‌طرف بین کویت و عربستان است. امتداد ساختمان میدان آرش در آب‌های ایران و ناحیه بی‌طرف بین کویت و عربستان، به میدان الدوراء کویت می‌رسد که از سال ١٩٧۵ در حال بهره‌برداری است.

در این بیانیه تاکید شده است که میدان گازی آرش یا «الدره» به صورت کامل در آب‌های سرزمینی کویت قرار دارد و مالکیت منابع طبیعی آن در مرزهای مشترک با عربستان، به صورت مشترک تنها به عربستان و کویت تعلق دارد.

عربستان و کویت در این بیانیه دوباره از جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره درخصوص مرز شرقی منطقه مشترک عربستان و کویت به عنوان یک طرف مذاکره براساس قوانین بین‌المللی دعوت کردند.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به بررسی اوضاع در فلسطین پرداختند و نگرانی خود از فاجعه انسانی در غزه را ابرازکردند.

امیر کویت روز گذشته در نخستین سفر خارجی خود از زمان روی کار آمدن در دسامبر سال گذشته به عربستان رفت و با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار و رایزنی کرد.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها