خیاطیان: پتروفن فرصتی برای نزدیک‌تر شدن صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور درباره رویداد پتروفن گفت: هدف از برگزاری این رویداد این است که نیاز‌های فناورانه حوزه پتروشیمی توسط هلدینگ خلیج فارس شناسایی شده و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد.

خیاطیان: پتروفن فرصتی برای نزدیک‌تر شدن صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان است

محمد صادق خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در حاشیه رویداد پتروفن در گفت وگو با خبرنگار نفت تیتر کوتاه اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد این است که نیاز‌های فناورانه حوزه پتروشیمی توسط هلدینگ خلیج فارس شناسایی شده و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد.

وی افزود: از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان بتوانند براساس نیاز‌هایی که وجود دارد محصولات خود را ارائه کنند. این رویداد در واقع به نزدیک‌تر شدن صنعت پتروشیمی کشور و شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند. از یک طرف نیاز‌ها از سوی هلدینگ خلیج فارس مشخص می‌شود و از سوی دیگر توانایی شرکت‌های دانش بنیان به صحنه می‌آید تا چالش‌های موجود را مرتفع کند.

خیاطیان تصریح کرد: چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد این است که این احتمال وجود دارد که نیاز‌هایی که اولویت دارد توسط شرکت‌های دانش بنیان بالفعل نباشد و به همین دلیل به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خاطرنشان کرد:تأمین مالی یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است که نهاد‌هایی مانند صندوق نوآوری وشکوفایی باید به میدان بیایند و تأمین مالی این حوزه را برعهده بگیرند. نکته دیگر برخی استاندارد‌ها است که هنوز برخی از شرکت‌های دانش بنیان ما فاقد آن هستند که باید زمان بیشتری صرف شود تا این شرکت‌ها به این استاندارد‌ها دست پیدا کنند. در مجموع این رویداد کمک می‌کند که نیاز‌های این حوزه مورد شناسایی قرار بگیرد و برای رفع آن تلاش شود.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها