درخواست استاندار خوزستان برای تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز

استاندار خوزستان گفت: زنجیره ارزش صنعت نفت باید در این استان شکل بگیرد؛ باید از واردات تجهیزات صنعت نفت بی‌نیاز شویم و این نیاز توسط سازندگان داخلی تامین شود.

درخواست استاندار خوزستان برای تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی تیتر کوتاه،  علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز یکشنبه ۲۴ دی در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: زنجیره ارزش صنعت نفت باید در استان خوزستان شکل بگیرد؛ باید از واردات تجهیزات صنعت نفت بی‌نیاز شویم و این نیاز ازسوی سازندگان داخلی تأمین شود.

وی با بیان اینکه باید در استان خوزستان اشتغال در صنایع پایین‌دستی نفت ایجاد شود تا منشأ تحول برای این استان باشد، افزود: ظرفیت بالایی در این استان وجود دارد که به‌طور کامل از آن استفاده نمی‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امروز صنعت نفت به‌عنوان پیشران اقتصادی کشور مطرح است، گفت: بخش خصوصی در این زمینه کار کرده است، اما موانعی برای حضور این بخش در صنعت نفت وجود دارد.

حسینی محراب تصریح کرد: مجموعه صنعت نفت بلوغ کاملی یافته است و باید زمینه حضور این صنعت را در بخش‌های مختلف تولید فراهم کنیم، همچنین اگر موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم می‌توانیم بازار‌های منطقه را فتح کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار‌های خوبی برای حضور سازندگان تجهیزات صنعت نفت در بازار‌های منطقه‌ای انجام شده است، افزود: این اقدام حلقه وصل ملت‌ها در زمینه تولید قطعات است تا در صنعت نفت عراق و دیگر کشور‌های منطقه به تکامل برسیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: تناسب بین تولید و اشتغال صنعت نفت در استان خوزستان ضروری است و این مهم با تکمیل زنجیره ارزش محقق خواهد شد.

 

 

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها