مصرف انرژی | واردات خودرو

مقصر اصلی آلودگی هوا به چشم مجلسی ها / مردم عاجز از خرید خودروهای کم مصرف

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که متهم اصلی در بحث ناترازی مصرف انرژی و وضعیت آلودگی هوا، خودروها هستند.

مقصر اصلی آلودگی هوا به چشم مجلسی ها / مردم عاجز از خرید خودروهای کم مصرف

آلودگی هوا از عواملی است که ممکن است باعث تعطیلی برخی از فعالیت‌ها شود. به عنوان مثال، در صنعت، در صورتی که غلظت ذرات معلق در هوا به حد بالایی برسد، ممکن است برای حفظ سلامت کارکنان، فعالیت‌ها به‌صورت تعلیقی متوقف شوند. همچنین، در برخی شهرها و مناطق، در صورتی که غلظت آلاینده‌ها به حد بالایی برسد، مانند غلظت پارامتر PM۲.۵ در هوا، ممکن است سازمان‌های مختلف تصمیم به تعطیلی بگیرند تا جلوی ابتلا به بیماری‌های تنفسی و دیگر اثرات منفی آلودگی هوا را بگیرند. در کل، آلودگی هوا می‌تواند تأثیرات شدیدی بر فعالیت‌های انسانی داشته باشد و باید با رعایت استانداردهای مناسب و اقدامات لازم، سلامت عمومی را حفظ کرد.

مالک شریعتی در جلسه علنی امروز و بعد از سوال رشیدی کوچی نماینده مرودشت از وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وضعیت خودرو از ابرمسئله‌های کشور است که باعث نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: متهم اصلی آلودگی هوا و ناترازی در مصرف انرژی خودرو است. امروز مقصر اصلی مصرف غیراستاندارد سوخت خودروها هستند. خودروی کم‌مصرف وجود ندارد یا آنقدر گران بوده که مردم عادی نمی‌توانند استفاده کنند.

نماینده تهران اضافه کرد: متهم اصلی در بحث آلودگی هوا هم وضعیت خودروها در کشور است. از دولت خواهش می‌کنیم که این موارد را به عنوان مسئله اصلی کشور ببیند که باعث نارضایتی مردم هم شده است.

وی ادامه داد: البته رئیس‌جمهوری به ستاد تحول مواردی را ابلاغ کرده که از جمله آن بحث تولید و واردات خودروی برقی و کارکرده است؛ یعنی علاوه بر قانون، رئیس‌جمهوری ابلاغیه هم داشته‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید موضوع تنوع‌بخشی به سبد سوختی در خودروها دنبال شود که مجلس شورای اسلامی آن را در برنامه هفتم توسعه هم مصوب کرد. اگر سوخت LPG، CNG و برق در سبد سوختی کشور وارد شود کمک‌کننده خواهد بود. رئیس سازمان استاندارد هم قول داده که این موارد را دنبال کند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها