تیترکوتاه بررسی کرد؛ ناکامی والیبال به خاطر تجربه است یا ضعف فنی؟

حمایت از عطایی به بهانه جوانگرایی با میانگین ۲۶ سال!

حامیان سرمربی تیم ملی والیبال نتایج نه چندان خوب تیم ملی با این مربی را به تلاش او برای جوانگرایی در تیم ملی ربط داده‌اند اما آیا واقعا تیمی که در لیگ ملت‌ها حضور دارد را می‌توان تیمی جوان دانست؟

حمایت از عطایی به بهانه جوانگرایی با میانگین ۲۶ سال!

به گزارش تیترکوتاه، تیم ملی والیبال ایران که با بهروز عطایی در لیگ ملتها حضور دارد در پایان هفته دوم مسابقات با دو پیروزی و ۶ شکست در رده یازدهم جدول۱۶ تیمی مسابقات قرار دارد و این نتایج نتوانسته نظر اهالی والیبال را جلب کند.

برخی از چهره های مطرح مثل عبادی‌پور که به خاطر مصدومیت حضور در این مسابقات را از دست داده، شهرام محمودی بازیکن پیشین تیم ملی و ... در حمایت از عطایی تاکید کرده‌اند که او تاوان جوانگرایی در تیم ملی را می‌دهد.

سوال اینجاست که آیا تیم فعلی، جوان است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا باید سن بازیکنانی که در لیگ ملت‌ها به میدان رفتند را بررسی کنیم؛ در هفته اول محمد موسوی۳۵ ساله، مهدی جلوه ۲۲ساله، محمد ولی زاده۲۲ساله، محمد طاهر وادی۳۳ساله، جواد کریمی۲۵ساله، امین اسماعیل نژاد۲۶ساله، علی حاجی پور۲۱ساله، محمدرضا حضرت پور۲۴ساله، آرمان صالحی۳۰ساله، امیرحسین اسفندیار۲۴ساله، مرتضی شریفی۲۴ساله، پوریا حسینی خانزاده۱۸ساله، شهروز همایونفرمنش۳۳ساله، محمد جواد معنوی نژاد۲۷ساله در لیست ایران قرار گرفتند که میانگین سنی این تیم ۲۶ساله است.

هر چند که بعد از پایان دوره نسل طلایی والیبال میانگین سنی تیم ملی پایین آمده اما در واقع برای تیمی که فقط یک بازیکن زیر ۲۰ سال داشته و چهار بازیکن بالای ۳۰ سال دارد، نمی توان از عنوان جوانگرایی استفاده کرد.

شاید استفاده از بازیکنان جوانی مثل بردیا سعادت و صابر کاظمی می‌توانست میانگین سنی تیم ملی را پایین‌تر بیاورد اما این دو بازیکن که از آنها به عنوان نفرات آینده‌دار نام برده می شد، از تیم ملی دور مانده‌اند ضمن اینکه عبادی‌پور ۲۹ ساله هم فعلا به خاطر مصدومیت در تیم ملی نیست و با حضور او میانیگن سنی کمی هم افزایش خواهد یافت!

در واقع باید تاکید کرد که نتایج ضعیف تیم ملی حداقل به خاطر جوانگرایی نیست چرا که غیر از بازیکنان باتجربه، نفرات جوان‌تر مثل اسماعیل‌نژاد، اسفندیار و شریفی هم تجربه حضور در مسابقات بزرگ مثل همین لیگ ملت‌ها را دارند و شاید بهتر است دلیل ناکامی‌ها را در موارد دیگری جستجو کرد؛ مواردی مثل ضعف فنی، برطرف نشدن مشکل قدیمی در دریافت‌ها، ناهماهنگی بازیکنان و نرسیدن کادر فنی به ارنج اصلی و تغییرات مداوم در پست‌ها!

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها