انتخابات دوچرخه سواری باطل شد؟

گفته می‌شود انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری از سوی دیوان عدالت اداری باطل شده اما وزارت ورزش و جوانان نظر دیگری دارد.

انتخابات دوچرخه سواری باطل شد؟

به گزارش تیترکوتاه،  انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری امروز برگزار و رسول اسدی هاشم کندی که 18 ماه مسئولیت سرپرستی فدراسیون را بر عهده داشت، با کسب 28 رای به عنوان رئیس انتخاب شد.

پس از برگزاری این انتخابات، محمد صانعی یکی از نامزدهای ریاست، شکایتی علیه وزارت ورزش و جوانان در دیوان عدالت اداری مطرح کرد و خواستار ابطال انتخابات شد. سه دوره سرپرستی و نداشتن سابقه مدیریت رسول اسدی از جمله مهمترین موارد مطرح شده در شکایت صانعی از وزارت ورزش به عنوان برگزار کننده انتخابات بود.

حکم این شکایت صادر شد و چنانکه تسنیم نوشته بر این اساس، دیوان عدالت اداری دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیم خواسته شده را صادر و در واقع انتخابات این فدراسیون را باطل کرد.

در این حکم آمده دستور صادره فورا و تا زمان لغو آن یا صدور تصمیمات تبصره ماده 35 قانون اشاره شده در این حکم قابل اجرا است.

البته مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان نظر دیگری دارد؛ او اعلام کرد انتخابات دوچرخه‌سواری باطل نشده و در دیوان عدالت اداری در دست بررسی است.

مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان درباره‌ شکایت نامزد انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری از وزارت ورزش و ابطال انتخابات این فدراسیون بیان کرد: هنوز تصمیمی ابلاغ نشده و نمی‌دانم چرا چنین برداشت‌هایی شده که انتخابات باطل شده است. آقای صانعی، کاندیدای ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری دادخواستی داده و در شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است. او در دادخواست خود تقاضای دستور موقت کرده و قاضی این دستور موقت را پذیرفته اما این دستور موقت دال بر ابطال انتخابات نیست.

وی افزود:  دیوان عدالت اداری ادله آقای صانعی و ادله‌ای که وزارت ورزش ارائه می‌کند را بررسی خواهد کرد که درست است یا نه و سپس رای نهایی را صادر می‌کند.

فلاح در پاسخ به این پرسش که موضوع شکایت چیست، گفت: فردا موضوع را بررسی می‌کنیم اما هنوز انتخابات باطل نشده و در حال رسیدگی و بررسی لوایح است. از ما پاسخ خواسته‌اند و ما هم باید پاسخ بدهیم.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها