تیترکوتاه گزارش می‌دهد

«سرطلایی‌ها» نجات‌دهنده استقلال

۶۰ درصد گل‌های این فصل استقلال از روی ضربات سر وارد دروازه رقبا شده است.

«سرطلایی‌ها» نجات‌دهنده استقلال

به گزارش تیترکوتاه، هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان در ورزشگاه بدون تماشگر آزادی آغاز شد که نهایتا شاگردان جواد نکونام با تک گل مهرداد محمدی از سد هم‌‌نام خوزستانی خود گذشتند تا با 9 امتیاز به استقبال فیفا دی بروند.

آبی‌های پایتخت تا به اینجای کار در حدود 360 دقیقه‌ای که به میدان رفته‌اند پنج گل به ثمر رسانده‌اند و یک بار دروازه‌شان گشوده شده است. آن‌ها به جز دیدار برابر سپاهان که دست بر قضا منجر به شکست‌شان شد در دیگر بازی‌ها موفق به باز کردن قفل دروازه حریف شده‌اند. صنعت نفت سه بار و تیم‌های ملوان و استقلال خوزستان هرکدام یک مرتبه برابر استقلال در لیگ بیست‌وسوم گل دریافت کرده‌اند.

نکته جالب توجه این است که از این پنج گل، سه گل با ضربات سر به ثمر رسیده است. در دیدار نخست که در آبادان به انجام رسید آرش رضاوند و صالح حردانی با 2 شوت دروازه تیم عبدالله ویسی را گشودند اما دیگر گل‌های به ثبت رسیده همگی از روی ضربه سر بوده است. ارسلان مطهری در دیدار نخست ارسال زیبای ابوالفضل جلالی را در ابتدای نیمه دوم با یک ضربه سر غیر قابل مهار همراه کرد.

در ادامه هر 2 مسابقه خانگی استقلال با برتری یک بر صفر همراه شد. ابتدا در هفته دوم تیم تحت هدایت جواد نکونام با گلی دیرهنگام از سد ملوان گذشت که این گل ماحصل کرنر مهدی مهدی‌پوش و ضربه سر محمدحسین مرادمند بود.

در هفته چهارم نیز دوباره شاهد تکرار سناریویی مشابه بودیم. این بار شماره 9 استقلال یک ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه فرزین گروسیان ارسال کرد و مهرداد محمدی با ضربه سری دقیق، گل اول خودش و تیمش را به ثمر رساند و سه امتیاز حیاتی را برای تیمش به ارمغان آورد.

60درصد گل‌های این فصل استقلال از روی ضربات سر زده شده و این دقیقا مطابق با فلسفه بازی تیم‌های جواد نکونام است. مربی اسبق تیم ملی ایران اعتقاد بسیار زیادی به بازی واکنش‌گرا دارد؛ تیم‌هایی که توپ را به حریف خود می‌سپارند و برای رسیدن به گل برنامه ویژه‌ای روی تک‌موقعیت‌هایی که صاحبش می‌شوند دارند.

یکی از اصلی‌ترین حربه‌ها در این مدل از فوتبال، بهره بردن از ضربات ایستگاهی است. تاکتیکی که در همین چهار هفته 6 امتیاز را برای استقلال به ارمغان آورده است. 2 پیروزی حیاتی که اگر نبود باید استقلال را یک تیم بحران‌زده قلمداد می‌کردیم.

بدون شک در هفته‌های آتی رقبای استقلال برنامه ویژه‌ای برای خنثی کردن این خصوصیت بارز شاگردان نکونام خواهند داشت. اما آیا موفق به انجام این کار می‌شوند؟

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها