رحمتی روی ستاره پرسپولیس قیمت گذاشت

سرمربی نساجی مازندران می‌گوید ستاره شمالی پرسپولیس ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد و حاضر به عقد قرارداد با تیم سیزدهم جدول نیست.

رحمتی روی ستاره پرسپولیس قیمت گذاشت

به گزارش تیترکوتاه، سیدمهدی رحمتی در گفت‌وگویی با رسانه رسمی باشگاه نساجی درباره برگزاری اردوی شاگردانش در ترکیه اظهار داشت: ابتدا ایام محرم حسینی را به همه مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنم. اردوی ترکیه اردویی بود که بازیکنان بسیار بانظم و انضباط و باانرژی در آن حاضر شدند و شور و حال خوبی بین بازیکنان ما وجود داشت و بازیکنان جدید با بازیکنان قدیمی ارتباط خوبی گرفتند. بیشتر سعی و تلاش ما این بود که بتوانیم در ترکیه شرایطی را برای بازیکنان رقم بزنیم که با سبک و سیاق تیم‌های عربی آشنا شوند  و برای همین هم سه بازی با تیم‌های عربستانی را تدارک دیدیم، چون امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داریم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم به چیزی که از نظر بدنی و برگزاری بازی‌های تدارکاتی مدنظرمان بود، رسیدیم. البته نباید فراموش کنیم که تیم ساختن یک پروسه طولانی دارد و کار راحتی نیست. باید صبر داشته باشیم تا این تیم هماهنگ شود و به تیمی که مدنظر خود ما و هواداران عزیز نساجی است، برسیم. از هواداران نساجی می‌خواهم از همین هفته اول کنار ما باشند و انرژی مثبت آنها کنار تیم‌مان باشد. تیم ما کار سختی دارد چون عوض کردن 15 بازیکن در یک بازه زمانی یک ماهه کار راحتی نبود که ما آن را ا به کمک تمام ارکان باشگاه انجام دادیم و به شکل و شمایل خوبی رسیدیم. از هواداران می‌خواهم از تیم و به خصوص بازیکنان جدیدی که آمده‌اند حمایت کنند تا یک استارت خوب در لیگ برتر داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی  در مورد اینکه چرا تصمیم گرفت،  15 بازیکن نساجی را برای فصل جدید تغییر بدهد، تصریح کرد: ‌شرایط و میانگین سنی تیم نساجی بالا بود و نیاز داشتیم این تحول را داشته باشیم. امسال سهمیه بازیکن بزرگسال کم و سهمیه بازیکنان زیر 25 سال حذف  شد و ما به بازیکنانی که در تمام طول فصل برای تیم بازی کنند، نیاز داشتیم. باید بازیکنانی با میانگین سنی پایین‌تر جذب می‌کردیم، ضمن آنکه شرایط سال گذشته هم برای نساجی خوب پیش نرفت و به لحاظ گل خورده و تعداد شکست شرایط اصلاً خوب نبود. تیم در نیم‌فصل دوم اصلاً بردی نداشت و به لحاظ شخصیتی و روحی بازیکنان دچار شکنندگی شده بودند و نیاز بود که این تغییرات انجام شود. فکر می‌کنم با شروع لیگ با دیدن این تیم، مردم با من همسو و هم‌نظر می‌شوند که این تغییرات نیاز بود.

وی افزود: نساجی یک باشگاه خصوصی است و نیاز است که هم در زمینه بازیکن‌سازی و هم در بحث درآمدزایی فعال‌تر شود. ما یک معدن بازیکن در استان مازندران داریم، ولی فکر می‌کنم از نساجی سال‌هاست بازیکن جوانی به تیم‌های دیگر معرفی نشده است، این اتفاق از تیم‌های دیگر رخ داده، ولی از تیم ما این اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل گشتیم و ایراد این مسئله را پیدا کردیم. نبود تیم بزرگسالان در لیگ کشور، در دسته دوم یا حتی سوم باعث شده که برای استعدادهای مازنی این اتفاق بیفتد. باشگاه در نظر دارد یک تیم لیگ دسته سومی را خریداری کند تا اگر بازیکنانی که بین ماندن و رفتن گزینه ماندن را انتخاب می‌کنند، به تیم دوم خود منتقل کنیم تا باتجربه شوند و به تیم بزرگسال اضافه شوند.

رحمتی خاطر نشان کرد: چند بازیکن را خودم در تست‌گیری در استان مازندران انتخاب کردم، 13 نفر انتخاب شدند که سه نفر از آنها به ما در اردوی  تهران اضافه شدند. سعی می‌کنم مهمترین بازی‌های تیم‌های پایه را رصد کنیم تا استعدادی از چشم ما دور نماند. این نفرات باید مقابل چشمان ما باشند تا بتوانیم در سال‌های آتی از وجودشان استفاده کنیم. خودم دوست دارم  به بازیکن جوان بازی بدهم، چون 16، 17 سال داشتم که توسط مرحوم یاوری به من فرصت داده شد و بعد از آنهم غلام پیروانی برایم خیلی زحمت کشید. در تمام تیم‌هایی که کار کردم هدفم استفاده از بازیکنان جوان بوده است. من در پدیده خصوصی و آلومینیوم نیمه خصوصی کار کردم. طبق آخرین مصاحبه مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک ما نزدیک به 40 میلیارد در سال گذشته درآمدزایی از نظر بازیکن داشتیم. در مدت زمان حضور 15 ماهه من در این باشگاه این اتفاق خیلی ارزشمند بود. دوست دارم همین کار را در تیم نساجی انجام بدهم. به طور مثال احد جمشیدی الان با ما کار می‌کند، او 19 سال دارد و مطمئناً خیلی می‌تواند به ما امسال کمک کند. جوانان دیگری هم داریم که از آنها استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال نساجی راجع به اینکه مردم در فصل پیش رو باید چه انتظاری از این تیم داشته باشند، تأکید کرد: من نساجی را در پنج سالی که در لیگ برتر حضور داشت، رصد کردم. این تیم در سه سال اخیر رتبه خوبی نداشته است. در وهله اول هدف ما این است که ثبات خوبی در تیم ایجاد کنیم و هدف اصلی و اولیه ما کسب رتبه تک رقمی در فصل پیش روست. می‌خواهیم جایگاه ثابتی را ترسیم کنیم و زیاد نوسان نداشته باشیم و رفته رفته با برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم در سال‌های آتی نگاه به بالای جدول، حتی کسب سهمیه و قهرمانی جام حذفی داریم. البته این مستلزم زمان است و شما نمی‌توانید بگویید که امسال تیمی بسته‌ایم که باید قهرمان شود. برای تیم‌های نیمه پایین جدول این مسئله سخت و نشدنی است. من دوست ندارم بخواهم دلخوشی بی‌دلیل به مردم مازندران بدهم، اما به آنها قول می‌دهم تیمی با شخصیت خواهیم داشت و در جدول مطمئناً تغییرات زیادی را خواهند دید که باعث می‌شود خودشان هم با شور و اشتیاق بیشتری از این تیم حمایت کنند. در لیگ قهرمانان آسیا هم مطمئناً دنبال کسب نتایج آبرومندانه برای کشور و استان مازندران  هستیم و شک ندارم امسال با لطف خدا باعث سربلندی مردم این استان خواهیم شد.

رحمتی درباره حضور نساجی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: من نزدیک به 75 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادم و از 18 سالگی در این مسابقات به میدان رفتم. در زمان مربیگری‌‌ام هم اولین نیمکتی که تجربه کردم نیمکت پدیده در لیگ قهرمانان آسیا بود. آن تیم کلاً 17، 18 نفر بود و فقط 14 بازیکن داشتیم، حتی خود من هم جزو بازیکنان بودم. با بضاعت آن تیم خیلی بازی‌های آبرومندی انجام دادیم، چون با الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان همگروه بودیم. گروه ما گروه آسانی نبود، ولی اگر دست‌مان پر بود می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم در آسیا نتایج خوبی کسب کنیم، ولی این را هم باید در نظر بگیریم که بستن یک تیم خوب کاری جمعی و گروهی است. مهندس حدادیان (مالک باشگاه نساجی) تمام زحمت خود را کشیده و تمام توانش را گذاشته است که بهترین شرایط، امکانات و بازیکنان را در اندازه بودجه مدنظر باشگاه جذب کنیم. ما نمی‌توانیم خودمان را با تیم‌هایی مقاسیه کنیم که چند ارگان و کارخانه متمول از آنها حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتی همین باشگاه‌هایی که اشاره کردم چندین و چند سال است که این پروسه را طی کردند تا به اینجا رسیدند ولی اگر اشتباه نکنم نساجی ششمین سال حضورش در لیگ برتر را بعد از بازگشت به این مسابقات تجربه می‌کند. یک حلقه مفقوده وجود دارد که باید عمر تیم‌ها بگذرد و بسترسازی و شخصیت‌سازی برایش فراهم کند. به طو مثال سپاهان باشگاهی است که پروسه طولانی را طی کرده و حالا به اینجا رسیده است اما حدادیان به تنهایی بار نساجی را به دوش می‌کشد. خیلی دوست داشتم امسال حمایت بیشتری از نساجی توسط مسئولان استان مازندران انجام شود و همه پای کار نساجی باشند چون هر افتخاری کسب شود متعلق به همه است. خودم در تیم‌های پرطرفدار بازی کرده‌ام و می‌دانم مردم مازندران چقدر نساجی را دوست دارند و با برد و باخت آن زندگی می‌کنند. مردم مطمئن باشند با تمام توان، انرژی و تلاش‌مان سعی می‌کنیم بهترین نتایج را کسب کنیم، ولی باید صبر و حوصله داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی درباره اینکه چرا نساجی در این فصل بازیکنان مازندرانی مثل شجاع خلیل‌زاده، سعید صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی و .... را جذب نکرد، گفت: خیلی واضح جواب این سؤال را می‌دهم. تمام این بازیکنان دوستان صمیمی من هستند و با آنها ارتباط خیلی خوبی دارم. شما سطح این بازیکنان و مبلغ قرارداد آنها را هم رصد کنید. نمی‌خواهم بگویم این بازیکنان برای‌شان پول مهم است، ولی ما سال گذشته سیزدهم شده‌ایم. برای جذب بازیکنی مثل سعید صادقی باید نزدیک به 30 میلیارد تومان هزینه می‌کردیم. این شرایط در باشگاه ما وجود ندارد چه بسا مبالغ قرارداد بازیکنانی مثل پورعلی‌گنجی، خلیل‌زاده و سعید صادقی شاید پایین‌تر از 30 میلیارد تومان باشد، اما به هر حال شرایط پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به شکلی است که سخت است چنین بازیکنانی به تیم سیزدهم جدول بیایند. باید واقع بین بود، البته با شرایطی که در پیش می‌گیریم و تیمی که می‌سازیم  مطمئناً در چند سال آتی همه این عزیزان به تیم خوب، با شخصیت و با اقتدار نساجی اضافه می‌شوند و البته جوانان خوبی را هم که داریم به فوتبال ایران اضافه خواهیم کرد.

وی در مورد حضور دو مربی خارجی در کادرفنی تیمش و همچنین انتخاب مجدد وحید فاضلی به‌عنوان دستیارش عنوان کرد: فاضلی جزو مربیان خوب و زحمتکش فوتبال ایران است که نزدیک به 15 سال تجربه کار دارد. در سه سال گذشته‌ که او در کنار من بود و خیلی به من کمک کرد. کار فنی یک کار گروهی است و خیلی مهم است اعضای کادر فنی با هم هماهنگی داشته باشند. او سه سال است با من کار می‌کند و هماهنگی خوبی با همکاران من دارد. مارکو هم سه سال در ایران با استراماچونی و خمس کار کرده و با شرایط جوی ایران آشناست و هم با شرایط بدنی بازیکنان آشنایی دارد. آندره هم سال قبل در ملوان بوده و با مازیار زارع درباره او صحبت کردم که خیلی از وی تعریف کرد. الان کادر خوب و هماهنگی داریم. نیاز دیدم که اسکواد کادر فنی تیمم را حفظ کنم تا هماهنگی قبلی را از دست ندهیم. از مردم خوب مازندران هم تقاضا دارم که هر چه در گذشته بوده را فراموش کنند و امسال یک صدا از نساجی حمایت کنند. این تیم متعلق به مردم مازندران است، امثال مهدی رحمتی می‌آیند و می‌روند و تنها چیزی که می‌ماند نام نساجی است. باید سعی کنیم از کسانی که برای شهر و تیم‌مان تلاش می‌کنند، حمایت کنیم. مطمئناً هر فردی که برای نساجی کار می‌کند سرباز نساجی است و وحید فاضلی هم سرباز این تیم محسوب می‌شود. خیلی دوست دارم طرفداران ما از همه تیم حمایت کنند تا یک نساجیِ باشخصیت، قوی و قدرتمند بسازیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی در بخش پایانی صحبت‌های خود  با رسانه این باشگاه گفت: فقط می‌خواهم از آقایان حدادیان، بایندریان و درودگر و همه عزیزیان باشگاه، فرهاد کوچک‌زاده (مدیر تیم)، کادر پزشکی، تدارکات و... که در این بیش از یک ماه خیلی تلاش کردند تشکری ویژه داشته باشم. این عزیزان از همه توان‌شان استفاده کرده و به ما کمک کردند. مدیران باشگاه برای جذب بازیکنان واقعاً تلاش کردند. همچنین از خداوند بزرگ تشکر می‌کنم که این لطف را نصیب من کرد که به مردم مازندران خدمت کنم. در ادامه از همه کسانی که در این مسیر سخت به من کمک می‌کنند، تشکر می‌کنم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها