مسابقات سطح پایین کافا برای برخی از اعضای تیم ملی سودمند بود

تورنمنتی به کام قلعه‌نویی، حاج‌صفی، طارمی و سردار

حضور در مسابقات کافا که از سطح بالایی برخوردار نیست، اگرچه برای فوتبال ایران دستاوردی نداشته اما برای برخی اعضای این تیم اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

تورنمنتی به کام قلعه‌نویی، حاج‌صفی، طارمی و سردار

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه، بعد از اینکه اعلام شد تیم ملی ایران با نفرات اصلی در مسابقات کافا(آسیای میانه) شرکت می‌کند، انتقادهای زیادی مطرح شد اما در نهایت شاگردان امیر قلعه‌نویی با تمام قوا در این تورنمنت شرکت کردند و با دو برد پرگل مقابل تیم‌های ضعیف و از پیش‌باخته افغانستان و قرقیزستان راهی فینال مسابقات شدند.

بسیاری از اهالی فوتبال ضمن انتقاد از حضور تیم ملی در این مسابقات خواستار برگزاری مسابقات دوستانه با تیم‌های قدرتمند شده‌اند و تاکید دارند این رقابت‌ها چیزی به فوتبال ما اضافه نمی‌کند اما حداقل از نظر آماری به سود برخی اعضای تیم ملی است.

امیر قلعه‌نویی که حضورش در تیم ملی با انتقادهای زیادی همراه بود، علاقه زیادی به استناد کردن به آمارها دارد و حالا دو بازی و دو برد دیگر به کارنامه کاری‌اش اضافه شده است.

احسان حاج صفی که در سال‌های پایانی فوتبالش قرار دارد، به لطف حضور در این تورنمنت با انجام دو بازی ملی توانست از علی کریمی عبور کرده و با 128 حضور در تیم ملی پس از جواد نکونام و علی دایی به سومین بازیکن با بیشترین بازی ملی تبدیل شود.

شرکت در مسابقات کافا برای دو مهاجم اصلی تیم ملی هم فرصت مناسبی بود که تعداد گل‌های ملی خود را افزایش دهند و به رده‌های بالاتر صعود کنند؛ مهدی طارمی که پیش از این با لباس تیم ملی فقط یک بار موفق به هت‌تریک شده بود، در این رقابت ها و در هر دو بازی هت تریک کرد تا تعداد گل های زده اش را به 38  گل رسانده و در کنار نکونام به رده پنجم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی برسد. سردار آزمون هم با سه گلی که در این دو مسابقه به ثمر رساند، در رده سوم این جدول قرار گرفت و تنها 6 گل تا رسیدن به کریم باقری که با 50 گل (قبل از علی دایی 109 گله) نفر دوم گلزنان تاریخ فوتبال ایران است، فاصله دارد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها