پریرا دقیقه‌ای ۵۳ میلیون تومان، عمری دقیقه‌ای ۳۷۰ هزار تومان!

پرسپولیس آموزش می‌دهد؛ چگونه پول‌مان را دور بریزیم؟

پرسپولیس آموزش می‌دهد؛ چگونه پول‌مان را دور بریزیم؟

مهاجم خارجی پرسپولیس در حالی مبلغی قابل توجه دریافت می‌کند که خروجی مثبتی برای این تیم نداشته در حالی که پدیده قرمزها با کمترین مبلغ ممکن، آمار خوبی به جا گذاشته است.

گروه ورزشی تیترکوتاهمهدی محمدی: این نخستین بار نیست که تیم‌های لیگ برتری بازیکنانی را به ایران می‌آورند که کارایی لازم را ندارند و با دریافت مبالغ نجومی به کشورهای خود باز می‌گردند و البته در برخی موارد هم با شکایت بین‌المللی دردسرهای بزرگی برای تیم‌ها ایجاد می‌کنند و مبلغ دریافتی خود را نیز افزایش می‌دهند.

اگر چه موارد اینچنینی در همه تیم‌های لیگ برتری خصوصا مدعیان دیده شده اما در یک دهه اخیر می‌توان گفت پرسپولیس خصوصا در خط حمله سابقه بدتری نسبت به سایرین دارد و از این دست می‌توان به نفراتی مثل تادئو، جری بنگستون، پریموف، بودیمیر، جونیور براندائو، اوساگونا، استوکس و تمیروف اشاره کرد.

قرمزها البته با جذب یورگن لوکادیای هلندی سنت‌شکنی کردند و نشان دادند می‌توان مهاجم خارجی گلزن و تاثیرگذار را هم به ایران آورد اما بدشانس بودند که به خاطر مسائل غیرفوتبالی او را خیلی زود از دست دادند و دوباره با بازگشت به تنظیمات کارخانه سراغ یک مهاجم معمولی دیگر رفتند تا دلارهای اضافی باشگاه را از آن خود کند!

لئاندرو پریرا مهاجم 31 ساله برزیلی در نیم فصل به پرسپولیس پیوست و اکنون مشخص شده قراردادش برای یک نیم فصل 360 هزار دلار بوده که با دلار 50 هزار تومانی بالغ بر 18 میلیارد تومان می‌شود.

پریرا قرار بود جانشین لوکادیای گلزن شود اما مجموعا 337 دقیقه در لیگ برتر و جام حذفی برای پرسپولیس بازی کرد و تنها موفق به ثبت یک گل شد و البته با اخراج در بازی مقابل سپاهان نیز نقش تاثیرگذاری در شکست تیمش داشت. در واقع مهاجم گرانقیمت و تقریبا بی‌اثر قرمزها در هر دقیقه بیشتر از 57 میلیون تومان برای پرسپولیس - که مثل هر دوره درگیر مشکلات مالی است - هزینه داشته است.

جالب اینکه پریرا یک فصل دیگر هم با قرمزها قرارداد دارد و ظاهرا مبلغ آن هم 740 هزار دلار است و این یعنی مدیران پرسپولیس برای قطع همکاری با این مهاجم برزیلی مشکل بزرگی دارند و شاید مجبور به حفظ او شوند تا احتمالا فصل بعد آمارش را بدتر کند.

 

پدیده 500 میلیون تومانی

پرسپولیسی‌ها این فصل یک بازیکن جوان و جذاب هم داشتند که البته به خاطر مصدمیت نتوانست به روند خوب خود ادامه بدهد و در اواخر فصل، بازی‌های زیادی را از دست داد.

محمد عمری 23 ساله توانست اعتماد یحیی گل‌محمدی را جلب کرده و پرسپولیس را صاحب یک بازیکن تکنیکی و آینده‌دار کند و جالب اینکه رقم قراردادش در فصل گذشته تنها 500 میلیون تومان بود و امیدوار است که این رقم برای فصل جدید افزایش یابد.

عمری در فصلی که گذشت مجموعا 1354 دقیقه در لیگ برتر و جام حذفی برای پرسپولیس به میدان رفت و موفق به ثبت 4 گل و یک پاس گل شد. به این ترتیب او با این آمار نسبتا قابل قبول، دقیقه‌ای حدودا 370 هزار تومان برای پرسپولیس هزینه داشته است.

صد البته که تیم‌های ایرانی هم مانند همه تیم‌های باشگاهی در آسیا به بازیکنان خارجی نیاز دارند اما توقع می‌رود اگر نمی‌توانیم مانند تیم‌های عربستانی یا کشورهای شرق آسیا امثال رونالدو، بنزما و اینیستا را جذب کنیم حداقل با بررسی کافی و به دور از هر گونه فضای دلالی نفراتی مثل لوکادیا، گولسیانی، یامگا و ... را به لیگ برتر بیاوریم و به طور مداوم پول‌مان را بابت خارجی‌هایی در سطح لیگ آزادگان دور نریزیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار